Baldack Napisano 10 Grudzień 2005 Napisano 10 Grudzień 2005 robie scenke(rys. pogladowy) bedzie to scena z blokiem (~20pieter) akcja bedzie toczyc sie na srodku gdzie w bloku bedzie dziura. chce uzyc swiatla o równoleglych promieniach( takie swiatlo daje chyba cienie dosyc wyrazne zgodne z objektem) ale swiatlo tez bedzie przenikac przez szybe a szyba rozprasz prominie i cinei staja sie jakby gradientowe, rozpraszaja sie(jak to zrobic) no i czy jedynym wyjsciem jest global illumination czy da sie to obejsc jakos bo w pokoju jest ciemno tylko jest jasno w miejscu gdzie przez okno dostaje sie swiatlo sloneczne...nie wiem jak zrobic zeby bylo jasniej a to ma byc animka wiec kce uniknac GI(bo chyba dlugo sie liczy), pozdro. uzywam mentala.
piotrek Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 Nie wiem czy o to chodzi, ale area light powinno sprostać zadaniu.
Gordy Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 I zabije rendera przy okazji. Pobaw sie ambient occlusion.
piotrek Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 I zabije rendera przy okazji. A to już inna sprawa... :]
polka dot Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 czy chodzi ci oto żeby w środku było jasno ale bez użycia gi? :>
Baldack Napisano 11 Grudzień 2005 Autor Napisano 11 Grudzień 2005 nom ... wlasciwie to chodzi o to zeby bylo jasniej w 3 pokojach bo te beda w secnie urzyte w nich bedzie brakowalo kawalku sciany.
polka dot Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 ee.. to nie łaska wstawić kilka omni bez cieni.. ehh bez gi się już żyć nie da, co? :D
piotrek Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 aaaaa, jeśli o to chodzi to Gordy ma rację. Możesz też ewentualnie w ustawieniach shadera ścian zwiększyć parametr ambient.
Baldack Napisano 11 Grudzień 2005 Autor Napisano 11 Grudzień 2005 ale jest problem rozjasnie owszem (bedzie jasniej) ale nie wiadc wtedy ceni przedmiotów ktoore sa wewnatrze pokoju i nie pada na nie besposrednio swiatlo sloneczne(edit: slonice napisalem spoko:D) to swiatlo heh:|.
piotrek Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 No ale przecież nie rezygnujesz ze światła słonecznego, więc jak na obiekty wewnątrz nie pada światło? http://img218.imageshack.us/my.php?image=light3aj.jpg Direct light na zewnątrz, ambient light w środku.
Baldack Napisano 11 Grudzień 2005 Autor Napisano 11 Grudzień 2005 tak ale jak ten objekt znajduje sie poza tym swiatlem od "okna" to cini tak jakby nie bylo. i tu jest poroblem... np.objekt znajduje sie w konice. to swaitlo do nie go nie dociera i jest problem bo nie ma cinia
piotrek Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 To chyba bez GI nie da rady. Bo niby jak ma mental wyliczyć te cienie? Mógłbyś ew. utworzyć point light w oknie, ale już w pomieszczeniu i włączyć cienie, ale efekt - sam nie wiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się