Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

Mam pytanie:

Otóż tworzę animacyjkę promu kosmicznego lecącego w przestrzeni kosmicznej, i podczas ruchu wykonuje w miarę łagodny skręt. Problem jest taki, iż chciałbym, żeby podczas tego skrętu prom łagodnie przechylił się do środka (skręca w lewo, więc chciałbym, żeby w lewą stronę się skręcał - tak, żeby było widać dach).

No i jedna rzecz, która mnie od początku nurtuje: jak dodać realistycznie wyglądające gwiazdy do animacji (tak, żeby lekko się poruszały względem siebie, przynajmniej częsciowo - np. warstwy). Oczywiście nie chodzi o gwiazdy w przybliżeniu, tylko małe białe kropki :) .

 

Pozdrawiam i z góry dzięki!

ufyjolk

 

/edit:

Zauważyłem jeszcze, że prom leci cały czas równolegle względem osi Y, a nie środkiem dzioba po linni, znaczy: skręca tylko jego położenie, a nie ustawienie (skośność nazwijmy to ;) ), czyli jest cały czas prosto, a nie robi przekręca się dziobem do kierunku lotu - co z tym zrobić?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pozmieniaj polozenie promu w poszczegolnych klatkach, a o gwiazdach wspominal Marcin w jednym z watkow ;P. Poszukaj ;>

Napisano
  • Autor

Jak rotate ustalę, to zostawia w całej animacji. A jak zrobić, żeby od klatki 0 rotate na osi y=0 przechodziło w rotate na osi y=45 w dwusetnej klatce? Oczywiście płynnie.

No i nie mogę przesunąć za żadne skarby modelu, żeby nie był równoległy do osi y. (i.e. odl. oś Y - dziób = 200, odl. oś y - tył (bagażnik ;) ) = 185)

Wszystkie odległości przykładowe...

 

/edit:

Sprawę nierównoległości już rozwiązałem :)

Pozostaje jeszcze płynne zmiany nachylenia i nierównoległości, jednym słowem: sprawa płynnej zmiany rotate...

Napisano
  • Autor
To czas się chyba Curve Editor zainterosować...

 

OK, ale już nie mam głowy do bawienia się (późna noc ;) )...

Ale jeżeli ktoś znajdzie czas, żeby wytłumaczyć to jak lamerowi, to chwała mu za to i moja dozgonna wdzięczność :)

 

 

Pozdrawiam!

Napisano

klikasz prom, wybierasz animation>constrains>path constrain

zaznaczasz opcje follow oraz bank (ew. dobiersza parametr bank amount)

Napisano

Graph Editors -> Curve Editor -> tam odnajdujesz swój obiekt (i jego odpowiednie parametry) -> krzywa przedstawia zmiane rotacji twojego obiektu w czasie, możesz teraz dla dowolnych kluczy wybrać interpolacje (sposób w jaki będzie się zmieniać wartość rotacji, jest tam kilka, nazwijmy to presetów, albo wybierasz, że ręcznie wszytko chcesz robić i wtedy tą krzywą edytujesz tak jak krzywą beziera) do tego możesz dodawać tam klucze, no i to chyba wszytko co bedzie ci potrzebne...

Swoją drogą to help nie gryzie...

Napisano
  • Autor

Ustawiłem key'e (te poziome) w CE, ale jeździ z pozycją końcową (nawet nie mam pojęcia, czy poprzednie się zachowały...), a jak wybieram layer, to nic się nie dzieje =\

 

Pozdrawiam

 

/edit:

Jak ustawiam w jakikolwiek sposób klucze, to wszystkie się zmieniają na ustawienie końcowe - co jest =\

Napisano
  • Autor

OK - znalazłem tutorial ;) na 3dkingdom.org :)

 

Pozdrawiam,

ufyjolk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.