Gość czarny baran Napisano 21 Listopad 2005 Napisano 21 Listopad 2005 Przeglondałem dziś wyniki testów w gazecie PC World Computer i zaszedłem w głowe bo: Athlon 64 X2 3800+ miał o połowę gorsze wyniki od Athlona 64 3000+. Różnica w cenie 1000zł Podejżewam że testowano je na aplikacjach jednowątkowych co mogło by tłumaczyć taki stan rzeczy. (ScienceMark, Cienbach - "test wbudowany") natomiast w doomie 3 "2-rdzenie" były lepsze o jakie 30%. PYTANIA: 1. Czy warto używać 2rdzeniówek do 3ds max'a 2. Którymi wynikami się kierowac kupując procesor pod grafike 3ds max? 3. Gdzie w 3ds max 7 i 8 faktycznie wykorzystywana jest wielowątkowość? 4. Czy karta graficzna (z obsługą open gl'a i directx9) w ogóle ma wpływ na rendering? Pytanie dodatkowe: Jakich konfiguracji używacie sami a jakie są dobre? Czyli w co warto zainwestować budując stacje roboczą? 21 listopada 2005
krzysioo Napisano 21 Listopad 2005 Napisano 21 Listopad 2005 Przejrzyj jeszcze raz te gazetkę, wynikami testów były pewnie sekundy, czyli im mniej tym lepiej (w przeciwnym razie zmień czasopismo). Dwurdzeniówki dają naprawdę niezłego kopa praktycznie w każdej aplikacji 3d. Jak Cię stać na X2 to bierz i się nie zastanawiaj. Karta graficzna nie wpływa na szybkość renderingu, tylko na komfort pracy w viewportach. Zresztą, było to już wałkowane z milion razy.
piotrek Napisano 21 Listopad 2005 Napisano 21 Listopad 2005 O ile się orientuję, to wielowątkowość jest wykorzystywana przez programy renderujące np. v'ray - dwa rdzenie wtedy liczą obrazek. Nie wiem natomiast czy max sam w sobie wykorzstuje dwa rdzenie - chyba nie. Jeśli chodzi o to, w co warto zainwestować to oczywiście w procesor, pamięć RAM, ew. kartę graficzną (np. Quadro) i dysk jakiś szybki. I oczywiście dobrej klasy monitor CRT lub panel LCD dla dobra oczów :)
-=S3B=- Napisano 21 Listopad 2005 Napisano 21 Listopad 2005 Cos musiales zle przeczytac bo nawet dzialajac na jednym jajku X2 3800 jest porownywalny z amd 64 3200 a nie 3000. (zegar 2GHz) Gry smigaja ze az milo;) Tylko czasem jest problem jak komp dluzej popracuje np w maxie i pozniej jak wlaczysz gre to dzieje sie tak jakby dwa rdzenie klocily sie o aplikacje i czasem szarpie niemilosiernie (jednak w odwrotny sposob niz to widac na slabszym sprzecie - tzn gra nagle przyspiesza) problem znika po przelaczeniu sie na jeden rdzen. Max jako taki raczej chyba nie korzysta z obydwu rdzeni (nie wiem - tak mi sie wydaje), natomiast przyrost mocy przy renderingu jest niemal dwukrotny (w watku zalozonym przez krzysioo - Cinebench 2003 - jest test x2 3800 gdzie widac jaka jest roznica podczas renderowania pelna moca) grafika nie ma wplywu na render time pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się