Adamiec7 Napisano 26 Listopad 2005 Napisano 26 Listopad 2005 Witajcie Drodzy koledzy mam do Was wielka prosbe. Czy mozecie podac mi linki do stron najlepiej polskich choc niekoniecznie tyczace global illumination. Szukalem sam jednak nigdzie nie uzyskalem wyczerpujacej odpowiedzi co to wlasciwie jest i po co sie tego uzywa. A jesli juz cos znalazlem to bardzo malo tego bylo. Bardzo tego potrzebuje na zaliczenie przedmiotu :(. BEz tego bedzie kleska. Z gory dziekuje i pozdrawiam Adamiec
Hindus Napisano 26 Listopad 2005 Napisano 26 Listopad 2005 jak jak sie tego używa ? - zależy czego używasz do renderingu.
Marcin Napisano 26 Listopad 2005 Napisano 26 Listopad 2005 takie moje znaleziska , moze sie przyda It is a method (algorithm) of computation for light calculation in the scene which, takes in to account the light bounces from the neighboring surfaces, along with the normal illumination of direct lights. In Other words GI calculates the Indirect light also, thus it makes the renders more photo-realistic. Examples of GI methods are Radiosity and Ambient Occlusion in Blender and on a general scale Radiosity, Ray tracing and Caustics all use different GI algorithms. A physical simulation of all lighting in a scene. This includes both direct and indirect lighting caused by diffuse reflections. Photon rays emanate from the light source in all directions and bombard the scene. When these photons hit an object, some stick and others are reflected and refracted. These reflected and refracted rays go on to illuminate other surfaces. For example, the underside of a table is not completely dark, even if it is not illuminated directly by a light or reflections from a shiny surface i tu chyba najobszerniejsze http://en.wikipedia.org/wiki/Global_illumination mam nadzieje ze sie przyda ;] wiec slownik w reke i tlumaczyc :>
Adamiec7 Napisano 27 Listopad 2005 Autor Napisano 27 Listopad 2005 Hindus -> v-ray Marcin -> dziekuje Ci bardzo, ale potrzebuje troszke wiecej materialow bo to do pracy magisterskiej idzie ;P temat to "animacja komputerowa 3d w srodowisku global illumination"... Jak Wy rozumiecie ten temat??... na co musze zwrocic uwage i co mniej wuiecej powinno sie tam znalesc. Pytam dlatego ze z moim hmm moja promotorka spotkam sie dopiero po nowym roku:( a kazala mi juz spis tresci oddac nie wyjasniajac niczego :( z gory dziekuje
piotrek Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 osobiście nie nazwałbym GI środowiskiem :)
Lukasz2244 Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 hmmm postaram Ci sie cos znalesc albo zapytam na mojej uczelni profesorkow :))
Adamiec7 Napisano 27 Listopad 2005 Autor Napisano 27 Listopad 2005 Coz taki temat przydzielono mi :(( Panowie PRSZE BLAGAM o pomoc:(( terminy mnie gonia a ja nie wiem jak mam zaczac. Co mam tam zamiescic. BABA (promotorka) nie ma czasu by mi pomoc ani nic zasugerowac odnosnie pracy. Dlatego Prosze Was o POMOC. Co tam mozna wykombinowac co wstawic :((
Gość User190 Napisano 4 Grudzień 2005 Napisano 4 Grudzień 2005 Poszukaj tutaj: http://www.neilblevins.com/ Co więcej w którymś z numerów Magazynu 3D było na 100% opisane GI (możliwe, ze nawet w 2 częściach). Magazyn mam w innym mieszkaniu, więc dopiero w sb bedę mógł Ci napisać który to numer dokładnie, więc jeśli zależy Ci na czasie wejdź na http://www.3d.pl i sprawdź archiwum :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się