mtdaddy Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 Witam, jestem zmuszony (praca na zaliczenie) zrobić silnik odrzutowy, najgorsze jest to że to ma być coś w stylu tutka, "jak zrobić silnik odrzutowy w 3dsmax". Moje umiejętności nie są zbyt wielkie, właśnie dlatego daję tego wipa, bo będę potrzebował pomocy (pewnie nie raz). Praca ta będzie zlepkiem znalezionych przeze mnie obrazków/zdjęć silników. Nie ma to byc strasznie skomplikowane z masą detali, ale musi wyglądać jak silnik odrzutowy (może zrobię tez coś na kształt zasady działania) Na początek mam pytanie w linku -> http://www.daz3d.com/support/tutorial/index.php?id=1269#8 jest ładnie zrobionę "śmigło", skręcone z boxa w sumie. Ktoś podpowie jak takie coś zrobic w 3ds? Wings odpada, to musiu byc max. Próbowałem modyfikatora twist ale nie wyszło to najlepiej. Może śmigła/ramiona wirnika zrobić jakąś inną metodą? Czekam na jakiekolwiek porady z góry dzięki :)
WToreK Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 Na moj gust twist powinnien byc idealny, pobaw sie tym jeszcze, a jak nie to sprobuj rotate konca skrzydla z wlaczonym soft selection. I jeszcze jeden motyw z tym softselection :) http://www.republika.pl/wtk_3dmax/3dmax_upload/softselection.jpg
mtdaddy Napisano 8 Styczeń 2006 Autor Napisano 8 Styczeń 2006 oo dzięki być może za szybko stwierdziłęm że nie da rady :) PS: takie pytanie OT, czy miał ktoś może problemy w max8 z wyśiwetlaniem viewportów, przykładowo mam smooth+highlights a w czasie pracy dzieje się coś dziwnego, jakieś problemy, pokazuje mi tak jakby wireframe, za chwile powraca do normalnego itp (jakieś shading problems czy co, wcześniej tego nie miałem)
WToreK Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 no chyba ;) edit: zalezy kiedy ci sie pojawiaja te problemy - moze przy obracaniu viewportu? Jezeli tak to moze masz wlaczone 'adaptive degradation' (czy jakos tak ;)) - skrot klawiszowy - J, a jezeli przy normalnej pracy, to sprobuj zmienic driver wyswietlajacy, z opengl'a na directx'a ew na odwrot ;)
Gizmo74 Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 albo masz po prostu za słabego kompa na tą wersję programu :(
piotrek Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 Jeżeli twist ci nie podejdzie, to w obiekcie Loft można też chyba skręcać obiekt.
technoon Napisano 8 Styczeń 2006 Napisano 8 Styczeń 2006 taaaaki silnik znalazlem jak szukałem referków
mtdaddy Napisano 12 Styczeń 2006 Autor Napisano 12 Styczeń 2006 Czas na jakiś update, wirniki są już zrobione, obudowa zewn. jako tako też. Teraz muszę zrobić coś na kształt obudowy ("zaznaczyłem" :P na obrazku) "wałów", a nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Jakieś pomysły?
WToreK Napisano 12 Styczeń 2006 Napisano 12 Styczeń 2006 Funkcja Lathe oczywiscie, robisz profil boczny "obudowy walow", nakladasz lathe ktory obraca ten profil wokol osi tworzac powierzchnie zadana. edit: chociaz jak sie przyjzec temu co juz zrobiles to chyba ta funkcje znasz, czy nie? :]
mtdaddy Napisano 12 Styczeń 2006 Autor Napisano 12 Styczeń 2006 WTorek no znam :P zrobiłem to troszkę inaczej, tube->edit poly->extrude-> scale itd w sumie model jako taki mam skończony chyba, mógłbym dorobić jeszcze troszkę detali wewnętrznych, ale chyba sobie je odpuszczę bo i tak ich nie będzie widać :) dziś lub jutro postaram się dać render jako taki :)
mtdaddy Napisano 13 Styczeń 2006 Autor Napisano 13 Styczeń 2006 Model chyba skończony, problem co z teksturką, może jakies pomysły, chodzi przede wszystkim o "osłonę" zewn. tak żeby wyglądał w miare realistycznie. Znalazłem jakiś tutorial http://www.stratauser.com/dirtyengine.pdf jak zrobić ciekawą teksturę, ale ja z ps'a jestem noga :P (może ktoś mi to wytłumaczy jak głupkowi).
Gizmo74 Napisano 13 Styczeń 2006 Napisano 13 Styczeń 2006 Trochę mnie zastanawia , dlaczego robiłeś środkowe łopatki turbiny skoro i tak ich nie widać ??? no i przydałoby się coś czym byłby ten silnik mocowany do skrzydła....lub do czegokolwiek :).......no i " ja z ps'a jestem noga" .......wg mnie znajomość 2d to podstawa w 3d =:-o
mus_Spajder Napisano 13 Styczeń 2006 Napisano 13 Styczeń 2006 Taki troche cartoon-nowy ten silnik- przynajmniej obudowa, nawet nie troche a bardzo mocno cartoon-nowy. Wydłuż go troche i zmniejsz te "przegrubienie". Pokaż jeszcze randerka od tyłu bo z tego co mi się zdaje tam jest nieco więcej szczegółów o których można by co nie co powiedzieć. Edit- tak sobie patrze patrze i nie moge sie oprzeć wrażeniu że mi to wygląda jak taka pralka przyszłości.
WToreK Napisano 13 Styczeń 2006 Napisano 13 Styczeń 2006 Brzydko wyszedl - jakis taki kulkowaty, nie powinien byc dluzszy? A co do pomyslu zeby to pod cos podczepic (skrzydlo) to jestem za. A i zwieksz liczbe segments na tej obudowie bo kanciasto wyszedl na renderze
David14 Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 albo zbytnie jajo wyszło albo zła perspektywa. Podczep to pod kawałek skrzydła i będzie git.
Knysha Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 Jajooooo, men :>. Cosik tu nie tak jest, neee? :>
mtdaddy Napisano 14 Styczeń 2006 Autor Napisano 14 Styczeń 2006 Trochę mi się zebrało, ale chyba słusznie, naniosłem kilka poprawek, może teraz będzie lepiej. Co do tego po co robiłem wnętrze itp. odpowiedź brzmi - bo ja lub ktoś inny będize robił prostą animkę "zasada działania" tegoż silnika.
mus_Spajder Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 To moim zdaniem chyba zadobrze nie będzie wytłumaczona zasada działania bo nie ma dyszy wylotowej z tego co po cieniach widze...
mtdaddy Napisano 14 Styczeń 2006 Autor Napisano 14 Styczeń 2006 To moim zdaniem chyba zadobrze nie będzie wytłumaczona zasada działania bo nie ma dyszy wylotowej z tego co po cieniach widze... jeśli będę robił coś takiego to będzie dość uproszczone (gdzie wlatuje powietrze, sprężanie, zapłon, wylot) miej więcej jak na tym obrazku
mus_Spajder Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 A mi cały czas się zdaje że brakuje tobie otworu przez który wylatują "hot gases"
mus_Spajder Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 O właśnie o to mi chodziło. Model nadal wygląda na cartoon`a ale jeżeli ma służyć do wyjaśnienia jak taki silniczek działa to myśle że nawet fajnie jeżeli będzie troche "pękaty". Rozumiem że "Panie" zostało użyte z zabarwieniem humorystycznym bo ja jeszcze młoda dupa jestem i z tego co widze młodszy od ciebie (Pana) :D:D:D
mtdaddy Napisano 14 Styczeń 2006 Autor Napisano 14 Styczeń 2006 Panie oczywiście z humorem ;) takie powiedzonko, to że wyląda sztucznie/kreskówkowo wiem, mam nadzieję że po oteksturowaniu tak nie będzie :P najwyżej trzeba będzie pokombinować.
mus_Spajder Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 No jeżeli nie ma być kreskówkowo to przód jeszcze w miare można zostawić chociaż łopatki powinny być mniejsze i w większej ilości. Co do tyłu to tu jest więcej nieprawidłowości: "obudowa" jest w porządku ale dysza turbiny powinna wychodzić poza obrys obudowy poza tym powinna mieć większą średnice na początku i taką jak ma obecnie na końcu. "Szkic" do góry przedstawia sprawe jak powinno być moim zdaniem a "szkic" u dołu ukazuje jak prawdopobonie Pan ma to rozwiązane:
WToreK Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 to że wyląda sztucznie/kreskówkowo wiem, mam nadzieję że po oteksturowaniu tak nie będzie :P najwyżej trzeba będzie pokombinować. IMO sztuczny kreskowkowy wyglad to wina proporcji a nie braku tekstur. Obadaj inne zdjecia silnikow odrzutowych i odpowiedz na pytanie - czy moj tak wyglada? :] edit: skorzystalem z mojej wlasnej porady i obadalem zdjecia silnikow odrzutowych - widziales ten: http://www.mosaiikki.net/works/images/jet_engine_valmis.gif ? Dysze wylotowe tak jak mus_Spajder napisal.
mtdaddy Napisano 15 Styczeń 2006 Autor Napisano 15 Styczeń 2006 oo dziękuję, nie widziałem na żadnym zdjęciu dyszy wychodzącej tak na zewnątrz :) spróbuję to porpawić. dzięki Spajder nie pisz do mnie Pan proszę, bez jaj :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się