TrojkaT Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 Hej no wiec zrobilem w maxie zwykly kubek zapisalem jako plik .obj i chce go otworzyc w realflow, gdy proboje to wywala mi blad i sie RF zamyka jesli ktos go uzywa i wie co jest nie tak, pewnie zle zapisuje ;) pozdrawiam p.s. mam zainstalowane ze z reaflow do maxa importowac plugin
Bacry Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 o ile pamiętam to się robiło nie przez file->export tylko w utilites'ach był plugin który exportował całą scenę do formatu coś jak SD.
Gordy Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 Trzeba go najpierw triangulować. Realflow bierze tylko trójkaty. Jak będziesz potrzebował pomocy do wal jak w dym. I tak: OBJ - obiekty SD - sceny Importujesz poprzez zakładke import mesh.
Gordy Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 Mogę zrobic krótki video-tut po polsku na temat podstaw takich jak import itd. Tylko dla Max3d.pl Nic specjalnego ale zawsze.
Shogun 3D Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 No to zrób. Ja na pewno będę wdzięczny, i na pewno nie tylko ja. :)
Gordy Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 wieczorem kiedy będę sam i będę miał swobodę w nagrywaniu. Można to potem tutaj uploadować?
Shogun 3D Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 Chyba tak. Ja będę wiedział wówczas na pewno, gdzie tego szukać. A poza tym jest dział tutoriale. Skontaktuj sie z Leru, on ci powie, gdzie to jeszcze ewentualnie umieścić.
TrojkaT Napisano 16 Listopad 2005 Autor Napisano 16 Listopad 2005 niech mi ktos napisze gdzie co i jak :) bo ja nie wiem co mam triangulowac i co to wogule , z czym to sie je ...:P
Bacry Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 utilites to ostatnia zakładka w command panel czyli ten panel gdzie jest tworzenie, modyfikacja, struktura, motion i na końcu utilites. tam jest np mierzenie i inep przydatne dodatki. Jak w przyciskach nie masz nic do realflow'a (a na pewno nie masz) to musisz wybrać more:D
Gordy Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 wejdź w helpa i znajdź "triangulate". Powinien byc w modyfikatorach obiektu.
TrojkaT Napisano 16 Listopad 2005 Autor Napisano 16 Listopad 2005 bacry - no jest i co ja mam tam wybrac ;) Gordy nie ma takiej pozycji w helpie "triangulate" mzoe mi ktos napisze jak z maxa do RF i RF do maxa obiekty transportowac :)
Gordy Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 Boże niech ktoś mu to pokaże bo mi sie nie chce Max8 demo instalować na nowo.
TrojkaT Napisano 16 Listopad 2005 Autor Napisano 16 Listopad 2005 nie wzywaj pana boga na daremni jak mowie ze nie ma tej opcji to nie ma
Gordy Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 Ok panie trójka. Są dwa sposoby: 1. Zakładka edit elements i co widzę: edit triangulation i retriangulate 2. exportując do obj mamy opcję w geometry pt. faces: a) Trójkąty, Kwadraty, Poligony. Nie ma, NIE MA
TrojkaT Napisano 16 Listopad 2005 Autor Napisano 16 Listopad 2005 ok sprtawdze to, a teraz panie Gordy jak zaimportowac scenke z REalflowa do maxa ?? gdzie w maxie otworzyc co mam plugina, probowalem i nie moge :(
Gordy Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 znajdź zakładkę pt. nextlimit w utilities jak Bacry mówi. Poszukaj.
TrojkaT Napisano 16 Listopad 2005 Autor Napisano 16 Listopad 2005 jak widac na screene jest tylko MAxwell utility ktory oewnie jest od rendera maxwella ;) i co teraz ?? plugin sciaglem z strony realflow
Kris_R Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Gordy... podziwiam za Cierpliwość... TrojkaT... wystarczy trochę poczytać... bo to naprawdę podstawowe problemy omawiane w pierwszym tutorialu od RealFlow... może rzuć okiem na stronę producenta i poszukaj trochę (Nextlimit)
TrojkaT Napisano 17 Listopad 2005 Autor Napisano 17 Listopad 2005 kris_R pierwsze co zrobilem to oczywiscie sprawdzilem tutki na ich stronie lecz niestety tylko do maxa jeszcze nie ma na temat imoprtu itd. dlatego tu pisze Pisze juz z 10 post i dalej mi nikt nie napisal konkretnie
Bacry Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 konkretnie to były kiedyś zwykłe tutoriale, ale teraz wszyscy muszą mieć videotutoriale więc ddla maxa jeszcze nie ma. Zobacz ten do lightwava. Tam wybierają plugin, który exportuje scenę do pliku .sd w maxie jest tak samo tylko ten plugin wybierasz z zakładki utilites. Jak nie masz tam takiego pluginu to go pewnie nie instalowałeś. Nie wchodzi on w skład realflow'a musisz go ściagnąć ze strony nextlimit.
TrojkaT Napisano 18 Listopad 2005 Autor Napisano 18 Listopad 2005 Bacry jak juz pisalem sciaglem z ich strony i zainstalowalem znalazlem ladowanie ale mam taki blad
Bacry Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 ale ty pisałeś że nie możesz wyeksportować sceny, a nie załadować ponownie. Trudno zgadnąć co zrobiłeś w realflowe. Zasadniczo nie ładujesz całej sceny z powrotem tylko powstałą ciecz.
TrojkaT Napisano 18 Listopad 2005 Autor Napisano 18 Listopad 2005 tak wiem, ladujesz plik .bin a nie cala scene ktora jest w innym pliku. Przykladowo w mayi typ ladowal pierwszy plik z particles ktory jest wlasnie plikiem .bin, ja u siebie nie moge. NIKT TU TEGI NIE ROBIL ???
Bacry Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 aktualnie nie korzystam z realflow'a. W tutorialu (dość starym, posiadam tylko w wersji papierowej) jest napisane: press th RFLoader button, then select corect path and prefix name where you exported your mesh files sequence. Z tego wynika, że nie jest to jeden plik .bin tylko sekwencja. Chyba że nie robiłeś animacji.
TrojkaT Napisano 18 Listopad 2005 Autor Napisano 18 Listopad 2005 no czaje. Robilem animacje. Wrzucam screena bo ja tak robilem Bacry jak napisales.... http://img504.imageshack.us/my.php?image=26pu.jpg
Bacry Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 ale u ciebie nie ma żadnych plików do załadowania.
TrojkaT Napisano 18 Listopad 2005 Autor Napisano 18 Listopad 2005 Bacry sluchaj: napisales mi ze to raczej nie alduje sie pliku b.bin tak jak w ksiazce patrzales czy gdzie tam ..... pliki .bin sa tylko w folkderze particle i jest to sekwencja plikow, ale nie moge zaznaczyzc wszystkich tylko pojedynczo
Bacry Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 dużo zajmują te wszystkie pliki. Spróbuj je spakować i przesłac na maila.Te pliki bin otrzymałeś po obliczeniach realflow?
TrojkaT Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 Bacry krotka animka doslownie 5s, 1,25 mb. Nie mam twego maila to daje linka http://rapidshare.de/files/7850957/test.rar.html
Bacry Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 czyli robisz tak tworzysz nowy obiekt Nextlimit->NL Particle2 wciskasz przycisk Select file sequence i wybierasz pierwszy plik z katalogu particle Circle0100001.bin Przesuwasz wskaźnik animacji i widzisz wysypujące się cząsteczki.
TrojkaT Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 o jaaa ;) nie zauwazylem w funkcji NL Particle2 ze mozna tam ladowac plik ;((( dzieki Bacry, sory za zawracanie d... :D
TrojkaT Napisano 26 Listopad 2005 Autor Napisano 26 Listopad 2005 Bacry jeszcze jedno, czasteczki wszystko jest ok a gdzie ten model ?? na ktorym ta animke z czasteczkami robiloem ;) ??
Bacry Napisano 26 Listopad 2005 Napisano 26 Listopad 2005 z real flowa wyeksportowałeś cząsteczki (nie powierzchnie cząsteczek ani też całą scene. Więc masz tylko cząsteczki. A w końcu przecież animowałeś kubek więc masz go w scenie z której eksportowałęś do RF.
TrojkaT Napisano 26 Listopad 2005 Autor Napisano 26 Listopad 2005 to sie nie da calej sceny tylko same czasteczki ??
Bacry Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 A po co masz importować scenę z RF skoro ją wcześniej zrobiłeś w maxie? Innym obiektem wczytujesz cząsteczki RF a innym całe obiekty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się