ufyjolk Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 Witam, Mam pytanie: Otóż tworzę animacyjkę promu kosmicznego lecącego w przestrzeni kosmicznej, i podczas ruchu wykonuje w miarę łagodny skręt. Problem jest taki, iż chciałbym, żeby podczas tego skrętu prom łagodnie przechylił się do środka (skręca w lewo, więc chciałbym, żeby w lewą stronę się skręcał - tak, żeby było widać dach). No i jedna rzecz, która mnie od początku nurtuje: jak dodać realistycznie wyglądające gwiazdy do animacji (tak, żeby lekko się poruszały względem siebie, przynajmniej częsciowo - np. warstwy). Oczywiście nie chodzi o gwiazdy w przybliżeniu, tylko małe białe kropki :) . Pozdrawiam i z góry dzięki! ufyjolk /edit: Zauważyłem jeszcze, że prom leci cały czas równolegle względem osi Y, a nie środkiem dzioba po linni, znaczy: skręca tylko jego położenie, a nie ustawienie (skośność nazwijmy to ;) ), czyli jest cały czas prosto, a nie robi przekręca się dziobem do kierunku lotu - co z tym zrobić?
Knysha Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 Pozmieniaj polozenie promu w poszczegolnych klatkach, a o gwiazdach wspominal Marcin w jednym z watkow ;P. Poszukaj ;>
ufyjolk Napisano 17 Grudzień 2005 Autor Napisano 17 Grudzień 2005 Jak rotate ustalę, to zostawia w całej animacji. A jak zrobić, żeby od klatki 0 rotate na osi y=0 przechodziło w rotate na osi y=45 w dwusetnej klatce? Oczywiście płynnie. No i nie mogę przesunąć za żadne skarby modelu, żeby nie był równoległy do osi y. (i.e. odl. oś Y - dziób = 200, odl. oś y - tył (bagażnik ;) ) = 185) Wszystkie odległości przykładowe... /edit: Sprawę nierównoległości już rozwiązałem :) Pozostaje jeszcze płynne zmiany nachylenia i nierównoległości, jednym słowem: sprawa płynnej zmiany rotate...
streaker Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 To czas się chyba Curve Editor zainterosować...
ufyjolk Napisano 17 Grudzień 2005 Autor Napisano 17 Grudzień 2005 To czas się chyba Curve Editor zainterosować... OK, ale już nie mam głowy do bawienia się (późna noc ;) )... Ale jeżeli ktoś znajdzie czas, żeby wytłumaczyć to jak lamerowi, to chwała mu za to i moja dozgonna wdzięczność :) Pozdrawiam!
3dsmaxman Napisano 17 Grudzień 2005 Napisano 17 Grudzień 2005 klikasz prom, wybierasz animation>constrains>path constrain zaznaczasz opcje follow oraz bank (ew. dobiersza parametr bank amount)
streaker Napisano 18 Grudzień 2005 Napisano 18 Grudzień 2005 Graph Editors -> Curve Editor -> tam odnajdujesz swój obiekt (i jego odpowiednie parametry) -> krzywa przedstawia zmiane rotacji twojego obiektu w czasie, możesz teraz dla dowolnych kluczy wybrać interpolacje (sposób w jaki będzie się zmieniać wartość rotacji, jest tam kilka, nazwijmy to presetów, albo wybierasz, że ręcznie wszytko chcesz robić i wtedy tą krzywą edytujesz tak jak krzywą beziera) do tego możesz dodawać tam klucze, no i to chyba wszytko co bedzie ci potrzebne... Swoją drogą to help nie gryzie...
ufyjolk Napisano 18 Grudzień 2005 Autor Napisano 18 Grudzień 2005 Ustawiłem key'e (te poziome) w CE, ale jeździ z pozycją końcową (nawet nie mam pojęcia, czy poprzednie się zachowały...), a jak wybieram layer, to nic się nie dzieje =\ Pozdrawiam /edit: Jak ustawiam w jakikolwiek sposób klucze, to wszystkie się zmieniają na ustawienie końcowe - co jest =\
ufyjolk Napisano 18 Grudzień 2005 Autor Napisano 18 Grudzień 2005 OK - znalazłem tutorial ;) na 3dkingdom.org :) Pozdrawiam, ufyjolk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się