MonsterDream Napisano 25 Październik 2005 Napisano 25 Październik 2005 Troche tu napisze więc: Na początku mówie odrazu że dopiero poznaje vray i "studiuję" pomoc na spot3d.com .Wszystko tam po angielsku więc w moim przypadku nie wszystko zrozumiałe. No przeczytałem o Photon Mapping i zrobiłem tutka do tego. Pierw będę zadawał pytanie a poniżej będę pisał co ja o tym myśle i prosiłbym bardzo żebyście poprawili moją myśl. A więc: 1.1 Ogólnie do czego służy Photon Mapping tzn w jakiś sytuacjach najlepiej randerować w ten sposób. 1.2 Mi się "wydaje" że służy to do randerowania obiektów zamkniętych oświetlonych światłem vray. 2.1 Czy pierw należy randerować scene Photon Mapping w Primary bounces/GI engine i w Secondary bounces...... A potem zmienić w Primary Bounces zmienić na Irradiance Map 2.2 No tego nie rozumiem, ale to wynika z tutoriala. 3.1 W Global photon map są wartości Search Dist i Max Density. Czy wartości są takie że im większe pomieszczenie tym wartości mniejsze i na odwrót ??? 3.2 No to również wynika z tutoriala ale wydaje mi się że to nie reguła...... Łatwiej będzie mi to zrozumieć jak napiszecie na jakich przykładach randerować w ten sposób i gdy jakie efekty chcę osiągnąć. No to na tyle. Z góry dzięki za wszystkie wypowiedzi i pomoc. PS. Działa wam 2 tutorial z ich strony "Rendering a walk-through animation", mi wyskakuje błąd typu "c:\Tisho\Tutorials\VRay Fly -trought animation does not exist -- abording rander" Dziwne inne działają....