Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Stworzyłem 2 obiekty, bardzo proste w budowie lecz różne w kształtach i rozmiarach (jeden 2x wiekszy od drugiego). Nałożyłem na nie prosty materiał z Noise w Diffuse o rozmiarze size=1,0.

No i tu problem, materiał ten sam, a na jednym obiekcie wygląda inaczej niż na drugim. Na jednym noise jest malutenki (drobne ziarno), a na drugim wrecz przeciwnie jest wielki. Jest tak wielki ze dajac noise=0,1 nadal widac ze to noise (wielke chmurki). Nie moge osiagnac drobniutkiego ziarna dla tego jednego obiektu.

 

Dlaczego tak się dzieje? Pierwszy raz cos takeigo mnie spotkalo i nie mam pojecia dlaczego? Cos kombinowałem, czepilem sie UVMap ale to nic nie daje jak wiadomo. No i nie wiem o co biega... HELPPPP

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm

 

dodaj do kazdego z tych obiektow modyfikator UVW map

 

w tym modyfikatorze ustaw sobie jaki tam chcesz typ mapowania (np. box)

 

i w opcjach nizej (Lenght , Width , Height) ustaw takie same wartosci

 

rozmywa sie bo obiekty mają 2 rozne mapowania , i na jednym jest wieksze niz na tym pierwszym

 

[+]Edit

 

Tweety - jak zmniejszy tile to sie nic nie zmieni bo i tak jest przypisany jednakowo do obu obiektów ;]

Napisano

Marcin: UVW Map nie działa dla takiej mapy, to sam noise maxa. Przynajmniej u mni.. NIe wiem o co biega, czy UVW Map nie powinno działać również z samym noise w mateiale? Zwiększałem, zmniejszałem wielkość, ustawiałem różne mapowania i nie działa. Równie dobrze mogło by go nie być.

 

Tweety: Nie ruszałem jakoś do tej pory tile w opcjach noise ale to pomaga tylko, że musze dwa osobne materiały utworzyć z różnym parametrami.

Napisano

No to obrazowo...

nosie.jpg

 

Obiekty jak widać różne lecz robione w tej samej scenie, w tym samym czasie. Ten po prawej robiłem z symmetry. Obydwa mają dodane po MeshSmooth=2. Niema UVWMAP.

Materiał zwykły blinn z Nosie w Diffuse. Jak widac na jednym obiekcie jest wielki, a na drugim wręcze przeciwnie. Obiekty nie były skalowane.

 

No i jak zrobić by na jdenym i drugim obirkcie nosie był tej samej wielkości? UVW Map nie działa. Mniejszanie boxa w uvw map, zmienianie jego parametrów nic nie daje.

Napisano

y , to juz ja nic nie kapuje , UVW musi dzialac

 

ustaw UVW na dwuch tych obiektach

 

Mapping : Box

 

w wielkosci ustaw takie same jednostki (np 20 , 20 , 20)

 

i to wszystko , chyba ze naprawde cos ci sie zepsulo bo to sie wydaje conajmniej dziwne

Napisano

Wiem, że na każdy obiekt osobno ale UVWMAP nie kontroluje Noise samego, przynajmniej u mnie. Czy ja mam maxa do kitu ;)?

 

Potestowałem jeszcze i ten noise na prawej bryle jest za maly. Na podstawowych obiektach maxa noise wyglada jak na tej lewej bryle. Ten na prawej bryle jest za mały, tylko dlaczego?

Napisano
UVW Map nie działa z noise. Czy ja mam maxa do kitu ;)?

 

masz maxa do kitu ;]

 

jesli mozesz udostepnij scene a zobaczymy co da sie z tym zrobic i w czym lezy problem

Napisano

No nie denerwuj nawet Marcin ;)

 

Eee cos nowego, do tej pory nie podgladalem mapy na viewporcie (Show Map). Pod Viewportem Noise sie zmienia huraaa ;)... i to kontrolujac opcje z UVWMAP ;) dla tego obiektu, wszystko ladnie sie rusza. Tylko dlaczego do jasnej ciasnej nie renderuje tak jak to wyglada w viewporcie? Przy renderu wszytkie obiekty wygladaja tak samo i nie tak jak w viewporcie. ZONK ?:{

Jakas opcja, mam nadzieje?

 

p.s. To samo z MR i Scanlinem.

Napisano

hmm

 

no to jest tylko jedna mozliwosc

 

w modify panel kliknij na modyfikatorze UVW map prawym przyciskiem , mozliwe ze masz tam zaznaczone "off on render" (albo jakos tak) , wkazdmy badz razie jesli tak jest to zaznacz "on"

 

nic innego nie przychodzi mi juz do glowy

Napisano

To scena z mojego maxa. Przy niej renderuje mi sie jak widac na obrazku z 1. Kurcze jak wstawic link do pliku do sciagniecia?

 

Hehe zalamka... juz to sprawdzalem i jest ON ON ON!!! Zrobilem nowa scene jakies podstawowe obiekty z maxa i to samo. W vieporcie kontroluje mape, a przy renderingu nic z tego nie wynika. Renderuje tylko ustawienia takie jakie ustawie w Material Editor.

 

Naprawde ostra jazda... chyba maxa od nowa zainstaluje na to zaczyna wychodzic.

 

 

p.s. Sterowniki od k.graficznej? Juz wymyslam.

Napisano

sprawdzałem scenke i jak...no naprawde to jakies dziwne - umiem uvw map bo trzeba używac w maxwellu ale to co sie dzieje tutaj to poracha :o to chyba przez NOISE bo np z checker zamiast niego działa bardzo dobrze. - proste zmien noise na bitmap - wstaw tam texturke z czyms pod wzór noise :)

 

check0eg.jpg

Napisano

Ja proponuje by kazdy u siebie sprawdzil. Bo z tego co ja widze i z Hindusem gadałęm (wielkie dzięki Hindus za pomoc) to wynika ze noise nie da sie kontrolowac z UVWMAP. Tak samo nic nie wynika z smoke, cellular, Planet, czy Wood. Ja nie wiem... to jest dziwne.

 

Checker owszem kontrolowany jest z UVW Map, tak samo gradient (przy nich uvwmap dziala). Mam podstawowego Maxa 6. Moze to jakis blad w tym maxie? Bo poza tym nie ma zadnych problemow, zdanych zwiech, dziwnych rzeczy.

Napisano

Pierwsza myśl po przeczytaniu tematu:

 

jak "0,1" jest za duży, da się wpisać "0,01" ;)

 

a na poważnie.

Mapy proceduralne są chyba niezależne od uvw mapping (przynajmniej do momentu włączenia odpowiednich opcji).

 

Jeżeli na jednym obiekcie ziarno jest innej wielkości niż na drugim, może skalowałeś któryś z tyh obiektów? wtedy można zastosować 'reset xform' z zakładki 'utilities'.

Ewentualnie jeżeli chcesz kontrolować to za pomocą uvw map, w ustawieniach noisa 'object xyz' zamien na 'explicit map channel'

 

EDIT..

Bo z tego co ja widze i z Hindusem gadałęm (wielkie dzięki Hindus za pomoc) to wynika ze noise nie da sie kontrolowac z UVWMAP. Tak samo nic nie wynika z smoke, cellular, Planet, czy Wood. Ja nie wiem... to jest dziwne.

Odnośnie tego, to z pomocą wyjaśnienia (ja w tym nie jestem dobry) przyszła mi z pomocą stara książka do max'a 2.0 ;)

cytat:

Inna korzyścią płynącą z używania proceduralnych map i materiałów jest to, że nie musisz przypisywać współrzędnych mapowania. Ponieważ nie używasz bitmap do zdefiniowania wyglądu materiału, nie trzeba informować MAX-a, w jaki sposób ma nakładać te bitmapy. Mapa proceduralna "wie", jak równomiernie rozmieścić się na powierzchni a w przypadku mapy proceduralnej 3D - w objętości obiektu.

 

EDIT2

No i jak zrobić by na jdenym i drugim obirkcie nosie był tej samej wielkości? UVW Map nie działa. Mniejszanie boxa w uvw map, zmienianie jego parametrów nic nie daje.

A jeżeli to jest główny problem w tym wątku, to dzięki Hindusowi miałem możliwość sprawdzenia tej sceny i zastosowanie na obydwu obiektach wspomnianego 'reset xform' wyrównuje ziarno. A dalej to już tiling w noise i będzie drobne.

PS. Cała ta teoria tyczy sie renderu. W viewportach faktycznie jest zupełnie co innego ;)

Napisano

Hehe fakt tez bym tak pomyslal ;[***, a da sie 0,001 ;). W ogole tematyka odbiega od nazwy tematu ale nie widzialem jak to nazwac.

 

Raczej nie moglem skalowac bo robilem na podstawie zdjecia wiec raczej nie skalowalem jednego obiektu, chyba...

Dokladnie chcialbym kontrolowac te mapki z UVWMap tylko ze je niby sie kontroluje ale tylko pod vieportem, a gdy dochodzi do renderingu to zadne zmiany wprowadzone i widoczne przy pomocy uvwmap z viewporta nie wychodza. Jest po staremu jak bym nic z uvw map nie robil.

 

Bitmapy, checker czy tiles da sie kontrolowac bez problemow z uvw map i bez jakiś zmian w channel, wiadomo.

 

 

Sprobuje z tym channel VGT ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności