Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem zmuszony (praca na zaliczenie) zrobić silnik odrzutowy, najgorsze jest to że to ma być coś w stylu tutka, "jak zrobić silnik odrzutowy w 3dsmax". Moje umiejętności nie są zbyt wielkie, właśnie dlatego daję tego wipa, bo będę potrzebował pomocy (pewnie nie raz). Praca ta będzie zlepkiem znalezionych przeze mnie obrazków/zdjęć silników. Nie ma to byc strasznie skomplikowane z masą detali, ale musi wyglądać jak silnik odrzutowy (może zrobię tez coś na kształt zasady działania)

Na początek mam pytanie w linku -> http://www.daz3d.com/support/tutorial/index.php?id=1269#8 jest ładnie zrobionę "śmigło", skręcone z boxa w sumie. Ktoś podpowie jak takie coś zrobic w 3ds? Wings odpada, to musiu byc max. Próbowałem modyfikatora twist ale nie wyszło to najlepiej. Może śmigła/ramiona wirnika zrobić jakąś inną metodą?

Czekam na jakiekolwiek porady z góry dzięki :)

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

oo dzięki być może za szybko stwierdziłęm że nie da rady :)

 

PS: takie pytanie OT, czy miał ktoś może problemy w max8 z wyśiwetlaniem viewportów, przykładowo mam smooth+highlights a w czasie pracy dzieje się coś dziwnego, jakieś problemy, pokazuje mi tak jakby wireframe, za chwile powraca do normalnego itp (jakieś shading problems czy co, wcześniej tego nie miałem)

Napisano

no chyba ;)

 

edit:

 

zalezy kiedy ci sie pojawiaja te problemy - moze przy obracaniu viewportu? Jezeli tak to moze masz wlaczone 'adaptive degradation' (czy jakos tak ;)) - skrot klawiszowy - J, a jezeli przy normalnej pracy, to sprobuj zmienic driver wyswietlajacy, z opengl'a na directx'a ew na odwrot ;)

Napisano

Czas na jakiś update, wirniki są już zrobione, obudowa zewn. jako tako też. Teraz muszę zrobić coś na kształt obudowy ("zaznaczyłem" :P na obrazku) "wałów", a nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Jakieś pomysły?

Napisano

Funkcja Lathe oczywiscie, robisz profil boczny "obudowy walow", nakladasz lathe ktory obraca ten profil wokol osi tworzac powierzchnie zadana.

 

edit:

chociaz jak sie przyjzec temu co juz zrobiles to chyba ta funkcje znasz, czy nie? :]

Napisano

WTorek no znam :P

zrobiłem to troszkę inaczej, tube->edit poly->extrude-> scale itd w sumie model jako taki mam skończony chyba, mógłbym dorobić jeszcze troszkę detali wewnętrznych, ale chyba sobie je odpuszczę bo i tak ich nie będzie widać :)

dziś lub jutro postaram się dać render jako taki :)

Napisano

Trochę mnie zastanawia , dlaczego robiłeś środkowe łopatki turbiny skoro i tak ich nie widać ??? no i przydałoby się coś czym byłby ten silnik mocowany do skrzydła....lub do czegokolwiek :).......no i " ja z ps'a jestem noga" .......wg mnie znajomość 2d to podstawa w 3d =:-o

Napisano

Taki troche cartoon-nowy ten silnik- przynajmniej obudowa, nawet nie troche a bardzo mocno cartoon-nowy. Wydłuż go troche i zmniejsz te "przegrubienie". Pokaż jeszcze randerka od tyłu bo z tego co mi się zdaje tam jest nieco więcej szczegółów o których można by co nie co powiedzieć. Edit- tak sobie patrze patrze i nie moge sie oprzeć wrażeniu że mi to wygląda jak taka pralka przyszłości.

Napisano

Brzydko wyszedl - jakis taki kulkowaty, nie powinien byc dluzszy?

 

A co do pomyslu zeby to pod cos podczepic (skrzydlo) to jestem za.

 

A i zwieksz liczbe segments na tej obudowie bo kanciasto wyszedl na renderze

Napisano

Trochę mi się zebrało, ale chyba słusznie, naniosłem kilka poprawek, może teraz będzie lepiej. Co do tego po co robiłem wnętrze itp. odpowiedź brzmi - bo ja lub ktoś inny będize robił prostą animkę "zasada działania" tegoż silnika.

Napisano
To moim zdaniem chyba zadobrze nie będzie wytłumaczona zasada działania bo nie ma dyszy wylotowej z tego co po cieniach widze...

 

jeśli będę robił coś takiego to będzie dość uproszczone (gdzie wlatuje powietrze, sprężanie, zapłon, wylot) miej więcej jak na tym obrazku

Napisano

O właśnie o to mi chodziło. Model nadal wygląda na cartoon`a ale jeżeli ma służyć do wyjaśnienia jak taki silniczek działa to myśle że nawet fajnie jeżeli będzie troche "pękaty". Rozumiem że "Panie" zostało użyte z zabarwieniem humorystycznym bo ja jeszcze młoda dupa jestem i z tego co widze młodszy od ciebie (Pana) :D:D:D

Napisano

Panie oczywiście z humorem ;) takie powiedzonko, to że wyląda sztucznie/kreskówkowo wiem, mam nadzieję że po oteksturowaniu tak nie będzie :P najwyżej trzeba będzie pokombinować.

Napisano

No jeżeli nie ma być kreskówkowo to przód jeszcze w miare można zostawić chociaż łopatki powinny być mniejsze i w większej ilości. Co do tyłu to tu jest więcej nieprawidłowości: "obudowa" jest w porządku ale dysza turbiny powinna wychodzić poza obrys obudowy poza tym powinna mieć większą średnice na początku i taką jak ma obecnie na końcu. "Szkic" do góry przedstawia sprawe jak powinno być moim zdaniem a "szkic" u dołu ukazuje jak prawdopobonie Pan ma to rozwiązane:

Napisano
to że wyląda sztucznie/kreskówkowo wiem, mam nadzieję że po oteksturowaniu tak nie będzie :P najwyżej trzeba będzie pokombinować.

 

IMO sztuczny kreskowkowy wyglad to wina proporcji a nie braku tekstur. Obadaj inne zdjecia silnikow odrzutowych i odpowiedz na pytanie - czy moj tak wyglada? :]

 

 

edit:

skorzystalem z mojej wlasnej porady i obadalem zdjecia silnikow odrzutowych - widziales ten:

http://www.mosaiikki.net/works/images/jet_engine_valmis.gif ? Dysze wylotowe tak jak mus_Spajder napisal.

Napisano

oo dziękuję, nie widziałem na żadnym zdjęciu dyszy wychodzącej tak na zewnątrz :) spróbuję to porpawić. dzięki

Spajder nie pisz do mnie Pan proszę, bez jaj :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności