VoNd Napisano 16 Październik 2005 Napisano 16 Październik 2005 no wlasnie - jak widac w tytule. Jestem poczatkujacym uzytkownikiem VRaya, Problem jest nastepujacy - mam wieksze pomieszczenie, jeden VRay light i direct light. Niestety roznica miedzy powierzchniami oswietlonymi, a zacienionymi jest wielka, powierzchnie w cieniu sa czarne, bez detali. Co nalezy zrobic, by to zmienic? Nie wiem, czy zamieszczac ustawienia swiatla, bo sadze, ze problem jest duzo prostszy, pewnie nie wlaczylem jakiejs opcji znajac zycie :D Jesli bedzie potrzeba, to zamieszcze jakies zrzuty z ustawien. Teraz info o obrazkach - nie bawilem sie korekcja kamery jeszcze, to tylko rendery nieskonczonej sceny na potrzeby ustawienia swiatla. Dwa podobne rendery roznia sie ustawieniem VRaya do zanikania wraz z odlegloscia, a trzeci plik, to view z drugiej strony sciany po lewej na poprzednich renderach. I tam zbiera mi sie cien nie do przejscia :) Ktos pomoze?
polka dot Napisano 16 Październik 2005 Napisano 16 Październik 2005 g buffer / color mapping na exponental i: a) podbijasz dark (ciemne miejsca)
VoNd Napisano 16 Październik 2005 Autor Napisano 16 Październik 2005 no faktycznie dziala, dzieki. Nie wiem czy wartosc 4 jest wartoscia naturalna (wydaje mi sie podejrzanie duza), ale jakos sie rozjasnilo. No to teraz wystapil drugi problem, niektore piksele renderuja sie na czarno i mam takim pieprzem posypane rednery. To wina niskich ustawien testowych i zniknie przy wiekszej ilosci subdivs, czy to wina nienaturalnych ustawien oswietlenia? dzieki za pomoc!
Marcin Napisano 16 Październik 2005 Napisano 16 Październik 2005 rozjasnic scene mozesz uzywając curvy w vray frame buffer
VoNd Napisano 16 Październik 2005 Autor Napisano 16 Październik 2005 dzieki, tego tez sprobuje - o efektach za jakas chwile :)
VoNd Napisano 16 Październik 2005 Autor Napisano 16 Październik 2005 ok, dziala z tym edytorem curevskim. Efekt jest w miare zadowalajacy. Teraz jeszcze pytanko typu - co zrobic, zeby VRay light tak milo emanoal swiatelkiem jak widac na niektorych renderach oraz jak sprawic, by przepuszczal swiatlo direct, zeby rzucalo ladne cienie na podloge tuz przy oknie (cienie od ramy okiennej, ktorej jeszcze nie ma na modelu ;) )
polka dot Napisano 16 Październik 2005 Napisano 16 Październik 2005 co do cieni, zaznacz w vraylighcie opcje "invisible" a co do wczesniejszego to nie kumam :) Marcin zapomniales cos dopisac do obrazka :P
VoNd Napisano 16 Październik 2005 Autor Napisano 16 Październik 2005 ok, z tym invisible rozumiem, ale wtedy nijak mi nie bedzie jaskrawil...z tym emanuujacym swiatlem chodzilo mi o to, ze interesuje mnie taki efekt mini poswiaty od swiatla...taka hmm iluminacja. Na niektorych renderach to widac - dobrze to wyglada jako poranne mocne slonce. BTW. wielkie dzieki za pomoc, Wasze odpowiedzi sa bardzo szybkie, co jest mi wyjatkowo na reke, bo wlasnie nad tym siedze :) Raz jeszcze dzieki.
polka dot Napisano 16 Październik 2005 Napisano 16 Październik 2005 moze ci chodzi o specular bloom.. ale to jest dodawane w photoshopie (takie rozjasnienie wkol okna) hmm daj sobie bialy environment (8) skoro ci ciemno po schowaniu vraylightow :) pozdrawiam
MaGuu Napisano 17 Październik 2005 Napisano 17 Październik 2005 jemy chodzi chyba o Volumeryczne światło - powie mu ktoś coś o tym bo ja jestem z tego zielony :D
polka dot Napisano 17 Październik 2005 Napisano 17 Październik 2005 VoNd najlepiej pokaz obrazek na ktorym 'to' jest :)
VoNd Napisano 17 Październik 2005 Autor Napisano 17 Październik 2005 http://www.evermotion.org/index.php?unfold=user_gallery&unfold_user_gallery=430 to jest najbardziej zblizone do tego, o czym wspominam :) Jeszcze jesli moglibyscie mi pomoc z jedna rzecza...ustawic tak szklo, zeby bylo je widac :) to, co widac na obrazkach w pierwszym poscie po obu stronach lezanki akrylowej jest szklem, chcialbym, zeby na renderach bylo widoczne, a nie jest :) najlepiej, zeby mialo lekki polysk zielony (tzn, zielen widoczna by byla jedynie na krawedziach, gdzie najwiecej jej sie zbiera). Material szkla skomponowalem na podstawie tutka by PENdzel tu, z max3d. Jednak po renderze go nie widac. I do tego powstaja jakies wstretne plamy :/ Zrzut jak to wyglada dolaczylem na poczatku watku, w czerwieniach, bo dobrze to wtedy widac :/
MaGuu Napisano 17 Październik 2005 Napisano 17 Październik 2005 http://alzhem.brinkster.net/sub1/tutorials/tutorial6_en.htm - i nie dziękuj :P
Bacry Napisano 17 Październik 2005 Napisano 17 Październik 2005 takie rozjaśnienie można też dać w maxie. Efekt blur i uzależnić od luminancji
polka dot Napisano 17 Październik 2005 Napisano 17 Październik 2005 http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/ polecam sie zapoznac :) biblia vraya
Tymek Napisano 17 Październik 2005 Napisano 17 Październik 2005 http://www.neilblevins.com/cg_education/specular_bloom/specular_bloom.htm Osobiście wolę specular bloom dodawawać w ps.
VoNd Napisano 17 Październik 2005 Autor Napisano 17 Październik 2005 MaGuu - link jest bardzo przydatny jesli chodzi o szklo, zobaczymy efekty u mnie na modelu ;) kome - "biblie" VRaya odwiedzam jednak mam problem, ze czesto jak mam jakis problem, to za slabo znam VRaya, zeby wiedziec gdzie szukac odpowiedzi:)od czegho zaczac :) Tak jak z tymi plamami :/ Wyglada to jak przeswietlenie, myslalem, ze to moze wina G-Buffer, wiec zmniejszylem dark do 1,4 i ustawilem swiatla jak w pomieszczeniu o podobnej wielkosci w tym poscie http://www.evermotion.org/forum/viewtopic.php?t=10616 . Niestety plamy sa i nie zamierzaja sie cos wyniesc :) TEORETYCZNIE ustawienia mam te same, ale glowy nie dam, moze cos przeoczylem, choc nie sadze. Wyglada to jak za duzy glossy, ale kto wie...ja nie wiem, gdzie w tym helpie sie zaczepic, zeby to rozwiazac :)
VoNd Napisano 17 Październik 2005 Autor Napisano 17 Październik 2005 mam dalej problemy z tymi plamami, kompletnie nie mam pojecia jak je obejsc. Stad moje nowe pytanie - czy jest ktos, komu moglbym podeslac scenke, zeby spradzil swiatlo i ewentualnie podpowiedzial gdzie jest blad? [edit] chyba jakos mi sie uda zamiescic zrzuty, wiec wysylka nie bedzie potrzebna :] tylko pomozcie please :) [edit2]
VoNd Napisano 17 Październik 2005 Autor Napisano 17 Październik 2005 powyzej fragment sceny (widac rozmieszczenie lightow), beznadziejnego renderu oraz ustawien czesc pierwsza, ponizej czesc druga. dodam jeszcze, ze w maxowym enviromencie jest hdri, zastepowalem je tez HDRI w environment VRaya, ale efekt byl identyczny.
polka dot Napisano 17 Październik 2005 Napisano 17 Październik 2005 aby w tym przypadku pozbyc sie plam, zwieksz parametr subdivs w vraylighcie, mozesz tez zmnienic AA na Adaptive QMC, on nie robi plam
VoNd Napisano 18 Październik 2005 Autor Napisano 18 Październik 2005 no nic a nic to niestety nie pomaga - wrecz przeciwnie, plam jest wiecej,a raczej render to jedna wielka plama :/ dodam, ze caly czas w informatorze wyskakuja mi bledy o przeswietleniu materialow i NIE MAM POJECIA dlaczego skoro ustawienia sa nawet polowe slabsze niz na scenie w zalaczonym powyzej linku :/ PS. do pierwszego posta w tym temacie dolaczylem kolejny plik z plamami. To chyba nie chodzi o subdivsy :/
polka dot Napisano 18 Październik 2005 Napisano 18 Październik 2005 vray po to ma swoje materialy zeby nie uzywac standardowych :) zobacz czy nie przeoczyles jakiegos obiektu
VoNd Napisano 18 Październik 2005 Autor Napisano 18 Październik 2005 tak, to chyba to - z zastepowaniem materialow szaroscia wychodzi niezle i ustawienia swiatla sa w miare ok (choc lekko do poprawki ;) ), natomiast po nalozeniu materialow, cos sie khem....chrzani. Musze dokladnie sprawdzic, czy faktycznie czegos nie przeoczylem. Dzieki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się