Napisano 15 Listopad 200519 l Hej no wiec zrobilem w maxie zwykly kubek zapisalem jako plik .obj i chce go otworzyc w realflow, gdy proboje to wywala mi blad i sie RF zamyka jesli ktos go uzywa i wie co jest nie tak, pewnie zle zapisuje ;) pozdrawiam p.s. mam zainstalowane ze z reaflow do maxa importowac plugin
Napisano 15 Listopad 200519 l o ile pamiętam to się robiło nie przez file->export tylko w utilites'ach był plugin który exportował całą scenę do formatu coś jak SD.
Napisano 15 Listopad 200519 l Trzeba go najpierw triangulować. Realflow bierze tylko trójkaty. Jak będziesz potrzebował pomocy do wal jak w dym. I tak: OBJ - obiekty SD - sceny Importujesz poprzez zakładke import mesh.
Napisano 15 Listopad 200519 l Mogę zrobic krótki video-tut po polsku na temat podstaw takich jak import itd. Tylko dla Max3d.pl Nic specjalnego ale zawsze.
Napisano 16 Listopad 200519 l wieczorem kiedy będę sam i będę miał swobodę w nagrywaniu. Można to potem tutaj uploadować?
Napisano 16 Listopad 200519 l Chyba tak. Ja będę wiedział wówczas na pewno, gdzie tego szukać. A poza tym jest dział tutoriale. Skontaktuj sie z Leru, on ci powie, gdzie to jeszcze ewentualnie umieścić.
Napisano 16 Listopad 200519 l Autor niech mi ktos napisze gdzie co i jak :) bo ja nie wiem co mam triangulowac i co to wogule , z czym to sie je ...:P
Napisano 16 Listopad 200519 l utilites to ostatnia zakładka w command panel czyli ten panel gdzie jest tworzenie, modyfikacja, struktura, motion i na końcu utilites. tam jest np mierzenie i inep przydatne dodatki. Jak w przyciskach nie masz nic do realflow'a (a na pewno nie masz) to musisz wybrać more:D
Napisano 16 Listopad 200519 l wejdź w helpa i znajdź "triangulate". Powinien byc w modyfikatorach obiektu.
Napisano 16 Listopad 200519 l Autor bacry - no jest i co ja mam tam wybrac ;) Gordy nie ma takiej pozycji w helpie "triangulate" mzoe mi ktos napisze jak z maxa do RF i RF do maxa obiekty transportowac :)
Napisano 16 Listopad 200519 l Boże niech ktoś mu to pokaże bo mi sie nie chce Max8 demo instalować na nowo.
Napisano 16 Listopad 200519 l Autor nie wzywaj pana boga na daremni jak mowie ze nie ma tej opcji to nie ma
Napisano 16 Listopad 200519 l Ok panie trójka. Są dwa sposoby: 1. Zakładka edit elements i co widzę: edit triangulation i retriangulate 2. exportując do obj mamy opcję w geometry pt. faces: a) Trójkąty, Kwadraty, Poligony. Nie ma, NIE MA
Napisano 16 Listopad 200519 l Autor ok sprtawdze to, a teraz panie Gordy jak zaimportowac scenke z REalflowa do maxa ?? gdzie w maxie otworzyc co mam plugina, probowalem i nie moge :(
Napisano 16 Listopad 200519 l Autor jak widac na screene jest tylko MAxwell utility ktory oewnie jest od rendera maxwella ;) i co teraz ?? plugin sciaglem z strony realflow
Napisano 17 Listopad 200519 l Gordy... podziwiam za Cierpliwość... TrojkaT... wystarczy trochę poczytać... bo to naprawdę podstawowe problemy omawiane w pierwszym tutorialu od RealFlow... może rzuć okiem na stronę producenta i poszukaj trochę (Nextlimit)
Napisano 17 Listopad 200519 l Autor kris_R pierwsze co zrobilem to oczywiscie sprawdzilem tutki na ich stronie lecz niestety tylko do maxa jeszcze nie ma na temat imoprtu itd. dlatego tu pisze Pisze juz z 10 post i dalej mi nikt nie napisal konkretnie
Napisano 17 Listopad 200519 l konkretnie to były kiedyś zwykłe tutoriale, ale teraz wszyscy muszą mieć videotutoriale więc ddla maxa jeszcze nie ma. Zobacz ten do lightwava. Tam wybierają plugin, który exportuje scenę do pliku .sd w maxie jest tak samo tylko ten plugin wybierasz z zakładki utilites. Jak nie masz tam takiego pluginu to go pewnie nie instalowałeś. Nie wchodzi on w skład realflow'a musisz go ściagnąć ze strony nextlimit.
Napisano 18 Listopad 200519 l Autor Bacry jak juz pisalem sciaglem z ich strony i zainstalowalem znalazlem ladowanie ale mam taki blad
Napisano 18 Listopad 200519 l ale ty pisałeś że nie możesz wyeksportować sceny, a nie załadować ponownie. Trudno zgadnąć co zrobiłeś w realflowe. Zasadniczo nie ładujesz całej sceny z powrotem tylko powstałą ciecz.
Napisano 18 Listopad 200519 l Autor tak wiem, ladujesz plik .bin a nie cala scene ktora jest w innym pliku. Przykladowo w mayi typ ladowal pierwszy plik z particles ktory jest wlasnie plikiem .bin, ja u siebie nie moge. NIKT TU TEGI NIE ROBIL ???
Napisano 18 Listopad 200519 l aktualnie nie korzystam z realflow'a. W tutorialu (dość starym, posiadam tylko w wersji papierowej) jest napisane: press th RFLoader button, then select corect path and prefix name where you exported your mesh files sequence. Z tego wynika, że nie jest to jeden plik .bin tylko sekwencja. Chyba że nie robiłeś animacji.
Napisano 18 Listopad 200519 l Autor no czaje. Robilem animacje. Wrzucam screena bo ja tak robilem Bacry jak napisales.... http://img504.imageshack.us/my.php?image=26pu.jpg
Napisano 18 Listopad 200519 l Autor Bacry sluchaj: napisales mi ze to raczej nie alduje sie pliku b.bin tak jak w ksiazce patrzales czy gdzie tam ..... pliki .bin sa tylko w folkderze particle i jest to sekwencja plikow, ale nie moge zaznaczyzc wszystkich tylko pojedynczo
Napisano 19 Listopad 200519 l dużo zajmują te wszystkie pliki. Spróbuj je spakować i przesłac na maila.Te pliki bin otrzymałeś po obliczeniach realflow?
Napisano 19 Listopad 200519 l Autor Bacry krotka animka doslownie 5s, 1,25 mb. Nie mam twego maila to daje linka http://rapidshare.de/files/7850957/test.rar.html
Napisano 19 Listopad 200519 l czyli robisz tak tworzysz nowy obiekt Nextlimit->NL Particle2 wciskasz przycisk Select file sequence i wybierasz pierwszy plik z katalogu particle Circle0100001.bin Przesuwasz wskaźnik animacji i widzisz wysypujące się cząsteczki.
Napisano 19 Listopad 200519 l Autor o jaaa ;) nie zauwazylem w funkcji NL Particle2 ze mozna tam ladowac plik ;((( dzieki Bacry, sory za zawracanie d... :D
Napisano 26 Listopad 200519 l Autor Bacry jeszcze jedno, czasteczki wszystko jest ok a gdzie ten model ?? na ktorym ta animke z czasteczkami robiloem ;) ??
Napisano 26 Listopad 200519 l z real flowa wyeksportowałeś cząsteczki (nie powierzchnie cząsteczek ani też całą scene. Więc masz tylko cząsteczki. A w końcu przecież animowałeś kubek więc masz go w scenie z której eksportowałęś do RF.
Napisano 27 Listopad 200519 l A po co masz importować scenę z RF skoro ją wcześniej zrobiłeś w maxie? Innym obiektem wczytujesz cząsteczki RF a innym całe obiekty.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto