Hindus Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 Tutorial written by David Marsh aka Swamps United Kingdom (thnx Swamps - Cgtalk user) [Visit Swamps Spectacular Thread - link] Na łamach serwisu CGtalk pojawił się ciekawy making-off autorstwa Davida Marsh'a na temat tworzenia shaderu skóry w brazilu. Pozwoliłem sobie przetłumaczyc za zgodą autora of course :] Texturing: Brazil Human Skin Shader Pierwszym i najtrudniejszym krokiem jest mapowanie uv. Tutaj zobaczyc możecie zmapowany model głowy po tym jak dodałem standardowe mapowanie (type na cylinder), poustawiałem troszke by uniknąć za dyżych rozciągnięc co by wyszło potem - przeróbcie jakies tutki odnosnie mapingu - znacząco uprości to sprawe. Faza druga to szybki light bake przy użyciu skylighta i funkcji renderingu do textury (3dsmax) Oczywiście w ostatecznosci te cienie będą zmienione gdy zaczniesz renderować ale ale ta technika pozwoli ci uzyskac jako takie rozpoznanie czego się można będzie spodziewać no i oczywiscie pomoże w tworzeniu mapy diffuse. Faza 3 - jest najbardziej ekscytująca - nakładanie koloru na swój model jest zawsze krokiem milowym :) Polecam użycie gotowych fotografi w celu uzyskania najlepszych efektów i sprawdzenia jak to jest w realnym swiecie. Najważniejszą rzeczą gdy używamy fotografi jest usunięcie wszystkich specular z orginalnego obrazka - nie robimy postaci do gry na ps1 :] Bumpmaping jest mniej znaczący w przypadku postaci młodych kobiet - i jest już prawie gotowy. Biore moją kolorową mapke, desaturuje (skala szarości), i na koniec bawie się detalami. W tym przypadku zostawiam rzęsy i brwi jasniejsze by nadać im unikalny wygląd - praca na layerach znacząco ułatwia zadanie. Na koniec mamy już gotową mape specular. Miejsca potrzebujące większego poziomu błyszczenia zostawiamy jaśniejsze np usta. Jeśli już zrobimy to co napisane powinnismy miec trzy mapki - łączymy to wszystko w całość. Używamy w tym celu shaderu Brazil Advanced Skin który daje w tym momencie najlepsze efekty. Aczykolwiek te techniki są przydatne do wszystkich shaderków. :] Wszystkie detale ustawień shadera za obrazkach - nic więcej nie jest dodane. Czy już możemy renderować ? niestety nie. Wszystko co przedstawiłem to proces tworzenia shaderu skóry - to tylko nie wielka cześć tworzenia realistycznego człowieka za pomocą grafiki komputerowej. Zapewne zrozumiesz oczym mowa gdy tylko wyrenderujesz swoją postać przy użycu podstawowych ustawień rendera. By w pełni uzyskac satysfakcjonujący render musimy pozmieniać ustawienia swiateł. Oczywiscie brazil do renderingu + GI (2 bounces), kluczowe światło (wysoko z prawej) i tylne swiatło(niżej z tyłu) Dobra to już wszystko i mam nadzieje żę to wam ułatwi sprawe - powodzenia. Tłumaczenie Hindus dla serwisu Max3d Vorek już jest poprawione - to tak szybko było tłumaczone i dlatego ;)
Vorek Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 fajny tutek, dzięki za tłumaczenie ale... "Translated by Hindus dla serwisu Max3d" mogleś jeszcze niemiecki tu wrzucić ;) taka mała uwaga żeby się czegoś czepić ;) Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się