Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Mam pytanie:

Otóż tworzę animacyjkę promu kosmicznego lecącego w przestrzeni kosmicznej, i podczas ruchu wykonuje w miarę łagodny skręt. Problem jest taki, iż chciałbym, żeby podczas tego skrętu prom łagodnie przechylił się do środka (skręca w lewo, więc chciałbym, żeby w lewą stronę się skręcał - tak, żeby było widać dach).

No i jedna rzecz, która mnie od początku nurtuje: jak dodać realistycznie wyglądające gwiazdy do animacji (tak, żeby lekko się poruszały względem siebie, przynajmniej częsciowo - np. warstwy). Oczywiście nie chodzi o gwiazdy w przybliżeniu, tylko małe białe kropki :) .

 

Pozdrawiam i z góry dzięki!

ufyjolk

 

/edit:

Zauważyłem jeszcze, że prom leci cały czas równolegle względem osi Y, a nie środkiem dzioba po linni, znaczy: skręca tylko jego położenie, a nie ustawienie (skośność nazwijmy to ;) ), czyli jest cały czas prosto, a nie robi przekręca się dziobem do kierunku lotu - co z tym zrobić?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pozmieniaj polozenie promu w poszczegolnych klatkach, a o gwiazdach wspominal Marcin w jednym z watkow ;P. Poszukaj ;>

Napisano
  • Autor

Jak rotate ustalę, to zostawia w całej animacji. A jak zrobić, żeby od klatki 0 rotate na osi y=0 przechodziło w rotate na osi y=45 w dwusetnej klatce? Oczywiście płynnie.

No i nie mogę przesunąć za żadne skarby modelu, żeby nie był równoległy do osi y. (i.e. odl. oś Y - dziób = 200, odl. oś y - tył (bagażnik ;) ) = 185)

Wszystkie odległości przykładowe...

 

/edit:

Sprawę nierównoległości już rozwiązałem :)

Pozostaje jeszcze płynne zmiany nachylenia i nierównoległości, jednym słowem: sprawa płynnej zmiany rotate...

Napisano
  • Autor
To czas się chyba Curve Editor zainterosować...

 

OK, ale już nie mam głowy do bawienia się (późna noc ;) )...

Ale jeżeli ktoś znajdzie czas, żeby wytłumaczyć to jak lamerowi, to chwała mu za to i moja dozgonna wdzięczność :)

 

 

Pozdrawiam!

Napisano

klikasz prom, wybierasz animation>constrains>path constrain

zaznaczasz opcje follow oraz bank (ew. dobiersza parametr bank amount)

Napisano

Graph Editors -> Curve Editor -> tam odnajdujesz swój obiekt (i jego odpowiednie parametry) -> krzywa przedstawia zmiane rotacji twojego obiektu w czasie, możesz teraz dla dowolnych kluczy wybrać interpolacje (sposób w jaki będzie się zmieniać wartość rotacji, jest tam kilka, nazwijmy to presetów, albo wybierasz, że ręcznie wszytko chcesz robić i wtedy tą krzywą edytujesz tak jak krzywą beziera) do tego możesz dodawać tam klucze, no i to chyba wszytko co bedzie ci potrzebne...

Swoją drogą to help nie gryzie...

Napisano
  • Autor

Ustawiłem key'e (te poziome) w CE, ale jeździ z pozycją końcową (nawet nie mam pojęcia, czy poprzednie się zachowały...), a jak wybieram layer, to nic się nie dzieje =\

 

Pozdrawiam

 

/edit:

Jak ustawiam w jakikolwiek sposób klucze, to wszystkie się zmieniają na ustawienie końcowe - co jest =\

Napisano
  • Autor

OK - znalazłem tutorial ;) na 3dkingdom.org :)

 

Pozdrawiam,

ufyjolk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności