ZikO Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Witam wszystkich. Mam nastepujacy problem. Potrzebuje zrobic pelno otworow na przyciski w moim modelowanym obiekcie i niestety, ale w tym miejscu wszystko zaczyna mi sie chrzanic. Mialem juz kilka podejsc i zawsze powierzchnia po wycieciu otworow wyglada jak poobijana blacha samochodowa :/ Oto obiekt przed i po wycieciu otworow: - przed ... - i po wycieciu otworow ... Moze uzywam zlej techniki, nie wiem. Dzieki za wszelkie sugestie i porady. Pozdrawiam.
3dsmaxman Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 - nie powiedziałeś, jakiej techniki używasz (może dobrej?) - mozesz spróbować dodać modyfikator shell (nadaje obiektowi grubość) i ponownie skonwertować do etitable poly/mesh
ZikO Napisano 22 Grudzień 2005 Autor Napisano 22 Grudzień 2005 Ehh. Przepraszam za moje roztargnienie. Rzeczywiscie nic praktycznie nie pokazalem i nic nie powiedzialem o tym modelu. No wiec ... Technika modelowania, jaka zastosowalem to oczywiscie Editable Poly plus opcja subdivision (narazie nie znam innej :/). Wiem, ze mozna tez stosowac splajny i NURBS'y, ale te ostatnie sa dla mnie zagadka do teraz. Zaczalem od prostego "boxa" i zaczalem go ciac, rozciagac, az uzyskalem komorke bez klawiatury. Potem sprawa sie strasznie skomplikowala. Na sam koniec zagescilem front komorki, zeby w miare mozliwosci uksztaltowac przyszle otwory na przyciski. Niby jest, ale knoci mi sie to wszystko :|. Ponizej sa zdjecia: Tutaj model od ktorego "wyszedlem" zeby stworzyc otwory ... ... to samo po zageszczeniu obszaru przyszlych otworow i przyciskow ... ... tutaj po stworzeniu otworow z siatka przed wlaczeniem subdivision ... ... tutaj po stworzeniu otworow z siatka po wlaczeniem subdivision ... ... no i koncowy efekt z innego ujecia niz za pierwszym razem, gdzie widoczne sa wszelkie pogiecia :/ ... Mam nadzieje, ze tym razem pokazalem wiecej szczegolow. Jesli mimo wszystko za malo to dajcie znac. Jeszcze raz dzieki.
Bzyku Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 trzeba bylo zrobic gladka obudowe dodac sdsa a potem wyciac otwory booleanem troszke posprzatac ponim shellowac czy extrudowac by nadac grubosc potem zbewelowac ostre krawedzie w maxie to champfer czy cus takiego :) i masz sliszna obudowe poly
piotrek Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 heh, ten Bzyku... :] Co to znaczy dodac sdsa ??
Bzyku Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 subdivisiona/meshsmootha czy jak tto lubi :P
ZikO Napisano 23 Grudzień 2005 Autor Napisano 23 Grudzień 2005 trzeba bylo zrobic gladka obudowe dodac sdsa a potem wyciac otwory booleanem Czyli jesli dobrze zrozumialem ... mam zastosowac subdivision, przekonwertowac taki obiekt na e.poly i dopiero potem wycinac otwory, tak?
nielot007 Napisano 23 Grudzień 2005 Napisano 23 Grudzień 2005 tak i pozniej dac shell albo extrude... bylo takie cos nawet w tutku male'go :)
ZikO Napisano 23 Grudzień 2005 Autor Napisano 23 Grudzień 2005 OK. To biore sie do roboty. Zobacze co z tego wyjdzie. Jeszcz raz dzieki wielkie.
Rekomendowane odpowiedzi