Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam pytanko, jak zrobic babelki wysteoujace w coli czy w piwie. Myslalem ze moge po prostu tworzyc sferki(z materialem plynu) umieszczac je ladnie jedna po drugiej, ale efekt jest brzydki i przy wiekszej ilosci babelkow wymiekam z leksza. Bylbym wdzieczny za jakas podpowiedz.

 

Pozdrawiam

Egahen

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

no to chodzi ci o wymodelowanie napoju z bąbelkami, czy materiał? materiałem nie ma jak emitować bąbelek :)

 

a co do modelu to scatter typu volume, a potem odejmujesz to booleanem od napoju.

Napisano

No tak, tylko ze uzywajac scatter bede mial babelki rownomiernie rozlozone w calym obiekcie. Jednak zwykle tek bable wystepuje w wiekszej ilosci u gory na dole jakby powstajac. Na samej powierzchni po brzegach tez sa w wiekszej ilosci. Wiem ze marudze troche, nie chodzi mi o gotowa recpeture ale jednak juz troszke nad tym siedze i nie moge nic wymyslic.

A z tym materialem to mi chodzilo o material babelkow gdbym je tworzyl scatterem albo czasteczkami.

 

Pozdrawiam

Egahen

 

ps. jakby ktos jeszcze mial pomysl jak stworzyc kostki lodu to juz bym byl wniebowziety:)

Napisano

To jeszcze raz ja. oto co udalo mi sie stworzyc jak na razie.

kielich22.jpg

 

Kilka babelkow jest tylko nie widac ich z tej perspetywy, ale sa to jeszcze te recznie robione. Druga sprawa to lod, ktory jest ciemny jak cholera a powinien troche blyszczec. Co z tym fantem zrobic?

 

POzdrawiam

Egahen

Napisano

ładnie :)

 

co do lodu można zrobić mały trik mianowicie w materiale zrobić glossines w refrakcie i do środka włożyć mniejszą kostkę z jeszcze mniejszym glossem i dać jej małe self illumination

 

co do scattera to można zrobić ich kilka na podstawie różnych obiektów tak aby: jeden był w okolicach ścianek szklanki, inny przy powierzchni a inny w całym napoju.

Napisano

Hmm, jak bys mi jeszcze powiedzial gdzie wlaczyc self illumiantion, to bylbynm bardzo wdzieczny. Pracuje na vray`owski materiale tam nic takieg nie ma chyba ze sie inaczej nazywa.

 

Pozdrawiam

Egahen

Napisano

mkk3a a jakim cudem wytniesz booleanem particle z obiektu?

 

Egahen - możesz do diffuse wrzucić białą bitmapkę, w ktorej wejdziesz w zakłądkę Output i podbijesz trochę RGB Output. musisz popróbować.

Napisano

Ok, nastepna faza:)kielich23.jpg

 

Babelki sa spoko w miare, ale lodu jak nie moglem urobic tak dalej nie moge. probowlaem podbijac rgb amount, ale bez zadnego efektu. Probowalem tez w blendzie laczyc material "lodowy" z vrayowskim materialem swietlbym ale wychodzilo cholernie szaro. Nie wiem co z tym poczac....

 

POzdrawiam

Egahen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności