Khobar Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 Witam prosiłbym o pomoc W obrazkach moja mini scenka bez textur i z texturami...i sprawe miałbym dotyczącą własnie textur...kubek wyglada całkiem zgrabnie ale lampka wydaje mi sie strasznie ...nierealna..czy ktoś mógłby mi cos pomóc? No i drugie to nie dalej jak wczoraj dorwałem w łapki vray.. Efekty są nawet nawet ale niech ktoś zobaczy do mojej scenki co mozna by zmienić co potrzebne co nie...czas renderingu jest strasznie długi ..mimo ze efekty zadowalające scenka jest tutaj
mr.funky Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 lampka wydaje sie byc nierealna bo jej model jest taki...no heh... do poprawy ( mowie glownie o tych "schokach" jakie ci tam wyszly.. ). Sproboj moze na poczatek wyrenderowac scenke zwyklym scanlinem uzywajac jako swiatla skylight (ustawionego nad scena) z wlaczonym light tracer'em ( w advenced lighting to masz ). Jak sie tym juz pobawisz mozesz sie przesiasc na vraya...na necie znajdziesz pare tutkow co do opcji ( http://www.evermotion.org , http://www.max3d.pl :), pozdrawiam
WToreK Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 Zajrzalem w scenke w przyplywie porannej dobroci ;))) Uwagi: 1. generalna zasada brzmi ze jak korzystasz z vraya do renderowania to uzywaj rowniez jego materialow. W material editor wybierasz sobie VRayMtl. 2. wylacz default lights w zakladce global switches vraya - jezeli chcesz symulowac jakies oswietlenie to jest musowa sprawa, w przeciwnym wypadku ustawiasz swoje swiatla, wszystkie bajery swiata a i tak w czasie renderingu vray dolacza 3 defaultowe omni do oswietlenia - to nie jest fajne ;))) 3. ustawienia irradiance mapy - to juz szeroki temat, zajzyj do paru tutoriali, przy tak prostej scenie liczenie mapy z ustawieniami na high to IMO strata czasu, tym bardziej ze na razie scenke testujesz a nie jest to final render w duzej rozdzialce. 4. uzycie vray area light jako zrodla swiatla dla lampki to nie jest dobry pomysl, pomijajac z umiesciles je poza kloszem lampki tak ze nie moze ono rzucac cienia klosza ktory generalnie powinnien go ograniczac. Vray area nie da ci poza tym takich cieni ktore powinny byc generowane ( ;)) ), znaczy takich jakie daje lampka w realu - ostre cienie. Ja uzylem swiatla target spot z wlaczonymi cieniami vray shadows. 5. Model lampki a wlasciwie klosza, to wiaze sie z poprzednim punktem - usunalem "denko" tzn te polygony ktore zaslanialy jakby virtualna zaroweczke ;) 6. Porada ogolna ;D W przyszlosci, jak bedziesz robil cos bardziej wyszukanego to raczej nie korzystaj z boolean'ow, psuja siatke i wiecej roboty niz to warte pozniej. Na przyklad w tym twoim kloszu pozostawiane jakies vertexy nie-zweldowane Na razie tyle, pobawie sie jeszcze po sniadaniu to cos dopisze najwyzej ;] Pozdro, powodzenia dalej EDIT: Jescze jedno, czas renderingu jest tak duzy bo sie pobawilem jeszcze z glossiness i bumpem na lampce i kubku. Tak normalnie to polowa z tego, a moglobybyc jeszcze szybciej gdyby sie pozbyc bitmapy a uzyc na przyklad proceduralnej mapy Wood.
Khobar Napisano 11 Grudzień 2005 Autor Napisano 11 Grudzień 2005 Dzieki za odpowiedzi...zaraz coś jem i zaczynam zabawe :] Awiec: Lampka ma takie schodki bo tak lampka wyglada naprawde..robiłem ja z modelu który stoi u mnie na biórku..robiłem ją też booleanem ..bo nie miałem innego sensownego pomysłu jak to zrobić ... A co do zmiany wtorka...wydaje mi sie że jak cien nie jest taki jednolity tylko bardizej rozmazany ( tak jak u mnie ) to wyglada troszki lepiej z chwila gdy ma ostre krawędzie ( zarówno cien jak i światło lapmy) to jednak coś mi sie nie widzi..ale to tylko moje takie skrzywienie moze da sie to jakoś lekkko rozmać albo coś w tym stylu :P.. za to kubek jeszcze lepszy dzieki tej mapce - to raytrace czy coś innego? Czekam na wiecej rad bo już widze że bedą bardzo pomocne :D
WToreK Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 No to masz jakies dziwne cienie ;))) Jak wlacze moja lampke - podobna to cienie rzucane sa ostre, oczywiscie to area light nad cala scena zmiekcza je - tak samo jak swiatlo dzienne jakbys sobie w tej chwili wlaczyl lampke. A co to za material? Ano patrz punkt nr1 w poprzedniej odpowiedzi ;) To material VRayMat z lekkim reflection. Moge Ci zapodac ta zmodyfikowana scenke, tyle ze masz chyba nizsza wersje maxa, moze byc niekompatybilne.
Khobar Napisano 11 Grudzień 2005 Autor Napisano 11 Grudzień 2005 ok co do cienia i swiatla masz prawie racje..jednak dalej uwazam ze krawedzie sa zbyt ostrepowinny być jednak troszki rozmyte
WToreK Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 Masz racje - przynajmniej jezeli chodzi o cienie na krawedziach "zasiegu" swiatla lampki. Moze wiec wolisz taka wersje. Jedyna zmiana to wlaczenie area shadows w rollout VRayShadows Parameters dla tego swiatla spot w lampce. Czas renderingu zwieksza sie wyraznie, a to dopiero (niewystarczajace) 8 sampli.
Lukasz_D Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 A jak byś dał zbliżenie do tej lampki, bo ta lampka zajmuje tylko ¼ całego zdjęcia a po drugie tekstura drewna i no nie wiem może jakiś kabel dorób albo cos …
Khobar Napisano 11 Grudzień 2005 Autor Napisano 11 Grudzień 2005 Co do lampy to jest ona in progress :P brakuje włacznika i kabla...ale mimo zabiegów dalej cos nierealna ..jakby jej textury trzeba było ... Wtorek mógłbyś mi zarzucić na [email protected] zmienioną wersję , spróbuje może sie otworzy ..albo wyexportuj do .3ds Bo ja kombinuje i nie moge otrzymac takich rezultatów ( mat kubka ani swiatlo :P)
WToreK Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 Powodzenia w dalszym dlubaniu, modeluj, modeluj modeluj a realizm sceny sie powiekszy - wszelkie srubki, szkielka itp. Nic wiecej nie kombinuje z Twoja praca ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się