Skocz do zawartości

Scatter nie do opanowania- potrzebuje pomocy


sqN

Rekomendowane odpowiedzi

jak juz wczesniej pisalem nie moge tak ustawic parametr scatter zeby mi wymodelowal dana czescc mojego podloza, poniwaz za kraj obraz zrobilem Point Surf, i teraz doszedl czas na rozmieszczenie trawy ale tylko w miejsce poza plaska plaszczyzna (czyli gory, doliny, pagorki) i mam ustawione parametry scatter-a tylko nie moge jego wrzucic na dany face-e ktorego zaznaczam ponizej zalaczam widoki na ktorym chce umiescic trawe i na ktorym chce pozostawic ziemie( zielonym kolorem zaznaczylem miejsce w ktorym chcial bym zeby posadzic trawe, natomiast czerwonym miejsce nie naruszone)

moge wyslac rowniez scene z 3ds-max-a, prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

ok moim zdaniem najlepiej będzie rozdzielenie tych dwóch terenów, czyli zaznaczasz obszar płaski, następnie go kopiujesz jako nowy element, a tamten płaski obszar skasuj żeby go scater nie widział, w ten sposób scatter nie pomyli się. Może to pół środek ale skuteczny, jak bym tak zrobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiac twoim sposobem kruger, po usunieciu tego elementu sypnela mi sie cala mapa terenu, efekt?? poniewaz byl na nia nalozony modifer displace w ktorym ustawilem mape bmp i z niej powstal teren, po usunieciu danej czesciusuna sie caly krajobraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny, ale czy scatter nie ma opccji która powoduje rozmieszczenie obiektów na zaznaczonych wcześniej polygonach? O ile pamiętam ma takie coś ... bo właśnie renderuje swoją trawę :P ... tylko aż głupio mi, że nie pamiętam jak się to nazywało :( - a sprawdzić w czasie renderu nie mogę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

use selected face only. A taką selekcje w twoim przypadku można zrobić przez dodanie jako ostatni modyfikator volume selection na przykład i dorobić jakiś pomocniczy obiekt, który nie będzie się renderował ( w properties obiektu możesz to zmienić) a swoją objętością obejmował obszar gdzie będzie wyrastać trawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[robiac twoim sposobem kruger, po usunieciu tego elementu sypnela mi sie cala mapa terenu, efekt?? poniewaz byl na nia nalozony modifer displace w ktorym ustawilem mape bmp i z niej powstal teren, po usunieciu danej czesciusuna sie caly krajobraz

convert to poly gdy masz wlaczone wszystkie modyfikatory i wtedy dopiero tniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności