Napisano 28 Listopad 200519 l nie wiedziałem gdzie to dać więc pisze tu: wyeksportowałem sobie właśnie model z 3ds maxa do HL 2 z normal mapą. w 3d maxie normal bump na modelu low poly wygląda wręcz fenomenalnie, ale w silniku source - porażka. tzn. wiem na 90%, że robie wszystko dobrze, dodałem cube mape, bawiłem się oświetleniem, ustawiałem specularity. w HL normal bump jest przy każdym ustawieniu słabo widoczny i wydaje mi się, że właściwie ogranicza się do odblasków specular. mylę się (oby tak bo ogólnie silnik spoko)?
Napisano 28 Listopad 200519 l Czy napewno w HL2 są normal mapy ? mnie sie wydawało, że nie ma, może w tym tkwi problem. Jednak z ciekawości :> pokaż obrazek z Maxa i w grze.
Napisano 29 Listopad 200519 l Autor "VertexLitGeneric" { "$baseTexture" "models\rem/kolumna" "$bumpmap" "models\rem/kolumna_normal" "$surfaceprop" "concrete" "$model" 1 "$envmap" "env_cubemap" "$envmaptint" "[.1 .1 .1]" "$envmapcontrast" 1 //"$normalmapalphaenvmapmask" 1 }
Napisano 29 Listopad 200519 l Autor w maxie obiekt ma całe 64 faces w hl2 normalne widać tylko na samej górze kolumny. ponado np. przejścia między ostrymi krawędziami w maxie są płynne dzięki normal mapie, w hl są ostre mimo normal mapy. p.s. niech admin coś zrobi z tą wielkością załączników. za małe są!
Napisano 29 Listopad 200519 l Cholera- zabij a nie wiem. Materiał jest ok z tego co widzę, jakby nie był multilayered to by się nie wyświetlał już na starcie. Jedyne co kojarzę (ale nie dam złamanego grosza że to jest przyczyną) to to że bump mapping może się gryźć z envmap. Może spróbuj- zobacza- innych pomysłów nie mam. BTW- level dłubiesz w maxie ? Ciężkawy nie będzie ?
Napisano 29 Listopad 200519 l Autor Cynamon: wyłączyłem w hamerze light environment i ustawiłem światła omni identycznie jak w maxie i też kicha. RK: envmap jest ok. w maxie dłubie, a jakże, nie samymi brushami level designer żyje;)
Napisano 1 Grudzień 200519 l Ja tam sie nie znam dobrze na temacie, ale intuicja mi podpowiada, ze moze to byc kwestia NormalMap Space (World, Screen, Local, Tangent) przy projekcji mapy (Projection Mapping/Options)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto