Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Nie wiem czy tutaj powinienem wrzucac to pytanie, ale mam problemik.

Czy ktoś się może orientuje jak nakładać na sferę (kulę) okręgi (kółka,kółeczka) tak, aby nie były zniekształcone w miarę zbliżania sie do biegunów ?

Podejżewam, że rozwiązanie leży bardziej po stronie PS i filtru polar coordinates niż maxa, ale cały czas mi to nie wychodzi.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 800
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Sprawadź. Nałóź sferyczne mapowanie na kulę (jak stworzysz takową w maxie to już je ma) i nałóż teksturę z kropek. Kropki-okręgi na "równiku" będą ok, ale im bliżej biegunów tym gorzej....

Napisano

Chodzi ci o to, aby te kółka się nie zniekształcały? To jest raczej niemożliwe, wynika to z budowy brły jaką jest kula. Można nadać mapowanie planarne (ew. coś tam camera mapping) lub ręcznie pobawić się koordynatami, ale nie wiem, czy efekt cię zadowoli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności