Napisano 16 Październik 200519 l no wlasnie - jak widac w tytule. Jestem poczatkujacym uzytkownikiem VRaya, Problem jest nastepujacy - mam wieksze pomieszczenie, jeden VRay light i direct light. Niestety roznica miedzy powierzchniami oswietlonymi, a zacienionymi jest wielka, powierzchnie w cieniu sa czarne, bez detali. Co nalezy zrobic, by to zmienic? Nie wiem, czy zamieszczac ustawienia swiatla, bo sadze, ze problem jest duzo prostszy, pewnie nie wlaczylem jakiejs opcji znajac zycie :D Jesli bedzie potrzeba, to zamieszcze jakies zrzuty z ustawien. Teraz info o obrazkach - nie bawilem sie korekcja kamery jeszcze, to tylko rendery nieskonczonej sceny na potrzeby ustawienia swiatla. Dwa podobne rendery roznia sie ustawieniem VRaya do zanikania wraz z odlegloscia, a trzeci plik, to view z drugiej strony sciany po lewej na poprzednich renderach. I tam zbiera mi sie cien nie do przejscia :) Ktos pomoze?
Napisano 16 Październik 200519 l g buffer / color mapping na exponental i: a) podbijasz dark (ciemne miejsca)
Napisano 16 Październik 200519 l Autor no faktycznie dziala, dzieki. Nie wiem czy wartosc 4 jest wartoscia naturalna (wydaje mi sie podejrzanie duza), ale jakos sie rozjasnilo. No to teraz wystapil drugi problem, niektore piksele renderuja sie na czarno i mam takim pieprzem posypane rednery. To wina niskich ustawien testowych i zniknie przy wiekszej ilosci subdivs, czy to wina nienaturalnych ustawien oswietlenia? dzieki za pomoc!
Napisano 16 Październik 200519 l Autor ok, dziala z tym edytorem curevskim. Efekt jest w miare zadowalajacy. Teraz jeszcze pytanko typu - co zrobic, zeby VRay light tak milo emanoal swiatelkiem jak widac na niektorych renderach oraz jak sprawic, by przepuszczal swiatlo direct, zeby rzucalo ladne cienie na podloge tuz przy oknie (cienie od ramy okiennej, ktorej jeszcze nie ma na modelu ;) )
Napisano 16 Październik 200519 l co do cieni, zaznacz w vraylighcie opcje "invisible" a co do wczesniejszego to nie kumam :) Marcin zapomniales cos dopisac do obrazka :P
Napisano 16 Październik 200519 l Autor ok, z tym invisible rozumiem, ale wtedy nijak mi nie bedzie jaskrawil...z tym emanuujacym swiatlem chodzilo mi o to, ze interesuje mnie taki efekt mini poswiaty od swiatla...taka hmm iluminacja. Na niektorych renderach to widac - dobrze to wyglada jako poranne mocne slonce. BTW. wielkie dzieki za pomoc, Wasze odpowiedzi sa bardzo szybkie, co jest mi wyjatkowo na reke, bo wlasnie nad tym siedze :) Raz jeszcze dzieki.
Napisano 16 Październik 200519 l moze ci chodzi o specular bloom.. ale to jest dodawane w photoshopie (takie rozjasnienie wkol okna) hmm daj sobie bialy environment (8) skoro ci ciemno po schowaniu vraylightow :) pozdrawiam
Napisano 17 Październik 200519 l jemy chodzi chyba o Volumeryczne światło - powie mu ktoś coś o tym bo ja jestem z tego zielony :D
Napisano 17 Październik 200519 l Autor http://www.evermotion.org/index.php?unfold=user_gallery&unfold_user_gallery=430 to jest najbardziej zblizone do tego, o czym wspominam :) Jeszcze jesli moglibyscie mi pomoc z jedna rzecza...ustawic tak szklo, zeby bylo je widac :) to, co widac na obrazkach w pierwszym poscie po obu stronach lezanki akrylowej jest szklem, chcialbym, zeby na renderach bylo widoczne, a nie jest :) najlepiej, zeby mialo lekki polysk zielony (tzn, zielen widoczna by byla jedynie na krawedziach, gdzie najwiecej jej sie zbiera). Material szkla skomponowalem na podstawie tutka by PENdzel tu, z max3d. Jednak po renderze go nie widac. I do tego powstaja jakies wstretne plamy :/ Zrzut jak to wyglada dolaczylem na poczatku watku, w czerwieniach, bo dobrze to wtedy widac :/
Napisano 17 Październik 200519 l http://alzhem.brinkster.net/sub1/tutorials/tutorial6_en.htm - i nie dziękuj :P
Napisano 17 Październik 200519 l takie rozjaśnienie można też dać w maxie. Efekt blur i uzależnić od luminancji
Napisano 17 Październik 200519 l http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/ polecam sie zapoznac :) biblia vraya
Napisano 17 Październik 200519 l http://www.neilblevins.com/cg_education/specular_bloom/specular_bloom.htm Osobiście wolę specular bloom dodawawać w ps.
Napisano 17 Październik 200519 l Autor MaGuu - link jest bardzo przydatny jesli chodzi o szklo, zobaczymy efekty u mnie na modelu ;) kome - "biblie" VRaya odwiedzam jednak mam problem, ze czesto jak mam jakis problem, to za slabo znam VRaya, zeby wiedziec gdzie szukac odpowiedzi:)od czegho zaczac :) Tak jak z tymi plamami :/ Wyglada to jak przeswietlenie, myslalem, ze to moze wina G-Buffer, wiec zmniejszylem dark do 1,4 i ustawilem swiatla jak w pomieszczeniu o podobnej wielkosci w tym poscie http://www.evermotion.org/forum/viewtopic.php?t=10616 . Niestety plamy sa i nie zamierzaja sie cos wyniesc :) TEORETYCZNIE ustawienia mam te same, ale glowy nie dam, moze cos przeoczylem, choc nie sadze. Wyglada to jak za duzy glossy, ale kto wie...ja nie wiem, gdzie w tym helpie sie zaczepic, zeby to rozwiazac :)
Napisano 17 Październik 200519 l Autor mam dalej problemy z tymi plamami, kompletnie nie mam pojecia jak je obejsc. Stad moje nowe pytanie - czy jest ktos, komu moglbym podeslac scenke, zeby spradzil swiatlo i ewentualnie podpowiedzial gdzie jest blad? [edit] chyba jakos mi sie uda zamiescic zrzuty, wiec wysylka nie bedzie potrzebna :] tylko pomozcie please :) [edit2]
Napisano 17 Październik 200519 l Autor powyzej fragment sceny (widac rozmieszczenie lightow), beznadziejnego renderu oraz ustawien czesc pierwsza, ponizej czesc druga. dodam jeszcze, ze w maxowym enviromencie jest hdri, zastepowalem je tez HDRI w environment VRaya, ale efekt byl identyczny.
Napisano 17 Październik 200519 l aby w tym przypadku pozbyc sie plam, zwieksz parametr subdivs w vraylighcie, mozesz tez zmnienic AA na Adaptive QMC, on nie robi plam
Napisano 18 Październik 200519 l Autor no nic a nic to niestety nie pomaga - wrecz przeciwnie, plam jest wiecej,a raczej render to jedna wielka plama :/ dodam, ze caly czas w informatorze wyskakuja mi bledy o przeswietleniu materialow i NIE MAM POJECIA dlaczego skoro ustawienia sa nawet polowe slabsze niz na scenie w zalaczonym powyzej linku :/ PS. do pierwszego posta w tym temacie dolaczylem kolejny plik z plamami. To chyba nie chodzi o subdivsy :/
Napisano 18 Październik 200519 l vray po to ma swoje materialy zeby nie uzywac standardowych :) zobacz czy nie przeoczyles jakiegos obiektu
Napisano 18 Październik 200519 l Autor tak, to chyba to - z zastepowaniem materialow szaroscia wychodzi niezle i ustawienia swiatla sa w miare ok (choc lekko do poprawki ;) ), natomiast po nalozeniu materialow, cos sie khem....chrzani. Musze dokladnie sprawdzic, czy faktycznie czegos nie przeoczylem. Dzieki za pomoc.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto