Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

robie scenke(rys. pogladowy)

bedzie to scena z blokiem (~20pieter) akcja bedzie toczyc sie na srodku

gdzie w bloku bedzie dziura.

chce uzyc swiatla o równoleglych promieniach( takie swiatlo daje chyba cienie

dosyc wyrazne zgodne z objektem)

ale swiatlo tez bedzie przenikac przez szybe a szyba rozprasz prominie i cinei staja sie jakby gradientowe, rozpraszaja sie(jak to zrobic)

no i czy jedynym wyjsciem jest global illumination czy da sie to obejsc jakos bo w pokoju jest ciemno tylko jest jasno w miejscu gdzie przez okno dostaje sie swiatlo sloneczne...nie wiem jak zrobic zeby bylo jasniej a to ma byc animka wiec kce uniknac GI(bo chyba dlugo sie liczy), pozdro.

uzywam mentala.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

nom ... wlasciwie to chodzi o to zeby bylo jasniej w 3 pokojach bo te beda w secnie urzyte w nich bedzie brakowalo kawalku sciany.

Napisano

aaaaa, jeśli o to chodzi to Gordy ma rację. Możesz też ewentualnie w ustawieniach shadera ścian zwiększyć parametr ambient.

Napisano
  • Autor

ale jest problem rozjasnie owszem (bedzie jasniej) ale nie wiadc wtedy ceni przedmiotów ktoore sa wewnatrze pokoju i nie pada na nie besposrednio swiatlo sloneczne(edit: slonice napisalem spoko:D) to swiatlo heh:|.

Napisano
  • Autor

tak ale jak ten objekt znajduje sie poza tym swiatlem od "okna"

to cini tak jakby nie bylo. i tu jest poroblem...

np.objekt znajduje sie w konice. to swaitlo do nie go nie dociera i jest problem bo nie ma cinia

Napisano

To chyba bez GI nie da rady. Bo niby jak ma mental wyliczyć te cienie?

Mógłbyś ew. utworzyć point light w oknie, ale już w pomieszczeniu i włączyć cienie, ale efekt - sam nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności