Napisano 2 Styczeń 200619 l Witam! Mam problem z wycinaniem brył w 3d maxie. Utworzyłem 3 obiekty poprzez extrude. Jeden duży i dwa mniejsze. I teraz pierwszy mniejszy obiekt da się wyciąć bez problemu, a drugi wycina tak jakby na wylot. Wszystko jest dobrze ustawione, obiekty wycinane nie wychodzą poza obszar obiektu w którym ma być wycięcie. Czy jest to błąd programu czy też mój :?: Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.
Napisano 2 Styczeń 200619 l Wycinasz booleanem? Wytnij najpierw jeden obiekt, przekonwertuj powstałą bryłę do editable poly, i teraz wytnij drugi obiekt. Jeżeli to nie to, to nie wiem :)
Napisano 2 Styczeń 200619 l Autor Oczywiście, że wycinam boolean'em. Próbowałem konwersji do mesha, poly i patch i za każdym razem to samo. Wyciąłem jedną bryłę, a drugiej się nie da bo wycina na wylot.
Napisano 2 Styczeń 200619 l kilka bryl polacz attachem, wszystko przekonwertuj na poly, jak nie pomoże daj gęstszą siatkę.
Napisano 3 Styczeń 200619 l boolean ma to do siebie że zawsz prawie zawsze kaszani siatke - pierwszy boolean działa jeszcze w miare dobrze ale jak juz dodamy drugi i trzeci to jest coraz to gorzej - najlepiej zrób jakis tutek o polymodelingu i bedziesz sobie robił otwory jak tam chcesz ;) aha i czesto dochodzi do czegos takiego ze po pierwszym booleanie obiekt zmienia jak gdyby swoje własciwosci - ciezko to nazwac ale wtedy np connect działa tak jak boolean a boolean jak czesc wspólna - wiec musisz poprobowac moze do tego doszło w twoim przypadku.
Napisano 3 Styczeń 200619 l Autor Wersja mojego 3ds maxa to ver. 7 Czy wersja ma coś "do gadania" w tym przypadku :?:
Napisano 3 Styczeń 200619 l nie - poprostu boolean nei jest dobrym narzędziem - na krótką mete owszem - do prostych zabiegów ale nie do skomplikowanych modeli - poszukaj czegos o pluginei powerbooleans do maxa czy jakos tak - ponoc to juz lepiej działa - ale i tak wiekszosc z nas uzywa poly do modelowania - predzej poly niz boolean moim zdaniem - ale tym sie nie kieruj ;) Pamietaj - najprostszy nie znaczy najlepszy ;)
Napisano 3 Styczeń 200619 l Chyba nic w tej kwestii sie nie zmienilo od conajmniej wersji 3. Nie polecam wycinać kilka razy tego samego obieku, lepiej złączyć obiekty wycinające i wtedy wyciąć. Ewentualnie przed drugim wycięciem przekonwertować na poly. Obiekty wycinające nie powinny nachodzić na siebie. Powinno działać, jak nie działa to trzeba zagęścić siatke, i najlepiej przekonwertuj oba obiekty na poly. U mnie zawsze to działa
Napisano 3 Styczeń 200619 l Autor Czyli mam poszukac artow o polymodelingu? A moze macie linki do jakis dobrych tutoriali na temat polymodelingu ? ...::: Edit :::... Dodaje zdjecie okienka front ukazującego obiekt do wyciecia (zaznaczony bialym kolorem)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto