Napisano 24 Listopad 200519 l Witam Mam pytanko, jak zrobic babelki wysteoujace w coli czy w piwie. Myslalem ze moge po prostu tworzyc sferki(z materialem plynu) umieszczac je ladnie jedna po drugiej, ale efekt jest brzydki i przy wiekszej ilosci babelkow wymiekam z leksza. Bylbym wdzieczny za jakas podpowiedz. Pozdrawiam Egahen
Napisano 24 Listopad 200519 l no to chodzi ci o wymodelowanie napoju z bąbelkami, czy materiał? materiałem nie ma jak emitować bąbelek :) a co do modelu to scatter typu volume, a potem odejmujesz to booleanem od napoju.
Napisano 24 Listopad 200519 l gdzieś na vrayowym forum była scenka z bombelkoshaderkiem do pobrania. Możesz użyć tekstuury i powinno być gut.
Napisano 24 Listopad 200519 l Autor No tak, tylko ze uzywajac scatter bede mial babelki rownomiernie rozlozone w calym obiekcie. Jednak zwykle tek bable wystepuje w wiekszej ilosci u gory na dole jakby powstajac. Na samej powierzchni po brzegach tez sa w wiekszej ilosci. Wiem ze marudze troche, nie chodzi mi o gotowa recpeture ale jednak juz troszke nad tym siedze i nie moge nic wymyslic. A z tym materialem to mi chodzilo o material babelkow gdbym je tworzyl scatterem albo czasteczkami. Pozdrawiam Egahen ps. jakby ktos jeszcze mial pomysl jak stworzyc kostki lodu to juz bym byl wniebowziety:)
Napisano 24 Listopad 200519 l Autor To jeszcze raz ja. oto co udalo mi sie stworzyc jak na razie. Kilka babelkow jest tylko nie widac ich z tej perspetywy, ale sa to jeszcze te recznie robione. Druga sprawa to lod, ktory jest ciemny jak cholera a powinien troche blyszczec. Co z tym fantem zrobic? POzdrawiam Egahen
Napisano 24 Listopad 200519 l ładnie :) co do lodu można zrobić mały trik mianowicie w materiale zrobić glossines w refrakcie i do środka włożyć mniejszą kostkę z jeszcze mniejszym glossem i dać jej małe self illumination co do scattera to można zrobić ich kilka na podstawie różnych obiektów tak aby: jeden był w okolicach ścianek szklanki, inny przy powierzchni a inny w całym napoju.
Napisano 24 Listopad 200519 l Autor Hmm, jak bys mi jeszcze powiedzial gdzie wlaczyc self illumiantion, to bylbynm bardzo wdzieczny. Pracuje na vray`owski materiale tam nic takieg nie ma chyba ze sie inaczej nazywa. Pozdrawiam Egahen
Napisano 24 Listopad 200519 l mkk3a a jakim cudem wytniesz booleanem particle z obiektu? Egahen - możesz do diffuse wrzucić białą bitmapkę, w ktorej wejdziesz w zakłądkę Output i podbijesz trochę RGB Output. musisz popróbować.
Napisano 24 Listopad 200519 l Autor Ok, nastepna faza:) Babelki sa spoko w miare, ale lodu jak nie moglem urobic tak dalej nie moge. probowlaem podbijac rgb amount, ale bez zadnego efektu. Probowalem tez w blendzie laczyc material "lodowy" z vrayowskim materialem swietlbym ale wychodzilo cholernie szaro. Nie wiem co z tym poczac.... POzdrawiam Egahen
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto