Skocz do zawartości

Łączenie ciał.


masteryoshi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak zawsze musiałem na czymś utknąc. Generalnie nie moge powiedzieć, że z 3dsm zaczynam bo było by to kłamstwo ale postanowiłem porzucić robienie głupich modeli przedmiotów a zająć się czymś ambitnym jak np: Model ciała ludzkiego.

 

Robie to narazie wszystkimi dostepnymi metodami lecz mam pytanie dotyczące przyszłości ów projektu.

 

Dobra do rzeczy.

 

Stowrzyłem noge bez stopy. Narazie składa się z 4 ciał[obiektow] tj, (kolano, udo,"poddupie" i dupsko.)

Jak robie render to obiekty są od siebie oddzielone co jest logiczne.

I teraz tak... (a raczej Jak.)

 

Jak je do siebie przyłączyć? Chodzi o połączenie tego w płynnym przyciągnięciem się do siebie cząsteczek. Troche nie wiem jak sie do tego zabrać :)

Poprostu chciałbym aby kolano ładnie sie skleiło z udem i te pe.

 

Proszę o radę z serii "zrób to, to, to i to". Niż "urzyj tego - cośtam". bo takie rady są co prawda nakierowujące ale możecie mi ułatwić troche życie ;P

 

Dodaje screena by "naświetlić problem".

 

sztanjajco9ve.jpg

 

Dziękuje z góry.

Z wyrazami szacunku, "Yoshi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

zaznacz ktorakolwiek czesc ciala, kliknij prawym > convert to > editable poly

 

przejdz do edycji elementow, wybierz attach i wybierz te elementy ktore chcesz polaczyc

 

przejdz do edycji vertexow i zaznacz miejsca laczenia, vertexy na krawedziach czesci ciala, nastepnie uzyj Weld i tu musisz probowac z tresholdem (odpowiada on odleglosci miedzi vertexami ktore zostana polaczone)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robienie innych przedmiotów to nie koniecznie coś złego :)

Zby połaczyć kilka brył, usuń poligony, które znalazłyby się w środku potencjalnej bryły tzn. te, które są "na górze" i "na dole" np. kolana. Następnie zaznaczaś jeden obiekt, konwertujesz do poly (jeśli wcześniej tego nie zrobiłeś) klikasz attach i wskazujesz kolejne bryły, które chcesz przyłączyć. Następnie zaznacz vwertex w miejscu łączeia się brył i wciśnij klawisz weld.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także można to robić za pomocą booleana, chyba tak to sie pisze,

 

w zakładce po prawej gdzie sie tworzy rózna takie from drop dawn menu :] wybierasz chyba compound objects wybierasz boolean, to trza robić mając chyba jedno z tych ciał wybrane, shcodizsz niżej, klikasz pick operand B, a w jednym z rollautów poniżej wybierasz opcje 'union', w ekranie klikasz ciało z którym chcesz sie połączyć, procedura trza chyba powtórzyć kilka razy,

 

tu o ile wiem nie ma chyba potem problemu z łączeniem vertexów...

 

:]...

 

ale nie biore odpowiedzialności za tekst powyzej :] więc jeli spróbujesz to 'w brudnopisie' :]

 

niech mnie ktoś poprawi jesli coś pokręciłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w maksie operacje typu Boole'an nie sa optymalnym rozwiazniem jezeli idzie o siatke , która zeskinowac bedzie bardzo trudno albo wrecz bedzie to niemozliwe,

 

najlepiej atach(chyba tak to sie pisze) i reczne łaczenie targe weldem lub weldem

 

edit:

nastepnym razem jak robisz "LUdKa" rób go nie z elementów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności