Egahen Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 Witam Mam pytanko, jak zrobic babelki wysteoujace w coli czy w piwie. Myslalem ze moge po prostu tworzyc sferki(z materialem plynu) umieszczac je ladnie jedna po drugiej, ale efekt jest brzydki i przy wiekszej ilosci babelkow wymiekam z leksza. Bylbym wdzieczny za jakas podpowiedz. Pozdrawiam Egahen
polka dot Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 no to chodzi ci o wymodelowanie napoju z bąbelkami, czy materiał? materiałem nie ma jak emitować bąbelek :) a co do modelu to scatter typu volume, a potem odejmujesz to booleanem od napoju.
xeav Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 gdzieś na vrayowym forum była scenka z bombelkoshaderkiem do pobrania. Możesz użyć tekstuury i powinno być gut.
Egahen Napisano 24 Listopad 2005 Autor Napisano 24 Listopad 2005 No tak, tylko ze uzywajac scatter bede mial babelki rownomiernie rozlozone w calym obiekcie. Jednak zwykle tek bable wystepuje w wiekszej ilosci u gory na dole jakby powstajac. Na samej powierzchni po brzegach tez sa w wiekszej ilosci. Wiem ze marudze troche, nie chodzi mi o gotowa recpeture ale jednak juz troszke nad tym siedze i nie moge nic wymyslic. A z tym materialem to mi chodzilo o material babelkow gdbym je tworzyl scatterem albo czasteczkami. Pozdrawiam Egahen ps. jakby ktos jeszcze mial pomysl jak stworzyc kostki lodu to juz bym byl wniebowziety:)
Egahen Napisano 24 Listopad 2005 Autor Napisano 24 Listopad 2005 To jeszcze raz ja. oto co udalo mi sie stworzyc jak na razie. Kilka babelkow jest tylko nie widac ich z tej perspetywy, ale sa to jeszcze te recznie robione. Druga sprawa to lod, ktory jest ciemny jak cholera a powinien troche blyszczec. Co z tym fantem zrobic? POzdrawiam Egahen
polka dot Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 ładnie :) co do lodu można zrobić mały trik mianowicie w materiale zrobić glossines w refrakcie i do środka włożyć mniejszą kostkę z jeszcze mniejszym glossem i dać jej małe self illumination co do scattera to można zrobić ich kilka na podstawie różnych obiektów tak aby: jeden był w okolicach ścianek szklanki, inny przy powierzchni a inny w całym napoju.
Egahen Napisano 24 Listopad 2005 Autor Napisano 24 Listopad 2005 Hmm, jak bys mi jeszcze powiedzial gdzie wlaczyc self illumiantion, to bylbynm bardzo wdzieczny. Pracuje na vray`owski materiale tam nic takieg nie ma chyba ze sie inaczej nazywa. Pozdrawiam Egahen
mkk3a Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 po kiedy grzyba scatter? nie lepiej emiter kulistych cząsteczek?
polka dot Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 mkk3a a jakim cudem wytniesz booleanem particle z obiektu? Egahen - możesz do diffuse wrzucić białą bitmapkę, w ktorej wejdziesz w zakłądkę Output i podbijesz trochę RGB Output. musisz popróbować.
Egahen Napisano 24 Listopad 2005 Autor Napisano 24 Listopad 2005 Ok, nastepna faza:) Babelki sa spoko w miare, ale lodu jak nie moglem urobic tak dalej nie moge. probowlaem podbijac rgb amount, ale bez zadnego efektu. Probowalem tez w blendzie laczyc material "lodowy" z vrayowskim materialem swietlbym ale wychodzilo cholernie szaro. Nie wiem co z tym poczac.... POzdrawiam Egahen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się