Napisano 29 Listopad 200519 l witam chiałbym zrobić coś takiego: na plain'a nakładam texture np: asfalt potem chciałbym na to nałożyć texturę z plamą tzn. plama jest normalna w jednym kolorze a reszta textury jest z kanałem alpha no więc jak nałożyć taką texturę z palmą na tą texturę z asfaltem ??? chciałbym zrobić w ten sposób np: kałurzę pozdrawiam
Napisano 29 Listopad 200519 l bardzo prosto - użyj materiału composite - w 1 slocie dajesz asfalt , w 2 dajesz ciemniejszy materiał na plamę ale w opacity dodajesz namalowany jej kształt. Jeżeli chcesz zrobić kałużę to lepiej będzie to wymodelować i zrobić "prawdziwe" zagłębienie. p.s. w kanale composite możesz dodać więcej materiałów z zabrudzeniami asfaltu, z namalowanymi pasami itp pamiętaj tylko że każdy z tych materiałów musi mieć kanał alfa żeby było widać wszystkie pozostałe warstwy
Napisano 29 Listopad 200519 l i jeszcze jedno: w stosie materiałów w composite na wierzchu jest zawsze ten materiał, który w stosie jest najniżej.
Napisano 29 Listopad 200519 l Autor serdeczne dzieki ! :) a czy ta metoda także dotyczy materiałów w Vrayu ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto