Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

nie wiedziałem gdzie to dać więc pisze tu: wyeksportowałem sobie właśnie model z 3ds maxa do HL 2 z normal mapą. w 3d maxie normal bump na modelu low poly wygląda wręcz fenomenalnie, ale w silniku source - porażka. tzn. wiem na 90%, że robie wszystko dobrze, dodałem cube mape, bawiłem się oświetleniem, ustawiałem specularity. w HL normal bump jest przy każdym ustawieniu słabo widoczny i wydaje mi się, że właściwie ogranicza się do odblasków specular. mylę się (oby tak bo ogólnie silnik spoko)?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czy napewno w HL2 są normal mapy ? mnie sie wydawało, że nie ma, może w tym tkwi problem.

 

Jednak z ciekawości :> pokaż obrazek z Maxa i w grze.

Napisano

Może coś w materiale skopałeś ? Jaki masz VMT ?

Napisano
  • Autor

"VertexLitGeneric"

{

"$baseTexture" "models\rem/kolumna"

"$bumpmap" "models\rem/kolumna_normal"

"$surfaceprop" "concrete"

"$model" 1

"$envmap" "env_cubemap"

"$envmaptint" "[.1 .1 .1]"

"$envmapcontrast" 1

//"$normalmapalphaenvmapmask" 1

 

}

Napisano
  • Autor

w maxie obiekt ma całe 64 faces

w hl2 normalne widać tylko na samej górze kolumny. ponado np. przejścia między ostrymi krawędziami w maxie są płynne dzięki normal mapie, w hl są ostre mimo normal mapy.

 

p.s. niech admin coś zrobi z tą wielkością załączników. za małe są!

Napisano

Cholera- zabij a nie wiem. Materiał jest ok z tego co widzę, jakby nie był multilayered to by się nie wyświetlał już na starcie. Jedyne co kojarzę (ale nie dam złamanego grosza że to jest przyczyną) to to że bump mapping może się gryźć z envmap. Może spróbuj- zobacza- innych pomysłów nie mam.

 

BTW- level dłubiesz w maxie ? Ciężkawy nie będzie ?

Napisano
  • Autor

Cynamon: wyłączyłem w hamerze light environment i ustawiłem światła omni identycznie jak w maxie i też kicha.

RK: envmap jest ok.

w maxie dłubie, a jakże, nie samymi brushami level designer żyje;)

Napisano

Ja tam sie nie znam dobrze na temacie, ale intuicja mi podpowiada, ze moze to byc kwestia NormalMap Space (World, Screen, Local, Tangent) przy projekcji mapy (Projection Mapping/Options)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności