Napisano 29 Grudzień 200519 l Ok, mam model mecha złozony z polygonów i subdivów, Tworze pod nim płaszczyznę, kłade na nią prawie białego lamberta oswietlam z ukosa swiatłem kierunkowym, właczam cień bitmapowy i .. nic. Nie renderuje mi cienia. Czy musze zrobić cos dodatkowego jak w przypadku raytracingu (wł. w ustawieniach renderu). Ani w IPR ani w normalnym oknie renderu go nie widać. W ogóle render mental rayem nie jest włączony, czy musze jakos przygotowac model, aby mental go renderował. W jaki sposób zrobić odbicie w mayi (w "podłodze") ? Thx za ewentualne wskazówki. Pozdrawiam.
Napisano 29 Grudzień 200519 l Musisz nadać odpowiedni shader podłodze, aby cokolwiek się w niej odbijało.
Napisano 29 Grudzień 200519 l Blinn lub Phong jeśli używasz maya software. Jeśli używasz mentala to możesz pokusić się np. o DGS_material.
Napisano 29 Grudzień 200519 l Autor Dzięki. No z mentalem bedą problemy w ogóle mi sęe nie wyświetla w przypadku tego modelu - w oknie wyboru silnika rend.
Napisano 29 Grudzień 200519 l Window -> Settings/Preferences -> Plug-in Manager... -> Mayatomr. Sprawdź, czy jest załadowany.
Napisano 29 Grudzień 200519 l Autor :) Thx, nie wiem jak to sie stało. Kiedy próbuje mentalem renderować, nie wszystko jest wyrenderowane i dostaje komunikat: "subdivCylinder12Shape, non-quadrilateral face in subdivision surface base mesh not supported, ignored" ??
Napisano 29 Grudzień 200519 l NIe znam się na subsurf, ale spróbuj usunuąć wszystkie trójkąty, pięciokąty i inne i pozostawić jedynie czworokąty.
Napisano 29 Grudzień 200519 l Autor Przekonwertowałem wszystkie obiekty do poly i po sprawie. zaaplikowałem blina na podłoże, jednak nie odbija mi obiektu, który jest na nim.
Napisano 30 Grudzień 200519 l W ustwieniach renderera włącz raytracing i utaw parametr reflectivity w ustawieniah shadera.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto