Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tutorial written by

 

David Marsh aka Swamps

United Kingdom

(thnx Swamps - Cgtalk user)

 

[Visit Swamps Spectacular Thread - link]

 

Na łamach serwisu CGtalk pojawił się ciekawy making-off autorstwa Davida Marsh'a na temat tworzenia shaderu skóry w brazilu. Pozwoliłem sobie przetłumaczyc za zgodą autora of course :]

 

Texturing: Brazil Human Skin Shader

 

12ui.jpg

 

Pierwszym i najtrudniejszym krokiem jest mapowanie uv. Tutaj zobaczyc możecie zmapowany model głowy po tym jak dodałem standardowe

mapowanie (type na cylinder), poustawiałem troszke by uniknąć za dyżych rozciągnięc co by wyszło potem - przeróbcie jakies tutki odnosnie mapingu - znacząco uprości to sprawe.

 

20ns.jpg

 

Faza druga to szybki light bake przy użyciu skylighta i funkcji renderingu do textury (3dsmax)

Oczywiście w ostatecznosci te cienie będą zmienione gdy zaczniesz renderować ale ale ta technika pozwoli ci uzyskac jako takie rozpoznanie czego się można będzie spodziewać no i oczywiscie pomoże w tworzeniu mapy diffuse.

 

35gm.jpg

 

Faza 3 - jest najbardziej ekscytująca - nakładanie koloru na swój model jest zawsze krokiem milowym :)

Polecam użycie gotowych fotografi w celu uzyskania najlepszych efektów i sprawdzenia jak to jest w realnym swiecie.

 

Najważniejszą rzeczą gdy używamy fotografi jest usunięcie wszystkich specular z orginalnego obrazka - nie robimy postaci do gry na ps1 :]

 

49lj.jpg

 

Bumpmaping jest mniej znaczący w przypadku postaci młodych kobiet - i jest już prawie gotowy.

 

Biore moją kolorową mapke, desaturuje (skala szarości), i na koniec bawie się detalami.

 

W tym przypadku zostawiam rzęsy i brwi jasniejsze by nadać im unikalny wygląd - praca na layerach znacząco ułatwia zadanie.

 

56fp.jpg

 

Na koniec mamy już gotową mape specular. Miejsca potrzebujące większego poziomu błyszczenia zostawiamy jaśniejsze np usta.

 

61rm.jpg

 

Jeśli już zrobimy to co napisane powinnismy miec trzy mapki - łączymy to wszystko w całość.

 

Używamy w tym celu shaderu Brazil Advanced Skin który daje w tym momencie najlepsze efekty. Aczykolwiek te techniki są przydatne do wszystkich

 

shaderków. :]

 

Wszystkie detale ustawień shadera za obrazkach - nic więcej nie jest dodane.

 

74ps.jpg

 

Czy już możemy renderować ? niestety nie. Wszystko co przedstawiłem to proces tworzenia shaderu skóry - to tylko nie wielka cześć tworzenia realistycznego człowieka za pomocą grafiki komputerowej.

 

Zapewne zrozumiesz oczym mowa gdy tylko wyrenderujesz swoją postać przy użycu podstawowych ustawień rendera.

 

By w pełni uzyskac satysfakcjonujący render musimy pozmieniać ustawienia swiateł. Oczywiscie brazil do renderingu + GI (2 bounces), kluczowe światło (wysoko z prawej) i tylne swiatło(niżej z tyłu) Dobra to już wszystko i mam nadzieje żę to wam ułatwi sprawe - powodzenia.

 

Tłumaczenie

 

Hindus

dla serwisu Max3d

 

 

Vorek już jest poprawione - to tak szybko było tłumaczone i dlatego ;)

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

fajny tutek, dzięki za tłumaczenie ale...

"Translated by Hindus dla serwisu Max3d" mogleś jeszcze niemiecki tu wrzucić ;) taka mała uwaga żeby się czegoś czepić ;)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności