Posted October 2, 200519 yr jak juz wczesniej pisalem nie moge tak ustawic parametr scatter zeby mi wymodelowal dana czescc mojego podloza, poniwaz za kraj obraz zrobilem Point Surf, i teraz doszedl czas na rozmieszczenie trawy ale tylko w miejsce poza plaska plaszczyzna (czyli gory, doliny, pagorki) i mam ustawione parametry scatter-a tylko nie moge jego wrzucic na dany face-e ktorego zaznaczam ponizej zalaczam widoki na ktorym chce umiescic trawe i na ktorym chce pozostawic ziemie( zielonym kolorem zaznaczylem miejsce w ktorym chcial bym zeby posadzic trawe, natomiast czerwonym miejsce nie naruszone) moge wyslac rowniez scene z 3ds-max-a, prosze o pomoc
October 2, 200519 yr ok moim zdaniem najlepiej będzie rozdzielenie tych dwóch terenów, czyli zaznaczasz obszar płaski, następnie go kopiujesz jako nowy element, a tamten płaski obszar skasuj żeby go scater nie widział, w ten sposób scatter nie pomyli się. Może to pół środek ale skuteczny, jak bym tak zrobił
October 2, 200519 yr Author dziekuje Ci bardzo zaraz sproboje i popracuje nad tym, a ma ktos jeszcze jakies podobne rozwiazania ??
October 2, 200519 yr zamęczysz komputer jak na taką powierzchnię wrzucisz trawę. Musisz ustalić położenie kamery i tylko na fragmencie, który będzie widoczny w vieporcie zasiać trawę (i tylko tym najbliższym). Jak zrobisz inaczej będzie klapa.
October 2, 200519 yr Author robiac twoim sposobem kruger, po usunieciu tego elementu sypnela mi sie cala mapa terenu, efekt?? poniewaz byl na nia nalozony modifer displace w ktorym ustawilem mape bmp i z niej powstal teren, po usunieciu danej czesciusuna sie caly krajobraz
October 2, 200519 yr Author bacry, ale w tym rzecz ze nie potrafie umiescic i ustawic parametru scatter zeby walsnie na dany element(powierzchnie) mi kopiowal zdzbla trawy
October 2, 200519 yr Nie jestem pewny, ale czy scatter nie ma opccji która powoduje rozmieszczenie obiektów na zaznaczonych wcześniej polygonach? O ile pamiętam ma takie coś ... bo właśnie renderuje swoją trawę :P ... tylko aż głupio mi, że nie pamiętam jak się to nazywało :( - a sprawdzić w czasie renderu nie mogę :(
October 2, 200519 yr Author to prosze jaK skonczysz napisz ;] a moglbys mi podac parametry twojej trawki ?? :>
October 2, 200519 yr use selected face only. A taką selekcje w twoim przypadku można zrobić przez dodanie jako ostatni modyfikator volume selection na przykład i dorobić jakiś pomocniczy obiekt, który nie będzie się renderował ( w properties obiektu możesz to zmienić) a swoją objętością obejmował obszar gdzie będzie wyrastać trawa.
October 2, 200519 yr [robiac twoim sposobem kruger, po usunieciu tego elementu sypnela mi sie cala mapa terenu, efekt?? poniewaz byl na nia nalozony modifer displace w ktorym ustawilem mape bmp i z niej powstal teren, po usunieciu danej czesciusuna sie caly krajobraz convert to poly gdy masz wlaczone wszystkie modyfikatory i wtedy dopiero tniesz