Napisano 27 Grudzień 200519 l 1. Gdzie moge znalesc opisy funkcji ST? ten help w necie jest hmm taki jakis dziwny same tutoriale, interesowaloby mnie poznanie "co, gdzie jest w St?", bo podstawowa teorie itd znam z rhino, a poza tym z tutkow czlowiek sie wolno uczy jak szuka konkretnego narzedzia. 2. wlasciwie jaka jest roznica miedzy studio, autostudio i surfacestudio?? domyslam sie ze kazdy z nich w czyms specjalizuje ale konkretniej? 3. jak dziala ten "wstecz" w studiu? szukam tego wszedzie i nie moge nigdzie znalesc :( to tyle dzieku i przepraszam za troche nieskladniowy tekst ale pozno juz, a dawno nie spalem ;)
Napisano 27 Grudzień 200519 l bo podstawowa teorie itd znam z rhino tak to pokaż coś ciekawego bo z tego co pamiętam to zbyt dobrze samego rhino nie opanowałeś - naucz sie najpierw rhino a potem przesiądz sie na st.
Napisano 27 Grudzień 200519 l Autor eeee ale ja na forum nic z rhino nie pokazywalem ;) a na razie nic nie pokarze bo mam pewien projekt i w iole go pokazac jak bedzie skonczony :P(to taki atak z zaskoczenia :D)
Napisano 27 Grudzień 200519 l naucz sie najpierw rhino a potem przesiądz sie na st. A niby czemu? Przyzwyczai się do pewnych funkcji czy nawigacji i później będzie mu jeszcze trudniej się przyzwyczaić. Opisy funkcji znajdziesz w dokumentacji. Co prawda nie jest idealna, ale coś można się zawsze dowiedzieć. Jeśłi chodzi o różnicę pomiędzy studio, autostudio etc.: http://www.alias.com/glb/eng/products-services/family_details.jsp?familyId=3900046 - tyle wiem.
Napisano 27 Grudzień 200519 l W ST wstecz dziala jak sie nauczysz naco dokumentacja jest ok tylko trzeba wiedziec czego sie szuka ale tak w skrocie wstecz dziala na wszystko co nieposiada historii no ale tam prawie wszystko ma swoja historie :) wiec najczesciej dziala na przesowanie krzywych skalowanie punkty itp duperele a jak ccesz poznac co gdziej jest w ST to jest taki podstawowy DVD pt: Learning StudioTools | Beginner's Guide naprawde to sa i tak tylko podstawy
Napisano 5 Styczeń 200619 l ja tam dużo nie wiem :) ale dla mnie rhino w porownianiu do st to mistrz prostoty, w st jest wszystko tak jakby na siłę utrudnione, nawet glupie rysowanie splainow jest jakos dziwacznie zrobione, wiem ze to kwestia przyzwyczajenia ale takie pierdoly moga zrazic albo poruszanie sie w viewportach, w rhino jest to prosto a zarazem genialnie zrobione, a taki st co kosztuje xxx$ normalnie odpycha az nie chce sie wlaczac
Napisano 6 Styczeń 200619 l luisam jesli chodzi o krzywe to powiem ci ze wtym swiecie nurbsow to wlasnie rhino jest dziwne ICEMsufr/style , imageware, studio tools zgory okresla sie degree krzywych w rhino niby tez ale jak zrobisz za malo punktow to krzywa bedzie ale o innym degree, a samo poruszanie sie w viewporcie hym ma swoje plusy i minusy plusem jest mozliwosc ustawiania camery do normali krzywej czy surfow
Napisano 6 Styczeń 200619 l Bzyku napewno masz rację, ale jak już się "troszkę" rhino opanowało to przesiadka na st może być horrorem; ja np. bardzo dlugo sie meczylem z rhino zanim mi cos wyszlo a jak widać gołym okiem st jest duzo bardziej rozbudowane i przyzwyczajenia nabyte poprzez prace w rhino napewno sprawy nie ułatwiają, więc nie zgadzam się z tobą hindus że lepiej sie najpierw dobrze nauczyć rhino bo teoria to co innego niż praktyka; bardzo mi brakuje w st linii polecen takiej jak jest w rhino, po co szukac narzędzi w tych rozwijanych "menusach" :) skoro mozna by bylo wklepac kilka pierwszych literek i juz się ma bez szukania to co sie chce, aha i pytanie do wiedzących, jak się wrzuca blueprinty w st ? wpadlem na trop że to się chowa pod poleceniem canvas ale coś mi nie wychodzi jeszcze jedno, czy jest w st coś w stylu rhinowskiego crv2view ?
Napisano 6 Styczeń 200619 l 1.file>import>image plane potem dla wyrownywania pick>image plane i mozna transformowac jak sie chce 2 no raczej tu czegos takiego nie widzialem ale zawsze mozna projektowac na jaka powierzchnie a potem duplikowac choc to troszke zakrecone obejscie ale ja nawet w rhino nie uzywam crv2view i wydaje mi sie malo potrzebne bo jak sie cos zadko uzywa to mozna robic takie obejscia krzywe to czy racje wiesz chodzi oto ze krzywa powina sklaac sie z degree i spans'ow i czlowiek wie kiedy ma jaką krzywa np.span=1 degree=3 robic z takich krzywych surfa wyjsciem jest powirzchnia bez isopramy czysty prostokąt a w rhino taka sama krzywa to point=4/degree=3 ale na wyjsciu i tak dostajmemy powierzchnie z isoprama ktorej tak faktycznie naprawde niema :) taki feake ;) ale co wtym wszytkim jest najlpsze ze musi czlowiek wiedziec z ilu punktow sklada sie krzywa o degree=7 no choc tu jest jeszcze latwo bo dolicza sie +1 i ma sie wynik :). a jesli chodzi o linie polecen to hym w ST tez jest ale tylko do wklepywanai wartosci filletow dlugosci przesuniec itd. ale soft ten jest raczej przygotowany do samodzielnego zlozenia sobie wszystkich shlawesow nawet w wersji 13 calkowicie niam domyslnych shlawesow trzeba sie bawic samemu i jest to o tyle wygodne jesli ma sie 1600x1200 lub tez wiecej raczej praca w st przy 1280 jest bardzo uciazliwa i malo wygodna.
Napisano 7 Styczeń 200619 l dzieki za odpowiedzi, szkoda że nie ma crv2view, ja z tego bardzo często korzystalem, jakoś łatwiej dla mnie narysowac dwie krzywe i dac crv2view niż ręcznie przesuwac punkty; a co do konsoli to rzeczywiście jak ktoś może sobie pozwolić na taką (1600x1200) rozdzielczość to nie jest większym problemem, ja np. pracuję na 1280x800 i to rzeczywiście jest za mało dla ST dlatego konsola to bardzo fajne rozwiązanie, w rhino nawet 1024x768 pracowało mi się w miarę komfortowo
Napisano 7 Styczeń 200619 l heh, ja mam 1024x768 i muszę się męczyć - shelfa wywaliłem, bo "pół eksranu" zajmuje ;[
Napisano 8 Styczeń 200619 l shelves ja też wywaliłem, zresztą i tak połowę narzędzi z niego możesz znaleźć w palette i tym prawym menu
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto