Napisano 7 Styczeń 200619 l Nie wiem czy tutaj powinienem wrzucac to pytanie, ale mam problemik. Czy ktoś się może orientuje jak nakładać na sferę (kulę) okręgi (kółka,kółeczka) tak, aby nie były zniekształcone w miarę zbliżania sie do biegunów ? Podejżewam, że rozwiązanie leży bardziej po stronie PS i filtru polar coordinates niż maxa, ale cały czas mi to nie wychodzi.
Napisano 8 Styczeń 200619 l Autor Sprawadź. Nałóź sferyczne mapowanie na kulę (jak stworzysz takową w maxie to już je ma) i nałóż teksturę z kropek. Kropki-okręgi na "równiku" będą ok, ale im bliżej biegunów tym gorzej....
Napisano 8 Styczeń 200619 l Chodzi ci o to, aby te kółka się nie zniekształcały? To jest raczej niemożliwe, wynika to z budowy brły jaką jest kula. Można nadać mapowanie planarne (ew. coś tam camera mapping) lub ręcznie pobawić się koordynatami, ale nie wiem, czy efekt cię zadowoli.
Napisano 8 Styczeń 200619 l moze spróbuj texportera albo malowania tekstury na obiekcie w bodypaint3d czy Zbrush2
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto