Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Za duże się zrobiło to forum. Nie ma czasu wszystkiego przeczytać i wszystko obejżeć. A wtedy czasami nie sposób się doczekać odpowiedzi. Więc zamieszczam post w nowym miejscu:D.

Niniejszym postanowiłem rozpocząć temat o oświetleniu sceny za pomocą HDRI. Wszystkie moje dywagacje dotyczą VRaya. Nie wiem czy będę miał dość czasu aby zaglądać do thread\'a ale postaram się jak mogę (zobaczymy jak mój komp to zniesie. Na pierwszy ogień kolor. Po wielu próbach nie udało mi się dostatecznie dobrze oswietlić sceny za pomocą HDR. Co było nie tak? Scena przeważnie była albo zbyt niebieska albo prześwietlona. Zbyt niebieska przy wskaxniku multipler poniżej 1 a prześwietlona powyżej 1. Ustawienie wskaźnika na 1 też nie wiele pomagało. efekt oświetlenia możecie zobaczyć w ostatnim renderingu mojej staaaaarej bitwy (szał prędkości). Jak widać scena zbyt niebieska. Nie chcę dodawać źródła światła ponieważ będzie problem z ustawieniem tak by było w tym miejscu co słońce na mapie HDR. Dodatkowo żeby to wszystko dobrze wyglądało specular z materiałów maxa trzeba zastąpić odbiciami z parmetrem glossy poniżej 1 w materiale Vraya. To tyle od strony technicznej VRaya. Teraz inna sprawa to nomenklatura nazw map HDRI. W programie hdrshop są stosowane inne nazwy niż w VRay. Zdobyłem ładną mapkę, w dużej rozdzielczości, która wydawała mi się MBallem, a tu nici, po wstawieniu do Vraya z tym prametrem na środku wykręconej mapy pojawiła się niebieska plama. To było by na tyle. Czy jest ktoś w stanie podzielić się swoimi spostrzeżeniami i naprowadzić mnie na właściwy sposób wykorzystania tego cudaka HDR\'a

Pozdrawiam Bacry

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

po pierwsze nie wszystkie mapy hdri sa dobre - wiele jest robiona przesz takich amatorow jak ja wiec sie nie dziw ze maja zle ustawione EXPOSURE - czasem tez maja noise na zdjeciu co tez przeszkadza... - Sachform robi najlepsze mapy (Dosh sie nawet nie umywa) - poprstu trzeba je umiec robic... - staram sie nauczyc tego i pracuje nad tym aktualnie - co do nazw w Hdrshopie to w Vray\'u nie ma Mbali! Poprostu sa innego rodzaju proby nazywaja sie Angular map - sa troszke lepsze niz Mball (chodzi tu o screenowe kladzenie map hdri w srodowisko czego jak wiesz Vray nie robi bo screen jest bee i nadaje sie tylko do rotoscopingu) ale to juz moze kwestja gustu... Co do twojego linka i obrazkow no coz radze sie przyjrzec naturze masz za mocne swiatlo torzeczke (wynikajace z map HDRI) a nie masz slonca (zrodla swiatla) nawet w zachmurzone dni otoczenie nie daje tyle swiatla chyba ze jest zima i snieg sie odbija :) etc etc - djabel tkwi w przyglondaniu sie naurze....

Pozdrawiem PENdzel

Napisano

W scenie z budynkiem zastosowałem właśnie mapę Dosha. I efekt jaki jest każdy widzi. Słońce jest na HDR więc trudno jest mi dodać teraz inne źródło światła. Widać na renderingu niewielkie układanie się cienia po jednej stronie to właśnie dzięki HDR. Co do doswietlenia sceny to wydaje mi się, że i tak jest za ciemna. Chodzi mi o uzyskanie bardziej wyraźnych cieni i doświetlenie bezpośrednio oświetlonych powierzchni. Tylko czy to jest możliwe przy zastosowaniu w oświetleniu tylko mapy HDR. Dodam może jeszcze że materiał to czysta biel.

Co do map angular to właśnie w doshu zostały nazwane lightprobe i byłem święcie przekonany że to coś innego niż angular. Ale cóż.... Angular zasadniczo przypomina chyba mapy globusa ziemskiego z zakrętasami na równiku w okolicach cięcia mapy. Nieźle to wszystko pokręcone:D

Pozdrawiam Bacry

Napisano

poloz poprostu swiatlo w miejscu gdzie masz slonce na mapie hdri - zeby uzyskac ostre cienie musial bys spreparowac sobie samemu polecam zabawe z Hdrshopem ja sie bawie juz 6 miesiecy i jeszcze wszystkiego nie rozumiem bede musial sie tym intensywniej zajac ale to we wrzesniu. Wiec wtedy wykonam pare map hdri specjalnie na twoje zamownienie :)

PENdzel

Napisano

A jak właśnie umieścić światło w miejscu słońca na mapie? To by rozwiązało większość problemów. Bo na razie to jakoś dziwnie wygląda. A jak już umieszczać światło to z włączonym zanikaniem czy ze stałą wartością oświetlenia.

No i jeszcze inny problem. Próbowałem wstawić zwykłą mapę gradient i dodać światło. Ale ośwetlenie z takiego gradienta było tak silne, że trzeba było zmienić enviroment przez Vraya na barwę prawie na ciemno szarą. A wtedy jak jest jakieś reflection albo refraction to się to ciemne odbija. Niby w koło piękne niebo a jak przez szybę przechodzi to szarość w koło przebija:)

No i tak masz babo placek. Może macie jakieś inne sposoby na załatwianie światła otaczającego:D

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Bacry

Napisano

No właśnie tylko, że jak ustawię w vray overide max enviroment to się automatycznie przestanie odbijać otoczenia maxowe. Chyba, że jakietam wykluczenia wprowadzić w vray, ale nie wiem czy to możliwe.

Pozdrawiam.

P.S. Ale upierdliwy jestem :D

Napisano

OK. Tylko HDR waży 9MB, a tego się chyba nie spakuje. Ale postaram się podesłać z mapą pomniejszoną:D

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

P.S. przesyłkę nadeślę w piątek.

Napisano

Na razie muszę się wstrzymać z uploadowaniem. Za duży rozmiar. Ale jak będę gotowy to dam znać na maila.

P.S. w dodatku wczoraj piórko w tablecie ni chciało mi pisać :( jak rysowałem mapkę dla budynku;(

P.S.S. A może mój Vray to stara wersja bo nie jest advanced i ma już z 6 miesięcy

 

Napisano

Właśnie obejrzałem materiał z evermotion o enviroment. I zobaczyłem, że mają możliwość ustawienia nie tylko innego światła otaczającego, ale też innego otoczenia dla reflection/refraction. I to by mi w zupełności pomogło. Na reflection to co w maxowym enviromencie, światło otaczające nadpisane przez vraya i chyba będzie dobrze, nawet jak HDR jest kulawy. A tak poza konkurencją to znacie jakieś tutoriale do hdrshopa, albo jakiś halp może, bo te terminy angielskie nic mi nie mówia:D

Pozdrawiam Bacry.

Napisano

Dlaczego, nie postanowiłem zostać robotnikiem. Miałbym co dziennie wykopać metr rowu i było by z głowy a tak się człowiek męczy. (nie miałem zamiaru obrazić żadnego człowieka pracującego fizyznie)

:mad:

Napisano

A teraz króciutka informacja. Znalazłem informacje o programie photogenic idruna. Jest to program malarski, który posiada możliwość działania na hdr\'ach. Czy ktoś już z niego korzystał?

P.S. Nie zakładałem nowego tematu bo jakby się to wszystko wiąże.

P.S.S. Starzy użytkownicy Amigi kojarzą chyba taki program:D

Napisano

Witam wszystkich !! To moj 1 szy post i jestem bardzo poczatkującym uzytkownikiem (vraya ucze sie od wczoraj :) i mam takie pytanie tzn mam wiele pytan:) ale sam bede probowal cos pokombinowac tylko chcialbym sie dowiedziec o Vray HDRI. Robie tutorial z everomtion PENdzla i jest tam w enviroment Vray HDRI, niestety nie mam takiej mapy u siebie ,daje tam bmp ale jest cos nie tak czym to sie rozni ?? Jesli mozna prosze o prosta odpowiedz i jakies wzkazowki

 

-Pozdrawiam-

Napisano

Masz Vraya, a mapy nie masz? Mapa nazywa się dokładnie VRay HDRI. BMP nie możesz włożyć bo nie czyta hdr. Chyba że masz pluga od splutterfisha:D Wtedy nawet zwykła bitmapa obsłuży obrazki HDR.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności