ckris Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 Ok, mam model mecha złozony z polygonów i subdivów, Tworze pod nim płaszczyznę, kłade na nią prawie białego lamberta oswietlam z ukosa swiatłem kierunkowym, właczam cień bitmapowy i .. nic. Nie renderuje mi cienia. Czy musze zrobić cos dodatkowego jak w przypadku raytracingu (wł. w ustawieniach renderu). Ani w IPR ani w normalnym oknie renderu go nie widać. W ogóle render mental rayem nie jest włączony, czy musze jakos przygotowac model, aby mental go renderował. W jaki sposób zrobić odbicie w mayi (w "podłodze") ? Thx za ewentualne wskazówki. Pozdrawiam.
piotrek Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 Musisz nadać odpowiedni shader podłodze, aby cokolwiek się w niej odbijało.
piotrek Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 Blinn lub Phong jeśli używasz maya software. Jeśli używasz mentala to możesz pokusić się np. o DGS_material.
ckris Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 Dzięki. No z mentalem bedą problemy w ogóle mi sęe nie wyświetla w przypadku tego modelu - w oknie wyboru silnika rend.
piotrek Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 Chodzi o to, że nie możesz wybrać mentala jako renderera?
ckris Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 Tak w ogóle go nie ma. Zapewniam że w innych projektach jest.
piotrek Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 Window -> Settings/Preferences -> Plug-in Manager... -> Mayatomr. Sprawdź, czy jest załadowany.
ckris Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 :) Thx, nie wiem jak to sie stało. Kiedy próbuje mentalem renderować, nie wszystko jest wyrenderowane i dostaje komunikat: "subdivCylinder12Shape, non-quadrilateral face in subdivision surface base mesh not supported, ignored" ??
piotrek Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 NIe znam się na subsurf, ale spróbuj usunuąć wszystkie trójkąty, pięciokąty i inne i pozostawić jedynie czworokąty.
ckris Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 Przekonwertowałem wszystkie obiekty do poly i po sprawie. zaaplikowałem blina na podłoże, jednak nie odbija mi obiektu, który jest na nim.
piotrek Napisano 30 Grudzień 2005 Napisano 30 Grudzień 2005 W ustwieniach renderera włącz raytracing i utaw parametr reflectivity w ustawieniah shadera.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się