airnox Napisano 2 Styczeń 2006 Napisano 2 Styczeń 2006 Witam! Mam problem z wycinaniem brył w 3d maxie. Utworzyłem 3 obiekty poprzez extrude. Jeden duży i dwa mniejsze. I teraz pierwszy mniejszy obiekt da się wyciąć bez problemu, a drugi wycina tak jakby na wylot. Wszystko jest dobrze ustawione, obiekty wycinane nie wychodzą poza obszar obiektu w którym ma być wycięcie. Czy jest to błąd programu czy też mój :?: Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.
piotrek Napisano 2 Styczeń 2006 Napisano 2 Styczeń 2006 Wycinasz booleanem? Wytnij najpierw jeden obiekt, przekonwertuj powstałą bryłę do editable poly, i teraz wytnij drugi obiekt. Jeżeli to nie to, to nie wiem :)
airnox Napisano 2 Styczeń 2006 Autor Napisano 2 Styczeń 2006 Oczywiście, że wycinam boolean'em. Próbowałem konwersji do mesha, poly i patch i za każdym razem to samo. Wyciąłem jedną bryłę, a drugiej się nie da bo wycina na wylot.
piotrek Napisano 2 Styczeń 2006 Napisano 2 Styczeń 2006 Pokaż screena z tymi bryłami - jak jest przed, po, w trakcie itd.
siwy Napisano 2 Styczeń 2006 Napisano 2 Styczeń 2006 kilka bryl polacz attachem, wszystko przekonwertuj na poly, jak nie pomoże daj gęstszą siatkę.
Hindus Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 boolean ma to do siebie że zawsz prawie zawsze kaszani siatke - pierwszy boolean działa jeszcze w miare dobrze ale jak juz dodamy drugi i trzeci to jest coraz to gorzej - najlepiej zrób jakis tutek o polymodelingu i bedziesz sobie robił otwory jak tam chcesz ;) aha i czesto dochodzi do czegos takiego ze po pierwszym booleanie obiekt zmienia jak gdyby swoje własciwosci - ciezko to nazwac ale wtedy np connect działa tak jak boolean a boolean jak czesc wspólna - wiec musisz poprobowac moze do tego doszło w twoim przypadku.
Shogun 3D Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Hindus i Illy mają rację. poza tym napisz, w którym maxie robisz.
airnox Napisano 3 Styczeń 2006 Autor Napisano 3 Styczeń 2006 Wersja mojego 3ds maxa to ver. 7 Czy wersja ma coś "do gadania" w tym przypadku :?:
Hindus Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 nie - poprostu boolean nei jest dobrym narzędziem - na krótką mete owszem - do prostych zabiegów ale nie do skomplikowanych modeli - poszukaj czegos o pluginei powerbooleans do maxa czy jakos tak - ponoc to juz lepiej działa - ale i tak wiekszosc z nas uzywa poly do modelowania - predzej poly niz boolean moim zdaniem - ale tym sie nie kieruj ;) Pamietaj - najprostszy nie znaczy najlepszy ;)
siwy Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Chyba nic w tej kwestii sie nie zmienilo od conajmniej wersji 3. Nie polecam wycinać kilka razy tego samego obieku, lepiej złączyć obiekty wycinające i wtedy wyciąć. Ewentualnie przed drugim wycięciem przekonwertować na poly. Obiekty wycinające nie powinny nachodzić na siebie. Powinno działać, jak nie działa to trzeba zagęścić siatke, i najlepiej przekonwertuj oba obiekty na poly. U mnie zawsze to działa
airnox Napisano 3 Styczeń 2006 Autor Napisano 3 Styczeń 2006 Czyli mam poszukac artow o polymodelingu? A moze macie linki do jakis dobrych tutoriali na temat polymodelingu ? ...::: Edit :::... Dodaje zdjecie okienka front ukazującego obiekt do wyciecia (zaznaczony bialym kolorem)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się