MonsterDream Napisano 25 Październik 2005 Napisano 25 Październik 2005 Troche tu napisze więc: Na początku mówie odrazu że dopiero poznaje vray i "studiuję" pomoc na spot3d.com .Wszystko tam po angielsku więc w moim przypadku nie wszystko zrozumiałe. No przeczytałem o Photon Mapping i zrobiłem tutka do tego. Pierw będę zadawał pytanie a poniżej będę pisał co ja o tym myśle i prosiłbym bardzo żebyście poprawili moją myśl. A więc: 1.1 Ogólnie do czego służy Photon Mapping tzn w jakiś sytuacjach najlepiej randerować w ten sposób. 1.2 Mi się "wydaje" że służy to do randerowania obiektów zamkniętych oświetlonych światłem vray. 2.1 Czy pierw należy randerować scene Photon Mapping w Primary bounces/GI engine i w Secondary bounces...... A potem zmienić w Primary Bounces zmienić na Irradiance Map 2.2 No tego nie rozumiem, ale to wynika z tutoriala. 3.1 W Global photon map są wartości Search Dist i Max Density. Czy wartości są takie że im większe pomieszczenie tym wartości mniejsze i na odwrót ??? 3.2 No to również wynika z tutoriala ale wydaje mi się że to nie reguła...... Łatwiej będzie mi to zrozumieć jak napiszecie na jakich przykładach randerować w ten sposób i gdy jakie efekty chcę osiągnąć. No to na tyle. Z góry dzięki za wszystkie wypowiedzi i pomoc. PS. Działa wam 2 tutorial z ich strony "Rendering a walk-through animation", mi wyskakuje błąd typu "c:\Tisho\Tutorials\VRay Fly -trought animation does not exist -- abording rander" Dziwne inne działają....
Marcin Napisano 25 Październik 2005 Napisano 25 Październik 2005 1.2 - tak 2.1 - to jedna z technik doswietlania wnetrza gdy wynik wydaje sie za ciemny , tez skuteczna 3.1 - search radius to promien w jakim vray bedzie szukal fotonów ktore połączy w calosc a density to ile fotonów zostanie zachowanych w tym obszarze search radius po przeliczeniu fotonmapy , zalezy co chcesz uzyskac , pomysl , gdy masz duzy search radius fotonmapa bedize sporo rozmyta , jakosc p otym moze byc calkiem fajna i przydatna irradiancemapie w dalszym obliczaniu ale jak sie przesadzi to mozesz sie pozegnac na kilka dni z kompem ;] poexperymentuj , przeliczaj samą foton mape i obserwuj jak sie układają fotony
MonsterDream Napisano 25 Październik 2005 Autor Napisano 25 Październik 2005 Ok wszystko zrozumiałe lecz jak już będę obserwował ułożenie fotonów to jakie ułożenie mam uznać za prawidłowe ??
piotrek Napisano 25 Październik 2005 Napisano 25 Październik 2005 Nie no, sorry za OT ale muszę to powiedzieć. Shade - możesz być wzorem dla wielu forumowiczów jeśli chodzi o zadawanie pytań na forum. "studiuję" pomoc na spot3d.com To jest odpowiednie podejście: przeanalizowanie helpa, własne przemyślenia, a gdy czegoś się nie rozumie zadanie pytania na forum. Wielu userów robi niestety tak: "Cześć jestem nowy i powiedzcie mi co to jest, kiedy używać, jak używać, jak włączyć i jak ustawić photon mapping? Kompletnie nie umiem angielskiego, i wogóle nie chce mi się szukać, bo tu mi napewno wszystko wyjaśnicie." Jeszcze raz gratuluje podejścia do tematu. EOOT
polka dot Napisano 25 Październik 2005 Napisano 25 Październik 2005 albo najlepiej podajcie mi ustawienia jak zrobic zeby bylo fotoreal :D
MonsterDream Napisano 25 Październik 2005 Autor Napisano 25 Październik 2005 Źle Dobrze O to chodzi ? Czy to poprawej też jest nieprawidłowe ?? PS. Mintrill dzięki ;]
polka dot Napisano 25 Październik 2005 Napisano 25 Październik 2005 po prawej jest jak najbardziej prawidlowo :D pamietaj zawsze, ze po policzeniu fotonow i tak bedzie potem liczyl irr mape, ale nie wiem co z tego powiedzcie mu :)
MonsterDream Napisano 25 Październik 2005 Autor Napisano 25 Październik 2005 Nie no już chyba zrozumiałem o co w tym biega, potestuje u siebie, postaram się uzyskać tak jak na rysunku z prawidłowym efektem i jakoś będzie dobrze ;] Zrobiłem model odtwarzacza MP3 i musze go jakoś po ludzku wyranderować i oteksturować. Przeczytam kolejnego helpa i zrobie tutka, jeżeli będę miał wątpliwości to będzie podobny wątek do tego, tyle że o kolejne opcje :) Dzięki za pomoc AAAA Zapomniałem spytać czy działa wam 2 tutorial z ich strony "Rendering a walk-through animation", mi wyskakuje błąd typu "c:\Tisho\Tutorials\VRay Fly -trought animation does not exist -- abording rander" Dziwne inne działają.... Tylko ja mam taki problem czy wy również mieliście bo oczywiście już zrobiliście to pewnie jakiś czas temu ?
huzdebos Napisano 25 Październik 2005 Napisano 25 Październik 2005 hehe wzrowy post, to trzeba do izby pamięci wstawić LOL shade--> link do Rendering a walk-through animation" mi działa pzdrw
MonsterDream Napisano 25 Październik 2005 Autor Napisano 25 Październik 2005 Nie chodzi o link tylko o samo działanie, przy próbie randerigu wyskakuje błąd który napisałem wcześniej.
Marcin Napisano 25 Październik 2005 Napisano 25 Październik 2005 zapewne w tej scenie jest ustawiona irradiancemapa lub lightcache w trybie czytania z pliku musisz w irradiance map zaznaczyc single frame i tak samo w lightcache
MonsterDream Napisano 25 Październik 2005 Autor Napisano 25 Październik 2005 Działa działa, próbowałem zrobić wcześniej to co podpowiedziałeś ale to było gdzie inadziej a ja nie mogłem tego znaleść :) Dzięki
MaGuu Napisano 25 Październik 2005 Napisano 25 Październik 2005 Moze ściezka do której ma się zapisywać plik nie istnieje?- wiem ze na jednym z tutkow z spot3d tak jest. Po prostu zmień scieżkę :D Edit za późno....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się