Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam

chiałbym zrobić coś takiego:

 

na plain'a nakładam texture np: asfalt

 

potem chciałbym na to nałożyć texturę z plamą tzn. plama jest normalna w jednym kolorze a reszta textury jest z kanałem alpha

 

no więc jak nałożyć taką texturę z palmą na tą texturę z asfaltem ???

 

chciałbym zrobić w ten sposób np: kałurzę

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 832
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

bardzo prosto - użyj materiału composite - w 1 slocie dajesz asfalt , w 2 dajesz ciemniejszy materiał na plamę ale w opacity dodajesz namalowany jej kształt. Jeżeli chcesz zrobić kałużę to lepiej będzie to wymodelować i zrobić "prawdziwe" zagłębienie.

p.s. w kanale composite możesz dodać więcej materiałów z zabrudzeniami asfaltu, z namalowanymi pasami itp pamiętaj tylko że każdy z tych materiałów musi mieć kanał alfa żeby było widać wszystkie pozostałe warstwy

Napisano

i jeszcze jedno: w stosie materiałów w composite na wierzchu jest zawsze ten materiał, który w stosie jest najniżej.

Napisano
  • Autor

serdeczne dzieki ! :) a czy ta metoda także dotyczy materiałów w Vrayu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności