Valoos Napisano 7 Styczeń 2006 Napisano 7 Styczeń 2006 Nie wiem czy tutaj powinienem wrzucac to pytanie, ale mam problemik. Czy ktoś się może orientuje jak nakładać na sferę (kulę) okręgi (kółka,kółeczka) tak, aby nie były zniekształcone w miarę zbliżania sie do biegunów ? Podejżewam, że rozwiązanie leży bardziej po stronie PS i filtru polar coordinates niż maxa, ale cały czas mi to nie wychodzi.
piotrek Napisano 7 Styczeń 2006 Napisano 7 Styczeń 2006 A nie wystarczy nadać sferze odpowiedniego mapowania (np. sferycznego)?
Valoos Napisano 8 Styczeń 2006 Autor Napisano 8 Styczeń 2006 Sprawadź. Nałóź sferyczne mapowanie na kulę (jak stworzysz takową w maxie to już je ma) i nałóż teksturę z kropek. Kropki-okręgi na "równiku" będą ok, ale im bliżej biegunów tym gorzej....
piotrek Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 Chodzi ci o to, aby te kółka się nie zniekształcały? To jest raczej niemożliwe, wynika to z budowy brły jaką jest kula. Można nadać mapowanie planarne (ew. coś tam camera mapping) lub ręcznie pobawić się koordynatami, ale nie wiem, czy efekt cię zadowoli.
Łukasz Jaskólski Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 moze spróbuj texportera albo malowania tekstury na obiekcie w bodypaint3d czy Zbrush2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się