Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Mam pytanko, jak zrobic babelki wysteoujace w coli czy w piwie. Myslalem ze moge po prostu tworzyc sferki(z materialem plynu) umieszczac je ladnie jedna po drugiej, ale efekt jest brzydki i przy wiekszej ilosci babelkow wymiekam z leksza. Bylbym wdzieczny za jakas podpowiedz.

 

Pozdrawiam

Egahen

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no to chodzi ci o wymodelowanie napoju z bąbelkami, czy materiał? materiałem nie ma jak emitować bąbelek :)

 

a co do modelu to scatter typu volume, a potem odejmujesz to booleanem od napoju.

Napisano

gdzieś na vrayowym forum była scenka z bombelkoshaderkiem do pobrania. Możesz użyć tekstuury i powinno być gut.

Napisano
  • Autor

No tak, tylko ze uzywajac scatter bede mial babelki rownomiernie rozlozone w calym obiekcie. Jednak zwykle tek bable wystepuje w wiekszej ilosci u gory na dole jakby powstajac. Na samej powierzchni po brzegach tez sa w wiekszej ilosci. Wiem ze marudze troche, nie chodzi mi o gotowa recpeture ale jednak juz troszke nad tym siedze i nie moge nic wymyslic.

A z tym materialem to mi chodzilo o material babelkow gdbym je tworzyl scatterem albo czasteczkami.

 

Pozdrawiam

Egahen

 

ps. jakby ktos jeszcze mial pomysl jak stworzyc kostki lodu to juz bym byl wniebowziety:)

Napisano
  • Autor

To jeszcze raz ja. oto co udalo mi sie stworzyc jak na razie.

kielich22.jpg

 

Kilka babelkow jest tylko nie widac ich z tej perspetywy, ale sa to jeszcze te recznie robione. Druga sprawa to lod, ktory jest ciemny jak cholera a powinien troche blyszczec. Co z tym fantem zrobic?

 

POzdrawiam

Egahen

Napisano

ładnie :)

 

co do lodu można zrobić mały trik mianowicie w materiale zrobić glossines w refrakcie i do środka włożyć mniejszą kostkę z jeszcze mniejszym glossem i dać jej małe self illumination

 

co do scattera to można zrobić ich kilka na podstawie różnych obiektów tak aby: jeden był w okolicach ścianek szklanki, inny przy powierzchni a inny w całym napoju.

Napisano
  • Autor

Hmm, jak bys mi jeszcze powiedzial gdzie wlaczyc self illumiantion, to bylbynm bardzo wdzieczny. Pracuje na vray`owski materiale tam nic takieg nie ma chyba ze sie inaczej nazywa.

 

Pozdrawiam

Egahen

Napisano

mkk3a a jakim cudem wytniesz booleanem particle z obiektu?

 

Egahen - możesz do diffuse wrzucić białą bitmapkę, w ktorej wejdziesz w zakłądkę Output i podbijesz trochę RGB Output. musisz popróbować.

Napisano
  • Autor

Ok, nastepna faza:)kielich23.jpg

 

Babelki sa spoko w miare, ale lodu jak nie moglem urobic tak dalej nie moge. probowlaem podbijac rgb amount, ale bez zadnego efektu. Probowalem tez w blendzie laczyc material "lodowy" z vrayowskim materialem swietlbym ale wychodzilo cholernie szaro. Nie wiem co z tym poczac....

 

POzdrawiam

Egahen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności