Napisano 11 Listopad 200519 l Witam. Jak zawsze musiałem na czymś utknąc. Generalnie nie moge powiedzieć, że z 3dsm zaczynam bo było by to kłamstwo ale postanowiłem porzucić robienie głupich modeli przedmiotów a zająć się czymś ambitnym jak np: Model ciała ludzkiego. Robie to narazie wszystkimi dostepnymi metodami lecz mam pytanie dotyczące przyszłości ów projektu. Dobra do rzeczy. Stowrzyłem noge bez stopy. Narazie składa się z 4 ciał[obiektow] tj, (kolano, udo,"poddupie" i dupsko.) Jak robie render to obiekty są od siebie oddzielone co jest logiczne. I teraz tak... (a raczej Jak.) Jak je do siebie przyłączyć? Chodzi o połączenie tego w płynnym przyciągnięciem się do siebie cząsteczek. Troche nie wiem jak sie do tego zabrać :) Poprostu chciałbym aby kolano ładnie sie skleiło z udem i te pe. Proszę o radę z serii "zrób to, to, to i to". Niż "urzyj tego - cośtam". bo takie rady są co prawda nakierowujące ale możecie mi ułatwić troche życie ;P Dodaje screena by "naświetlić problem". Dziękuje z góry. Z wyrazami szacunku, "Yoshi".
Napisano 11 Listopad 200519 l zaznacz ktorakolwiek czesc ciala, kliknij prawym > convert to > editable poly przejdz do edycji elementow, wybierz attach i wybierz te elementy ktore chcesz polaczyc przejdz do edycji vertexow i zaznacz miejsca laczenia, vertexy na krawedziach czesci ciala, nastepnie uzyj Weld i tu musisz probowac z tresholdem (odpowiada on odleglosci miedzi vertexami ktore zostana polaczone) pozdr
Napisano 11 Listopad 200519 l Autor Sorry :/ To przez te sesje. Musialem włączyć szybkie usuwanie cookies bo zapomniałem hasła i loginu tutaj i torowałem aby mi nie przeszkadzało 5prób ^_^ Za około 20-tą trafiłem T_T..
Napisano 11 Listopad 200519 l Robienie innych przedmiotów to nie koniecznie coś złego :) Zby połaczyć kilka brył, usuń poligony, które znalazłyby się w środku potencjalnej bryły tzn. te, które są "na górze" i "na dole" np. kolana. Następnie zaznaczaś jeden obiekt, konwertujesz do poly (jeśli wcześniej tego nie zrobiłeś) klikasz attach i wskazujesz kolejne bryły, które chcesz przyłączyć. Następnie zaznacz vwertex w miejscu łączeia się brył i wciśnij klawisz weld.
Napisano 11 Listopad 200519 l Także można to robić za pomocą booleana, chyba tak to sie pisze, w zakładce po prawej gdzie sie tworzy rózna takie from drop dawn menu :] wybierasz chyba compound objects wybierasz boolean, to trza robić mając chyba jedno z tych ciał wybrane, shcodizsz niżej, klikasz pick operand B, a w jednym z rollautów poniżej wybierasz opcje 'union', w ekranie klikasz ciało z którym chcesz sie połączyć, procedura trza chyba powtórzyć kilka razy, tu o ile wiem nie ma chyba potem problemu z łączeniem vertexów... :]... ale nie biore odpowiedzialności za tekst powyzej :] więc jeli spróbujesz to 'w brudnopisie' :] niech mnie ktoś poprawi jesli coś pokręciłem...
Napisano 11 Listopad 200519 l w maksie operacje typu Boole'an nie sa optymalnym rozwiazniem jezeli idzie o siatke , która zeskinowac bedzie bardzo trudno albo wrecz bedzie to niemozliwe, najlepiej atach(chyba tak to sie pisze) i reczne łaczenie targe weldem lub weldem edit: nastepnym razem jak robisz "LUdKa" rób go nie z elementów...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto