gruber007 Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 Zawsze mam problem z oświetlaniem sceny... Musze ladnie zrobic sale naukowa i chcialem zrobic lampy jazeniowe ( czy jakos tak to sie nazywa :) ). Jest 6 lamp, kazda ma 2 swiatla FLinear. Zmieniam parametr multiplier ale jak by wogole nie wplywal na natezenie swiatla :( Jak mam ustawiac takie swiatla? (photometric) Moze radzicie jednak uzyc normalnych swiatel? Renderuje mentalem... Moze ktos ma chwilke i zerknoł by na moja scene? Ta scena puzniej bedzie zanimowana... tzn. tylko kamera. Powoli zaczynam juz myslec nad tym jak zrobic charakterystyczne mruganie swiatel jazeniowych przy wlaczaniu? Macie jakis pomysl? pozatym czemu te swiatla nie dzialaja bez ustawienia w zakladce shaders jakiegos shadera? (light shader)
Vorek Napisano 13 Grudzień 2005 Napisano 13 Grudzień 2005 Jeżeli renderujesz mentalem (w maxie) to najlepiej użyj świateł mrAreaSpot Kształt światła: rectangle, podobnie kształt Arealight, decay na inverse square. Ustaw arealight tak jak masz lampę a stożek światła taki jaki chcesz mieć "zasięg" światła. Powinno pomóc. Mruganie najlepiej zrobić animując multipler lub "włącznik" ;) światła Pozdrawiam
gruber007 Napisano 19 Grudzień 2005 Autor Napisano 19 Grudzień 2005 czy mial by ktos chwile zeby zerknac na moja scene?? Uwazam,ze juz skonczylem :P Wiec czas na render... ale nie chcial bym zeby ten czas poszedl na marne :/ Chodzi mi zebyscie zobaczyli czy zrobilem jakies glupie bledy... Jezeli ktos zdecyduje sie pomoc to prosze o podanie maila
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się