ckris Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 Witam. Mam juz skończoną karoserię samochodziku i teraz sobie radosnie mirroruje co poniektóre elementy. Niestety mam problem z przednia i tylnią szybą. Niezależnie od osi jaką używam (w oknie dil. mirror), maya wysyła mi hen w przestrzeń odbitą połówkę i to jeszcze pod takim kątem, że szkoda gadać - totalna abstrakcja. Próbowałem kombinację róznych osi, nic nei daje, nie uzyskuje symetrycznego odbicia. Próbowałem z freeze transformation + center pivot, również nic. Oczywiście mógłbym jakoś dopasować te pokrętne odbite siatki, ale nie w tym rzecz - chciałbym wiedziec dlaczego tak się dzieje. (Historie tez kasowałem) Jeśli przykładowo zaznaczę połówkę szyby to narzędzie move ładnie jest zcentrowane, ale jak przełącze na rotate lub transformation, to oba narzędzia sa oddalone od obiektu i ustawione pod dziwnym katem. Jeśli w takim stanie mirroruje to skopiowana połówka poddawana później operacjom - przykładowo rotate - zmienia swój kształt podczas obracania (wydłuża się lub skraca).
ckris Napisano 8 Styczeń 2006 Autor Napisano 8 Styczeń 2006 No tak, tylko że tu chodzi o kąt ustawienia punktów zaczepu narzędzia scale czyli przykładowo ramię scalujace dla osi x nie leży na osi x tylko jest ustawione wzgledniem niej pod kątem (na oko) 30 stopni w stronę osi y i kilku stopni w stronę osi z, czyli totalny chaos, a tymczasem move tool leży prawidłowo na osiach. Zreszta nie chodzi mi w tym wszystkim o to. Chodzi o to, że nie potrafie zmirrorowac tych obiektow prawidłowo. Da się jakoś zzerowac wszystkie koordynaty dla obiektu (stosuje history, reset transformation), tak aby ustawic go w punkcie zero osi xyz, może wtedy da się poprawnie zmirrorować, połacze 2 połówki i sobie juz ustawię szybę w odpowiednim miejscu. Bo technika na dopasowanie siatek w slide/top/front view to mordęga.
piotrek Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 Skaluje się zawsze według lokalnego układu współrzędnych danego obiektu, więc to narmalne, jeśli masz obiekt poobracony. Z narzędziem move tool możesz sobie wybrać układ współrzędnych. jakimi ma się posługiwać. Obecnie masz najprawdopodobniej world, więc te strzałki są zorientowane w taki sam sposób, jak globalny układ współrzędnych. Co do pivota, to spróbuj center pivot, a później przesuń sobie w odpowiednie miejsce. Ewentualnie pokaż ten obiekt.
ckris Napisano 8 Styczeń 2006 Autor Napisano 8 Styczeń 2006 Próbowałem. Jeśli chodzi o mirroring to przekonwertowałem szybe do polygonu i zmirrowałem "mirror geometry" i bez problemów wzdłuż osi x maya położyła drugą połówkę, no a resztę na faceach zrobiłem (niestety niezależnie od wł. lub wył. opcji merge i tak łączy automatycznie połówki - tylko że są one w oddaleniu, no ale to nie jest juz problem) Ps. Thx za wszystkie sugestie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się