mblade Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Witam. Chciałbym poprosić was o pomoc, a mianowicie chodzi mi o uzyskanie efektu wgniecenia w terenie, np odcisk stopy, bieznika, gasienicy itp. czy ktoś by mogł by mi w tej sprawie pomoc, bo modelowanie ręczne jest bardzo uciążliwe i czasochlonne. Jaki znacie najprostszy i najszybszy sposob aby to osiagnac?? Bym był wdzięczny za dokładne wytłumaczenie lub za linki. A może jest do tego jakis plugin?? Korzystając jeszcze z okazji chciałbym równiez poprasic o pomoc w symulacji deszczu (najlepiej plugin). Bo znam sposób na to ale to trzeba pisac skrypty,a to mi nie leży :p. Z gory thx za pomoc :) co do deszczu to wiem ze za pomoca emiterow mozna go zrobic, ale chodzi mi o efekt kiedy ktople uderzaja w jakas rzecz co do tego pluginu to znasz jego nazwe??
candyman11 Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Jesli chodzi o wdniecenie w terenie to zależy czy to ma byc obrazek statyczny czy animacja. Co do stilla to najprościej zrobić mape displacement, umiescić ją w szaderku terenu i masz odcisk jaki chcesz. Z animacją troche trudniej, możesz zanimowac samą mape displace, albo dodac maske mapy i odsłaniac ją w trakcie animacji. Pozdrawiam
hkropinski Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 ja bym radzil jezeli chodzi o wgniecienie typu stora, gąsienica, to zrobić tak: 1. jako podłoze dać dość grubego boxa 2. skopiować obiekt wgniatający tak aby nachodzil na podloze 3. uzyc opcji boolean, nastepnie pochamferowac wgniecienie. mozna też zrobić lekkie wgniecienia bumpem lub tak jak napisal kolega wyzej displacementem. alternatywnie można modelować, pozdarwiam
Shogun 3D Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Hmmmm... zajrzyj do wątku o plugach. Kiedys sie natknałem na plug do tego typu zadań, czyli do robienia śladów. A co do deszczu to przeciez masz taką opcje w maxie jak deszcz. Tworzysz emiter, ustawiasz parametry, nadajesz materiał i go.
gregorjan Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 Co do deszczu obijającego się od powierzchni mozna plug: glu3d chciaż tego nie wiedzę A ze standardowego typu to leru kiedyś zrobił tutek, w którym cząsteczki po opadnięciu na podłoże zostają na nim.(niestety mam tylko nazwę może kto inne będzie wiedział gdzie on był Leru-Particle_Flow_01_wprowadzenieTSCC.avi)
Lis Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 Co do odbijania się cząsteczek to polecam tutka: http://www.max3d.pl/downclick.php?id=vidtut13 Gdzie Leru bardzo fajnie wszystko tłumaczy i nie trzeba pluginów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się