Skocz do zawartości

Global illumination (wyjasnienie)


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Drodzy koledzy mam do Was wielka prosbe. Czy mozecie podac mi linki do stron najlepiej polskich choc niekoniecznie tyczace global illumination. Szukalem sam jednak nigdzie nie uzyskalem wyczerpujacej odpowiedzi co to wlasciwie jest i po co sie tego uzywa. A jesli juz cos znalazlem to bardzo malo tego bylo. Bardzo tego potrzebuje na zaliczenie przedmiotu :(. BEz tego bedzie kleska. Z gory dziekuje i pozdrawiam Adamiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

takie moje znaleziska , moze sie przyda

 

It is a method (algorithm) of computation for light calculation in the scene which, takes in to account the light bounces from the neighboring surfaces, along with the normal illumination of direct lights. In Other words GI calculates the Indirect light also, thus it makes the renders more photo-realistic. Examples of GI methods are Radiosity and Ambient Occlusion in Blender and on a general scale Radiosity, Ray tracing and Caustics all use different GI algorithms.

 

A physical simulation of all lighting in a scene. This includes both direct and indirect lighting caused by diffuse reflections. Photon rays emanate from the light source in all directions and bombard the scene. When these photons hit an object, some stick and others are reflected and refracted. These reflected and refracted rays go on to illuminate other surfaces. For example, the underside of a table is not completely dark, even if it is not illuminated directly by a light or reflections from a shiny surface

 

i tu chyba najobszerniejsze

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Global_illumination

 

mam nadzieje ze sie przyda ;] wiec slownik w reke i tlumaczyc :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hindus -> v-ray

Marcin -> dziekuje Ci bardzo, ale potrzebuje troszke wiecej materialow bo to do pracy magisterskiej idzie ;P temat to "animacja komputerowa 3d w srodowisku global illumination"...

 

Jak Wy rozumiecie ten temat??... na co musze zwrocic uwage i co mniej wuiecej powinno sie tam znalesc. Pytam dlatego ze z moim hmm moja promotorka spotkam sie dopiero po nowym roku:( a kazala mi juz spis tresci oddac nie wyjasniajac niczego :(

z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz taki temat przydzielono mi :((

 

Panowie PRSZE BLAGAM o pomoc:(( terminy mnie gonia a ja nie wiem jak mam zaczac. Co mam tam zamiescic. BABA (promotorka) nie ma czasu by mi pomoc ani nic zasugerowac odnosnie pracy. Dlatego Prosze Was o POMOC. Co tam mozna wykombinowac co wstawic :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Poszukaj tutaj:

 

http://www.neilblevins.com/

 

Co więcej w którymś z numerów Magazynu 3D było na 100% opisane GI (możliwe, ze nawet w 2 częściach). Magazyn mam w innym mieszkaniu, więc dopiero w sb bedę mógł Ci napisać który to numer dokładnie, więc jeśli zależy Ci na czasie wejdź na http://www.3d.pl i sprawdź archiwum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności