Gość evolved Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Wie ktos gdzie można znaleźć jakieś referencje na temat krórcyh shaderów do jakich materiałów używać ? Drewno, metal, szkło, można zjeść zęby dziadka usiłując kombinować na własną rękę. . . Szczegulnie jak sie ma słaby sprzęt - -. Z góry dzięki za odpowiedź.
piotrek Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Wszystko zależy od rederera jakiego używasz. Do metalu, czy innych połykujących rzeczy używa się zwykle cieniowania blinn lb phong, do matowych rzeczy shadera, na którego poglądzie brak połysku. Nie wiem jak jest w LightWave, ale w Mayce jest to np. lambert. Szkło i inne przezroczyste przedmioty są szczególnie uzależnione od silnika renderującego - w mentalu czy maxwell'u jest to dielectric. Ogólnie na temat shaderów najlepiej poczytać w manualu do konkretnego renderera - tam najwięcej można się dowiedzieć.
Gość evolved Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Dziękować, Ja tu mam jakies BDRF'y, Courony, Fersnele i inne ><. za z soft sie wzi niepopularny w polsce xd.>
polka dot Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 no czy ja wiem, w VRayu też jest BRDF i Fresnel :D
Gość evolved Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 A do czego to się używa tego BDRF i Fresnel'a ? Fresnel chyba do szkła. A 'bodek' ????
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się