Skocz do zawartości

mapowanie normalnych w HL 2


remi

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiedziałem gdzie to dać więc pisze tu: wyeksportowałem sobie właśnie model z 3ds maxa do HL 2 z normal mapą. w 3d maxie normal bump na modelu low poly wygląda wręcz fenomenalnie, ale w silniku source - porażka. tzn. wiem na 90%, że robie wszystko dobrze, dodałem cube mape, bawiłem się oświetleniem, ustawiałem specularity. w HL normal bump jest przy każdym ustawieniu słabo widoczny i wydaje mi się, że właściwie ogranicza się do odblasków specular. mylę się (oby tak bo ogólnie silnik spoko)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

"VertexLitGeneric"

{

"$baseTexture" "models\rem/kolumna"

"$bumpmap" "models\rem/kolumna_normal"

"$surfaceprop" "concrete"

"$model" 1

"$envmap" "env_cubemap"

"$envmaptint" "[.1 .1 .1]"

"$envmapcontrast" 1

//"$normalmapalphaenvmapmask" 1

 

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w maxie obiekt ma całe 64 faces

w hl2 normalne widać tylko na samej górze kolumny. ponado np. przejścia między ostrymi krawędziami w maxie są płynne dzięki normal mapie, w hl są ostre mimo normal mapy.

 

p.s. niech admin coś zrobi z tą wielkością załączników. za małe są!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera- zabij a nie wiem. Materiał jest ok z tego co widzę, jakby nie był multilayered to by się nie wyświetlał już na starcie. Jedyne co kojarzę (ale nie dam złamanego grosza że to jest przyczyną) to to że bump mapping może się gryźć z envmap. Może spróbuj- zobacza- innych pomysłów nie mam.

 

BTW- level dłubiesz w maxie ? Ciężkawy nie będzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cynamon: wyłączyłem w hamerze light environment i ustawiłem światła omni identycznie jak w maxie i też kicha.

RK: envmap jest ok.

w maxie dłubie, a jakże, nie samymi brushami level designer żyje;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności