Napisano 2 Październik 200519 l jak juz wczesniej pisalem nie moge tak ustawic parametr scatter zeby mi wymodelowal dana czescc mojego podloza, poniwaz za kraj obraz zrobilem Point Surf, i teraz doszedl czas na rozmieszczenie trawy ale tylko w miejsce poza plaska plaszczyzna (czyli gory, doliny, pagorki) i mam ustawione parametry scatter-a tylko nie moge jego wrzucic na dany face-e ktorego zaznaczam ponizej zalaczam widoki na ktorym chce umiescic trawe i na ktorym chce pozostawic ziemie( zielonym kolorem zaznaczylem miejsce w ktorym chcial bym zeby posadzic trawe, natomiast czerwonym miejsce nie naruszone) moge wyslac rowniez scene z 3ds-max-a, prosze o pomoc
Napisano 2 Październik 200519 l ok moim zdaniem najlepiej będzie rozdzielenie tych dwóch terenów, czyli zaznaczasz obszar płaski, następnie go kopiujesz jako nowy element, a tamten płaski obszar skasuj żeby go scater nie widział, w ten sposób scatter nie pomyli się. Może to pół środek ale skuteczny, jak bym tak zrobił
Napisano 2 Październik 200519 l Autor dziekuje Ci bardzo zaraz sproboje i popracuje nad tym, a ma ktos jeszcze jakies podobne rozwiazania ??
Napisano 2 Październik 200519 l zamęczysz komputer jak na taką powierzchnię wrzucisz trawę. Musisz ustalić położenie kamery i tylko na fragmencie, który będzie widoczny w vieporcie zasiać trawę (i tylko tym najbliższym). Jak zrobisz inaczej będzie klapa.
Napisano 2 Październik 200519 l Autor robiac twoim sposobem kruger, po usunieciu tego elementu sypnela mi sie cala mapa terenu, efekt?? poniewaz byl na nia nalozony modifer displace w ktorym ustawilem mape bmp i z niej powstal teren, po usunieciu danej czesciusuna sie caly krajobraz
Napisano 2 Październik 200519 l Autor bacry, ale w tym rzecz ze nie potrafie umiescic i ustawic parametru scatter zeby walsnie na dany element(powierzchnie) mi kopiowal zdzbla trawy
Napisano 2 Październik 200519 l Nie jestem pewny, ale czy scatter nie ma opccji która powoduje rozmieszczenie obiektów na zaznaczonych wcześniej polygonach? O ile pamiętam ma takie coś ... bo właśnie renderuje swoją trawę :P ... tylko aż głupio mi, że nie pamiętam jak się to nazywało :( - a sprawdzić w czasie renderu nie mogę :(
Napisano 2 Październik 200519 l Autor to prosze jaK skonczysz napisz ;] a moglbys mi podac parametry twojej trawki ?? :>
Napisano 2 Październik 200519 l use selected face only. A taką selekcje w twoim przypadku można zrobić przez dodanie jako ostatni modyfikator volume selection na przykład i dorobić jakiś pomocniczy obiekt, który nie będzie się renderował ( w properties obiektu możesz to zmienić) a swoją objętością obejmował obszar gdzie będzie wyrastać trawa.
Napisano 2 Październik 200519 l [robiac twoim sposobem kruger, po usunieciu tego elementu sypnela mi sie cala mapa terenu, efekt?? poniewaz byl na nia nalozony modifer displace w ktorym ustawilem mape bmp i z niej powstal teren, po usunieciu danej czesciusuna sie caly krajobraz convert to poly gdy masz wlaczone wszystkie modyfikatory i wtedy dopiero tniesz