Napisano 17 Grudzień 200519 l Witam, Mam pytanie: Otóż tworzę animacyjkę promu kosmicznego lecącego w przestrzeni kosmicznej, i podczas ruchu wykonuje w miarę łagodny skręt. Problem jest taki, iż chciałbym, żeby podczas tego skrętu prom łagodnie przechylił się do środka (skręca w lewo, więc chciałbym, żeby w lewą stronę się skręcał - tak, żeby było widać dach). No i jedna rzecz, która mnie od początku nurtuje: jak dodać realistycznie wyglądające gwiazdy do animacji (tak, żeby lekko się poruszały względem siebie, przynajmniej częsciowo - np. warstwy). Oczywiście nie chodzi o gwiazdy w przybliżeniu, tylko małe białe kropki :) . Pozdrawiam i z góry dzięki! ufyjolk /edit: Zauważyłem jeszcze, że prom leci cały czas równolegle względem osi Y, a nie środkiem dzioba po linni, znaczy: skręca tylko jego położenie, a nie ustawienie (skośność nazwijmy to ;) ), czyli jest cały czas prosto, a nie robi przekręca się dziobem do kierunku lotu - co z tym zrobić?
Napisano 17 Grudzień 200519 l Pozmieniaj polozenie promu w poszczegolnych klatkach, a o gwiazdach wspominal Marcin w jednym z watkow ;P. Poszukaj ;>
Napisano 17 Grudzień 200519 l Autor Jak rotate ustalę, to zostawia w całej animacji. A jak zrobić, żeby od klatki 0 rotate na osi y=0 przechodziło w rotate na osi y=45 w dwusetnej klatce? Oczywiście płynnie. No i nie mogę przesunąć za żadne skarby modelu, żeby nie był równoległy do osi y. (i.e. odl. oś Y - dziób = 200, odl. oś y - tył (bagażnik ;) ) = 185) Wszystkie odległości przykładowe... /edit: Sprawę nierównoległości już rozwiązałem :) Pozostaje jeszcze płynne zmiany nachylenia i nierównoległości, jednym słowem: sprawa płynnej zmiany rotate...
Napisano 17 Grudzień 200519 l Autor To czas się chyba Curve Editor zainterosować... OK, ale już nie mam głowy do bawienia się (późna noc ;) )... Ale jeżeli ktoś znajdzie czas, żeby wytłumaczyć to jak lamerowi, to chwała mu za to i moja dozgonna wdzięczność :) Pozdrawiam!
Napisano 17 Grudzień 200519 l klikasz prom, wybierasz animation>constrains>path constrain zaznaczasz opcje follow oraz bank (ew. dobiersza parametr bank amount)
Napisano 18 Grudzień 200519 l Graph Editors -> Curve Editor -> tam odnajdujesz swój obiekt (i jego odpowiednie parametry) -> krzywa przedstawia zmiane rotacji twojego obiektu w czasie, możesz teraz dla dowolnych kluczy wybrać interpolacje (sposób w jaki będzie się zmieniać wartość rotacji, jest tam kilka, nazwijmy to presetów, albo wybierasz, że ręcznie wszytko chcesz robić i wtedy tą krzywą edytujesz tak jak krzywą beziera) do tego możesz dodawać tam klucze, no i to chyba wszytko co bedzie ci potrzebne... Swoją drogą to help nie gryzie...
Napisano 18 Grudzień 200519 l Autor Ustawiłem key'e (te poziome) w CE, ale jeździ z pozycją końcową (nawet nie mam pojęcia, czy poprzednie się zachowały...), a jak wybieram layer, to nic się nie dzieje =\ Pozdrawiam /edit: Jak ustawiam w jakikolwiek sposób klucze, to wszystkie się zmieniają na ustawienie końcowe - co jest =\
Napisano 18 Grudzień 200519 l Autor OK - znalazłem tutorial ;) na 3dkingdom.org :) Pozdrawiam, ufyjolk
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto