Napisano 25 Październik 200519 l Troche tu napisze więc: Na początku mówie odrazu że dopiero poznaje vray i "studiuję" pomoc na spot3d.com .Wszystko tam po angielsku więc w moim przypadku nie wszystko zrozumiałe. No przeczytałem o Photon Mapping i zrobiłem tutka do tego. Pierw będę zadawał pytanie a poniżej będę pisał co ja o tym myśle i prosiłbym bardzo żebyście poprawili moją myśl. A więc: 1.1 Ogólnie do czego służy Photon Mapping tzn w jakiś sytuacjach najlepiej randerować w ten sposób. 1.2 Mi się "wydaje" że służy to do randerowania obiektów zamkniętych oświetlonych światłem vray. 2.1 Czy pierw należy randerować scene Photon Mapping w Primary bounces/GI engine i w Secondary bounces...... A potem zmienić w Primary Bounces zmienić na Irradiance Map 2.2 No tego nie rozumiem, ale to wynika z tutoriala. 3.1 W Global photon map są wartości Search Dist i Max Density. Czy wartości są takie że im większe pomieszczenie tym wartości mniejsze i na odwrót ??? 3.2 No to również wynika z tutoriala ale wydaje mi się że to nie reguła...... Łatwiej będzie mi to zrozumieć jak napiszecie na jakich przykładach randerować w ten sposób i gdy jakie efekty chcę osiągnąć. No to na tyle. Z góry dzięki za wszystkie wypowiedzi i pomoc. PS. Działa wam 2 tutorial z ich strony "Rendering a walk-through animation", mi wyskakuje błąd typu "c:\Tisho\Tutorials\VRay Fly -trought animation does not exist -- abording rander" Dziwne inne działają....
Napisano 25 Październik 200519 l 1.2 - tak 2.1 - to jedna z technik doswietlania wnetrza gdy wynik wydaje sie za ciemny , tez skuteczna 3.1 - search radius to promien w jakim vray bedzie szukal fotonów ktore połączy w calosc a density to ile fotonów zostanie zachowanych w tym obszarze search radius po przeliczeniu fotonmapy , zalezy co chcesz uzyskac , pomysl , gdy masz duzy search radius fotonmapa bedize sporo rozmyta , jakosc p otym moze byc calkiem fajna i przydatna irradiancemapie w dalszym obliczaniu ale jak sie przesadzi to mozesz sie pozegnac na kilka dni z kompem ;] poexperymentuj , przeliczaj samą foton mape i obserwuj jak sie układają fotony
Napisano 25 Październik 200519 l Autor Ok wszystko zrozumiałe lecz jak już będę obserwował ułożenie fotonów to jakie ułożenie mam uznać za prawidłowe ??
Napisano 25 Październik 200519 l Nie no, sorry za OT ale muszę to powiedzieć. Shade - możesz być wzorem dla wielu forumowiczów jeśli chodzi o zadawanie pytań na forum. "studiuję" pomoc na spot3d.com To jest odpowiednie podejście: przeanalizowanie helpa, własne przemyślenia, a gdy czegoś się nie rozumie zadanie pytania na forum. Wielu userów robi niestety tak: "Cześć jestem nowy i powiedzcie mi co to jest, kiedy używać, jak używać, jak włączyć i jak ustawić photon mapping? Kompletnie nie umiem angielskiego, i wogóle nie chce mi się szukać, bo tu mi napewno wszystko wyjaśnicie." Jeszcze raz gratuluje podejścia do tematu. EOOT
Napisano 25 Październik 200519 l albo najlepiej podajcie mi ustawienia jak zrobic zeby bylo fotoreal :D
Napisano 25 Październik 200519 l Autor Źle Dobrze O to chodzi ? Czy to poprawej też jest nieprawidłowe ?? PS. Mintrill dzięki ;]
Napisano 25 Październik 200519 l po prawej jest jak najbardziej prawidlowo :D pamietaj zawsze, ze po policzeniu fotonow i tak bedzie potem liczyl irr mape, ale nie wiem co z tego powiedzcie mu :)
Napisano 25 Październik 200519 l Autor Nie no już chyba zrozumiałem o co w tym biega, potestuje u siebie, postaram się uzyskać tak jak na rysunku z prawidłowym efektem i jakoś będzie dobrze ;] Zrobiłem model odtwarzacza MP3 i musze go jakoś po ludzku wyranderować i oteksturować. Przeczytam kolejnego helpa i zrobie tutka, jeżeli będę miał wątpliwości to będzie podobny wątek do tego, tyle że o kolejne opcje :) Dzięki za pomoc AAAA Zapomniałem spytać czy działa wam 2 tutorial z ich strony "Rendering a walk-through animation", mi wyskakuje błąd typu "c:\Tisho\Tutorials\VRay Fly -trought animation does not exist -- abording rander" Dziwne inne działają.... Tylko ja mam taki problem czy wy również mieliście bo oczywiście już zrobiliście to pewnie jakiś czas temu ?
Napisano 25 Październik 200519 l hehe wzrowy post, to trzeba do izby pamięci wstawić LOL shade--> link do Rendering a walk-through animation" mi działa pzdrw
Napisano 25 Październik 200519 l Autor Nie chodzi o link tylko o samo działanie, przy próbie randerigu wyskakuje błąd który napisałem wcześniej.
Napisano 25 Październik 200519 l zapewne w tej scenie jest ustawiona irradiancemapa lub lightcache w trybie czytania z pliku musisz w irradiance map zaznaczyc single frame i tak samo w lightcache
Napisano 25 Październik 200519 l Autor Działa działa, próbowałem zrobić wcześniej to co podpowiedziałeś ale to było gdzie inadziej a ja nie mogłem tego znaleść :) Dzięki
Napisano 25 Październik 200519 l Moze ściezka do której ma się zapisywać plik nie istnieje?- wiem ze na jednym z tutkow z spot3d tak jest. Po prostu zmień scieżkę :D Edit za późno....
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto