burnik Napisano 29 Listopad 2005 Napisano 29 Listopad 2005 Witam Wszystkich Napotkałem na problem z którym nie moge sobie poradzic... mianowicie: IK Chain01 obracany przez Cylinde255 obraca się w okół własnej osi i w okół osi cylinde255. pyt: Czy da się zablokować IK Chain01 zeby nie obracał się w okół własnej osi? Chciałbym żeby obrót wykonał sie tak jak pokazuja czerwone linie Bardzo dziękuje za podpowiedz.
burnik Napisano 30 Listopad 2005 Autor Napisano 30 Listopad 2005 Być może w poprzednim poście zbyt mało obrazowo przedstawiłem problem... Box01(kabina koparki) ma obracać IK Chain01(ramie z łychą) Dołanczam plik [http://www.agaphoto.com.pl/bone.rar] Zasada działania jest identyczna jak tej koparki. Niby proste, ale nie dla mnie :/
asblaze Napisano 30 Listopad 2005 Napisano 30 Listopad 2005 jesli dobrze rozumiem to chodzi o to, że jak kręcisz boxem to kości dostajadziwnej rotacji ;) Ustawiłem nad calą konstrukcją pointa, przylinkowałem do boxa, i ustawiłem go jako target dla IK. Działa dobrze :)
burnik Napisano 30 Listopad 2005 Autor Napisano 30 Listopad 2005 Asblaze świetnie mnie zrozumiałeś... ale ja Ciebie niebardzo, czy mugłbyś podesłać mi działajacy plik na [email protected]
sbx Napisano 30 Listopad 2005 Napisano 30 Listopad 2005 wystarczy ze "Bone03" tez zlinkujesz do obiektu ktorym obracasz cala kontrukcje
burnik Napisano 1 Grudzień 2005 Autor Napisano 1 Grudzień 2005 Sbx jakby to powiedziec albo ze mna cos nie tak albo z moim maxsem :/ Stawiam na to pierwsze :/ Próba zlinkowania "Bone03" zakonczyła sie rozwaleniem IKChain01 i zamiast ramienia koparki mam choinkę. Jak poprzednim poscie napisałem prosze o odesłanie poprawionego pliku na maila.
burnik Napisano 1 Grudzień 2005 Autor Napisano 1 Grudzień 2005 Oj oj nawet wstyd sie przyznać jakie to było banalne... juz rozumiem forumowiczów dlaczego sie wku.....ą jak ktos zadaje takie pytania... Dla innych opornych :)
burnik Napisano 1 Grudzień 2005 Autor Napisano 1 Grudzień 2005 Minuta zadowolenia podpinam obiekty pod bone... cudo :) Czas podnieść łyche... ku mojemu zaskoczeniu łycha sie ponosi wszystko gra. :) Ale co to co to łycha chyba jest zrobiona z jakiegos kosmicznego tworzywa "ala guma" :D uff mam juz tego dosyć... Kmenda: zamknij/nie zapisuj zmian/delete... opróżnij kosz Agrrr!! czas na Szluge Ochłonołem :) jeszcze raz walka z wiatrakami(maxsami) Nowy projekt (tym razem tylko szkic) zaczynam układam wszystko z klawiatury nic na oko :) Jak juz wszystko ładnie popodpinałem no to ciach za łyche podnosze działa obracam działa... Wniosek dla mnie. Nie rób niczego "po łebkach" bo i tak bedziesz poprawiał A oto schemacik koparki w pliku http://www.agaphoto.com.pl/bone.rar
sbx Napisano 1 Grudzień 2005 Napisano 1 Grudzień 2005 zle ci powiedzialem, oczywiscie chodzilo o zlinkowanie Bone01, ale wiedze ze sam do tego doszedles, pozdrawiam :)
asblaze Napisano 2 Grudzień 2005 Napisano 2 Grudzień 2005 Fajnie, żę sobie poradziłeś, szkoda tylko, że masz problem z terminologią. ;) Czego nie zrozumiałeś w mojej wypowiedzi?? Nie wiesz co to Point??? Box??? Link??? czy Target IK??? Zajrzyj do helpa maxa i znajdziesz tam wszystkie odpowiedzi;) Pozdrawiam i ucz sie ;)
burnik Napisano 2 Grudzień 2005 Autor Napisano 2 Grudzień 2005 Asblaze heh... czemu nie zrozumiałem?? Teraz jak juz wiem o co w tym chodzi to szczeze, nie potrafie ci odpowiedzieć. Niewiedziałem dokładnie co to Point to fakt ogólnie byłem zagubiony. Może jeszcze dodam ze siedzenie nad takim problemem jakies 30 godzin potrafi "odmóżdzyć". Ale juz wsjo działa... Dziekuje za odpowiedz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się