Skocz do zawartości

Efekt wgniecenia !!!! Help


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Chciałbym poprosić was o pomoc, a mianowicie chodzi mi o uzyskanie efektu wgniecenia w terenie, np odcisk stopy, bieznika, gasienicy itp. czy ktoś by mogł by mi w tej sprawie pomoc, bo modelowanie ręczne jest bardzo uciążliwe i czasochlonne. Jaki znacie najprostszy i najszybszy sposob aby to osiagnac??

Bym był wdzięczny za dokładne wytłumaczenie lub za linki.

A może jest do tego jakis plugin??

 

Korzystając jeszcze z okazji chciałbym równiez poprasic o pomoc w symulacji deszczu (najlepiej plugin). Bo znam sposób na to ale to trzeba pisac skrypty,a to mi nie leży :p.

 

Z gory thx za pomoc :)

 

co do deszczu to wiem ze za pomoca emiterow mozna go zrobic, ale chodzi mi o efekt kiedy ktople uderzaja w jakas rzecz

 

co do tego pluginu to znasz jego nazwe??

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Jesli chodzi o wdniecenie w terenie to zależy czy to ma byc obrazek statyczny czy animacja. Co do stilla to najprościej zrobić mape displacement, umiescić ją w szaderku terenu i masz odcisk jaki chcesz. Z animacją troche trudniej, możesz zanimowac samą mape displace, albo dodac maske mapy i odsłaniac ją w trakcie animacji.

Pozdrawiam

Napisano

ja bym radzil jezeli chodzi o wgniecienie typu stora, gąsienica, to zrobić tak:

1. jako podłoze dać dość grubego boxa

2. skopiować obiekt wgniatający tak aby nachodzil na podloze

3. uzyc opcji boolean, nastepnie pochamferowac wgniecienie.

 

mozna też zrobić lekkie wgniecienia bumpem lub tak jak napisal kolega wyzej displacementem. alternatywnie można modelować,

 

pozdarwiam

Napisano

Hmmmm... zajrzyj do wątku o plugach. Kiedys sie natknałem na plug do tego typu zadań, czyli do robienia śladów.

A co do deszczu to przeciez masz taką opcje w maxie jak deszcz.

Tworzysz emiter, ustawiasz parametry, nadajesz materiał i go.

Napisano

Co do deszczu obijającego się od powierzchni mozna plug: glu3d chciaż tego nie wiedzę

A ze standardowego typu to leru kiedyś zrobił tutek, w którym cząsteczki po opadnięciu na podłoże zostają na nim.(niestety mam tylko nazwę może kto inne będzie wiedział gdzie on był Leru-Particle_Flow_01_wprowadzenieTSCC.avi)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności