Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Mam problem z wycinaniem brył w 3d maxie. Utworzyłem 3 obiekty poprzez extrude. Jeden duży i dwa mniejsze. I teraz pierwszy mniejszy obiekt da się wyciąć bez problemu, a drugi wycina tak jakby na wylot. Wszystko jest dobrze ustawione, obiekty wycinane nie wychodzą poza obszar obiektu w którym ma być wycięcie. Czy jest to błąd programu czy też mój :?: Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Wycinasz booleanem? Wytnij najpierw jeden obiekt, przekonwertuj powstałą bryłę do editable poly, i teraz wytnij drugi obiekt. Jeżeli to nie to, to nie wiem :)

Napisano

Oczywiście, że wycinam boolean'em. Próbowałem konwersji do mesha, poly i patch i za każdym razem to samo. Wyciąłem jedną bryłę, a drugiej się nie da bo wycina na wylot.

Napisano

boolean ma to do siebie że zawsz prawie zawsze kaszani siatke - pierwszy boolean działa jeszcze w miare dobrze ale jak juz dodamy drugi i trzeci to jest coraz to gorzej - najlepiej zrób jakis tutek o polymodelingu i bedziesz sobie robił otwory jak tam chcesz ;) aha i czesto dochodzi do czegos takiego ze po pierwszym booleanie obiekt zmienia jak gdyby swoje własciwosci - ciezko to nazwac ale wtedy np connect działa tak jak boolean a boolean jak czesc wspólna - wiec musisz poprobowac moze do tego doszło w twoim przypadku.

Napisano

nie - poprostu boolean nei jest dobrym narzędziem - na krótką mete owszem - do prostych zabiegów ale nie do skomplikowanych modeli - poszukaj czegos o pluginei powerbooleans do maxa czy jakos tak - ponoc to juz lepiej działa - ale i tak wiekszosc z nas uzywa poly do modelowania - predzej poly niz boolean moim zdaniem - ale tym sie nie kieruj ;)

 

Pamietaj - najprostszy nie znaczy najlepszy ;)

Napisano

Chyba nic w tej kwestii sie nie zmienilo od conajmniej wersji 3. Nie polecam wycinać kilka razy tego samego obieku, lepiej złączyć obiekty wycinające i wtedy wyciąć. Ewentualnie przed drugim wycięciem przekonwertować na poly. Obiekty wycinające nie powinny nachodzić na siebie. Powinno działać, jak nie działa to trzeba zagęścić siatke, i najlepiej przekonwertuj oba obiekty na poly. U mnie zawsze to działa

Napisano

Czyli mam poszukac artow o polymodelingu? A moze macie linki do jakis dobrych tutoriali na temat polymodelingu ?

 

...::: Edit :::...

Dodaje zdjecie okienka front ukazującego obiekt do wyciecia (zaznaczony bialym kolorem)

beztytuu2rf.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności