Skocz do zawartości

oswietlenie pomoc...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

robie scenke(rys. pogladowy)

bedzie to scena z blokiem (~20pieter) akcja bedzie toczyc sie na srodku

gdzie w bloku bedzie dziura.

chce uzyc swiatla o równoleglych promieniach( takie swiatlo daje chyba cienie

dosyc wyrazne zgodne z objektem)

ale swiatlo tez bedzie przenikac przez szybe a szyba rozprasz prominie i cinei staja sie jakby gradientowe, rozpraszaja sie(jak to zrobic)

no i czy jedynym wyjsciem jest global illumination czy da sie to obejsc jakos bo w pokoju jest ciemno tylko jest jasno w miejscu gdzie przez okno dostaje sie swiatlo sloneczne...nie wiem jak zrobic zeby bylo jasniej a to ma byc animka wiec kce uniknac GI(bo chyba dlugo sie liczy), pozdro.

uzywam mentala.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ale jest problem rozjasnie owszem (bedzie jasniej) ale nie wiadc wtedy ceni przedmiotów ktoore sa wewnatrze pokoju i nie pada na nie besposrednio swiatlo sloneczne(edit: slonice napisalem spoko:D) to swiatlo heh:|.

Napisano

tak ale jak ten objekt znajduje sie poza tym swiatlem od "okna"

to cini tak jakby nie bylo. i tu jest poroblem...

np.objekt znajduje sie w konice. to swaitlo do nie go nie dociera i jest problem bo nie ma cinia

Napisano

To chyba bez GI nie da rady. Bo niby jak ma mental wyliczyć te cienie?

Mógłbyś ew. utworzyć point light w oknie, ale już w pomieszczeniu i włączyć cienie, ale efekt - sam nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności