Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Chciałem zrobić sobie krótką animacje (przejazd kamery) mojej vizki, po wielu nieudanych próbach przyśpieszenia renderingu (np. przeliczanie całego Light Cache'u i innych z helpa) postanowiłem policzyć to na tzw Brute Force'a i kolejne zaskoczenie, o co chodzi obrazują poniższe rendery (jeżeli nie widzicie, to proponuje puścić je sobie szybko po kolei), daje zaraz ustawienia rendera, aha i wszystkie materiały oczywiście vrayowe.

Ktoś wie o co chodzi ?

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Sorry, mój błąd, zapomniłem, że do za.pl nie wolno hotlinkować, a przy okazji, ktoś wie o co chodzi, jeśli gdy chce coś wysłać na imageshacka i dam upload to zawsze pokazuje mi się "Nie można otworzyć strony"

Napisano

hmm

 

masz zle kilka rzeczy

 

1. ustaw sobie irradiance mape

 

Max i min na (-3 , -5)

clr , nrm , dist thresh na (|0,2|0,1|0,2|) i włącz randomize samples

 

zmniejsz calc pass interpolation do 10-8 (nie ma sensu dla tak malych ustawien)

 

hsph 70

interp. 50

 

i do liczenia irradiance mapy uzywaj multiframe incremental

 

co do lightmapy do uzywaj Scale : World (i tu ustaw odpowiednią wielkosc sampla) a nie scene bo to animacja a nie sitll

 

prefilter to lepiej juz wylączyc niz zostawic na takim poziomie

 

2. sla animacji nie uzywaj interpolation dla gloossy w materiałach

 

ps. ustaw sobie w global switches calculate GI only

zeby najpierw ci przeliczylo GI a pozneij renderowalo z pliku

 

oczywiscie uzywasz fly-trough w lightmapie ?

Napisano
  • Autor

Zrobiłem dokładnie tak jak pisałeś i wyszło coś takiego jak w poniższym załączniku, plusem jest to, że wyrenderowałem 3 klatki i wszystkie są w porządku. Wydaje mi się, że to przez niskie ustawienia irradiance mapy, ale to musze dopiero sprawdzic. Na czasie renderów mi specjalnie nie zależy, bo robie to tylko dla siebie i renderowanie puszczam rano, gdzy idę do szkoły

Napisano
  • Autor

Tak wygląda identyczna scena, tylko renderowana w irr mapie presetem medium (lub high, nie pamietam dobrze) + Light Cache 1000 sampli - scene

Napisano
  • Autor

Jeżeli linka skopiujesz do nowego okna to pójdzie, tak już jest z za.pl (zakaz hotlinkowania). Imageshacka nie używam, bo zawsze wywala mi błąd (nie można otworzyć strony) jak dam upload

Napisano

serwusik,

Marcin (lub ktos inny) , czy mozesz mi powiedzec na czym polega multiframe inceremental ?

Liczenie irradiance map dla animacji (przelotow kamery) robilem do tej pory sposobem z Exterior -Gnomona.

Przypominam: zapis irradiance map z kilku klatek i zmergowanie vmpwiewerem , a nastepnie załadowanie tej wynikowej mapy.

 

Ten incremental to rozumiem ze dopisuje mape z kazdej klatki do poprzednich ?? czyli tak bardziej uproszczona metoda tej, którą podałem ??

 

Świetnie by było gdyby irradiance map mozna zapisac do sekwenci- na zasadzie irr.001, irr 002 a potem wciagactą sekswence przy renerowaniu animacji.

Wydaje sie to takie proste, ale nie ma lekko :(

pozdrawiam bardzo :)

Napisano

kanu - tak to miniej wiecej dziala

 

mozesz tez zrobic to uzywając sposobu z Gnomon vray interiors

 

tam jest pokazane jak gosc liczy GI dla wnetrza dając 5 klatkową animacje z kamerą w roznych miejscach i jedną ciekawostką i ciekawym rozwiązaniem jest włączenie Fish eye dla kamery w ustawieniach kamery z 360 stopniowym polem widzenia

 

ale tez wtedy trzeba renderowac do image ascpect 2,0 czyli np. 2000x1000

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.