Napisano 27 Listopad 200519 l Wie ktos gdzie można znaleźć jakieś referencje na temat krórcyh shaderów do jakich materiałów używać ? Drewno, metal, szkło, można zjeść zęby dziadka usiłując kombinować na własną rękę. . . Szczegulnie jak sie ma słaby sprzęt - -. Z góry dzięki za odpowiedź.
Napisano 27 Listopad 200519 l Wszystko zależy od rederera jakiego używasz. Do metalu, czy innych połykujących rzeczy używa się zwykle cieniowania blinn lb phong, do matowych rzeczy shadera, na którego poglądzie brak połysku. Nie wiem jak jest w LightWave, ale w Mayce jest to np. lambert. Szkło i inne przezroczyste przedmioty są szczególnie uzależnione od silnika renderującego - w mentalu czy maxwell'u jest to dielectric. Ogólnie na temat shaderów najlepiej poczytać w manualu do konkretnego renderera - tam najwięcej można się dowiedzieć.
Napisano 27 Listopad 200519 l Dziękować, Ja tu mam jakies BDRF'y, Courony, Fersnele i inne ><. za z soft sie wzi niepopularny w polsce xd.>
Napisano 27 Listopad 200519 l A do czego to się używa tego BDRF i Fresnel'a ? Fresnel chyba do szkła. A 'bodek' ????
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto