Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ok, mam model mecha złozony z polygonów i subdivów, Tworze pod nim płaszczyznę, kłade na nią prawie białego lamberta oswietlam z ukosa swiatłem kierunkowym, właczam cień bitmapowy i .. nic. Nie renderuje mi cienia. Czy musze zrobić cos dodatkowego jak w przypadku raytracingu (wł. w ustawieniach renderu). Ani w IPR ani w normalnym oknie renderu go nie widać.

 

W ogóle render mental rayem nie jest włączony, czy musze jakos przygotowac model, aby mental go renderował.

 

W jaki sposób zrobić odbicie w mayi (w "podłodze") ?

 

Thx za ewentualne wskazówki.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Blinn lub Phong jeśli używasz maya software.

Jeśli używasz mentala to możesz pokusić się np. o DGS_material.

Napisano
  • Autor

Dzięki. No z mentalem bedą problemy w ogóle mi sęe nie wyświetla w przypadku tego modelu - w oknie wyboru silnika rend.

Napisano
  • Autor

Tak w ogóle go nie ma. Zapewniam że w innych projektach jest.

Napisano

Window -> Settings/Preferences -> Plug-in Manager... -> Mayatomr.

Sprawdź, czy jest załadowany.

Napisano
  • Autor

:) Thx, nie wiem jak to sie stało.

Kiedy próbuje mentalem renderować, nie wszystko jest wyrenderowane i dostaje komunikat:

"subdivCylinder12Shape, non-quadrilateral face in subdivision surface base mesh not supported, ignored"

??

 

Napisano

NIe znam się na subsurf, ale spróbuj usunuąć wszystkie trójkąty, pięciokąty i inne i pozostawić jedynie czworokąty.

Napisano
  • Autor

Przekonwertowałem wszystkie obiekty do poly i po sprawie.

 

zaaplikowałem blina na podłoże, jednak nie odbija mi obiektu, który jest na nim.

Napisano

W ustwieniach renderera włącz raytracing i utaw parametr reflectivity w ustawieniah shadera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności