Skocz do zawartości

Bugi przy renderowaniu animacji


streaker

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem zrobić sobie krótką animacje (przejazd kamery) mojej vizki, po wielu nieudanych próbach przyśpieszenia renderingu (np. przeliczanie całego Light Cache'u i innych z helpa) postanowiłem policzyć to na tzw Brute Force'a i kolejne zaskoczenie, o co chodzi obrazują poniższe rendery (jeżeli nie widzicie, to proponuje puścić je sobie szybko po kolei), daje zaraz ustawienia rendera, aha i wszystkie materiały oczywiście vrayowe.

Ktoś wie o co chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hmm

 

masz zle kilka rzeczy

 

1. ustaw sobie irradiance mape

 

Max i min na (-3 , -5)

clr , nrm , dist thresh na (|0,2|0,1|0,2|) i włącz randomize samples

 

zmniejsz calc pass interpolation do 10-8 (nie ma sensu dla tak malych ustawien)

 

hsph 70

interp. 50

 

i do liczenia irradiance mapy uzywaj multiframe incremental

 

co do lightmapy do uzywaj Scale : World (i tu ustaw odpowiednią wielkosc sampla) a nie scene bo to animacja a nie sitll

 

prefilter to lepiej juz wylączyc niz zostawic na takim poziomie

 

2. sla animacji nie uzywaj interpolation dla gloossy w materiałach

 

ps. ustaw sobie w global switches calculate GI only

zeby najpierw ci przeliczylo GI a pozneij renderowalo z pliku

 

oczywiscie uzywasz fly-trough w lightmapie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dokładnie tak jak pisałeś i wyszło coś takiego jak w poniższym załączniku, plusem jest to, że wyrenderowałem 3 klatki i wszystkie są w porządku. Wydaje mi się, że to przez niskie ustawienia irradiance mapy, ale to musze dopiero sprawdzic. Na czasie renderów mi specjalnie nie zależy, bo robie to tylko dla siebie i renderowanie puszczam rano, gdzy idę do szkoły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwusik,

Marcin (lub ktos inny) , czy mozesz mi powiedzec na czym polega multiframe inceremental ?

Liczenie irradiance map dla animacji (przelotow kamery) robilem do tej pory sposobem z Exterior -Gnomona.

Przypominam: zapis irradiance map z kilku klatek i zmergowanie vmpwiewerem , a nastepnie załadowanie tej wynikowej mapy.

 

Ten incremental to rozumiem ze dopisuje mape z kazdej klatki do poprzednich ?? czyli tak bardziej uproszczona metoda tej, którą podałem ??

 

Świetnie by było gdyby irradiance map mozna zapisac do sekwenci- na zasadzie irr.001, irr 002 a potem wciagactą sekswence przy renerowaniu animacji.

Wydaje sie to takie proste, ale nie ma lekko :(

pozdrawiam bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanu - tak to miniej wiecej dziala

 

mozesz tez zrobic to uzywając sposobu z Gnomon vray interiors

 

tam jest pokazane jak gosc liczy GI dla wnetrza dając 5 klatkową animacje z kamerą w roznych miejscach i jedną ciekawostką i ciekawym rozwiązaniem jest włączenie Fish eye dla kamery w ustawieniach kamery z 360 stopniowym polem widzenia

 

ale tez wtedy trzeba renderowac do image ascpect 2,0 czyli np. 2000x1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności