Napisano 8 Styczeń 200619 l Witam, jestem zmuszony (praca na zaliczenie) zrobić silnik odrzutowy, najgorsze jest to że to ma być coś w stylu tutka, "jak zrobić silnik odrzutowy w 3dsmax". Moje umiejętności nie są zbyt wielkie, właśnie dlatego daję tego wipa, bo będę potrzebował pomocy (pewnie nie raz). Praca ta będzie zlepkiem znalezionych przeze mnie obrazków/zdjęć silników. Nie ma to byc strasznie skomplikowane z masą detali, ale musi wyglądać jak silnik odrzutowy (może zrobię tez coś na kształt zasady działania) Na początek mam pytanie w linku -> http://www.daz3d.com/support/tutorial/index.php?id=1269#8 jest ładnie zrobionę "śmigło", skręcone z boxa w sumie. Ktoś podpowie jak takie coś zrobic w 3ds? Wings odpada, to musiu byc max. Próbowałem modyfikatora twist ale nie wyszło to najlepiej. Może śmigła/ramiona wirnika zrobić jakąś inną metodą? Czekam na jakiekolwiek porady z góry dzięki :)
Napisano 8 Styczeń 200619 l Na moj gust twist powinnien byc idealny, pobaw sie tym jeszcze, a jak nie to sprobuj rotate konca skrzydla z wlaczonym soft selection. I jeszcze jeden motyw z tym softselection :) http://www.republika.pl/wtk_3dmax/3dmax_upload/softselection.jpg
Napisano 8 Styczeń 200619 l Autor oo dzięki być może za szybko stwierdziłęm że nie da rady :) PS: takie pytanie OT, czy miał ktoś może problemy w max8 z wyśiwetlaniem viewportów, przykładowo mam smooth+highlights a w czasie pracy dzieje się coś dziwnego, jakieś problemy, pokazuje mi tak jakby wireframe, za chwile powraca do normalnego itp (jakieś shading problems czy co, wcześniej tego nie miałem)
Napisano 8 Styczeń 200619 l no chyba ;) edit: zalezy kiedy ci sie pojawiaja te problemy - moze przy obracaniu viewportu? Jezeli tak to moze masz wlaczone 'adaptive degradation' (czy jakos tak ;)) - skrot klawiszowy - J, a jezeli przy normalnej pracy, to sprobuj zmienic driver wyswietlajacy, z opengl'a na directx'a ew na odwrot ;)
Napisano 8 Styczeń 200619 l Jeżeli twist ci nie podejdzie, to w obiekcie Loft można też chyba skręcać obiekt.
Napisano 12 Styczeń 200619 l Autor Czas na jakiś update, wirniki są już zrobione, obudowa zewn. jako tako też. Teraz muszę zrobić coś na kształt obudowy ("zaznaczyłem" :P na obrazku) "wałów", a nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Jakieś pomysły?
Napisano 12 Styczeń 200619 l Funkcja Lathe oczywiscie, robisz profil boczny "obudowy walow", nakladasz lathe ktory obraca ten profil wokol osi tworzac powierzchnie zadana. edit: chociaz jak sie przyjzec temu co juz zrobiles to chyba ta funkcje znasz, czy nie? :]
Napisano 12 Styczeń 200619 l Autor WTorek no znam :P zrobiłem to troszkę inaczej, tube->edit poly->extrude-> scale itd w sumie model jako taki mam skończony chyba, mógłbym dorobić jeszcze troszkę detali wewnętrznych, ale chyba sobie je odpuszczę bo i tak ich nie będzie widać :) dziś lub jutro postaram się dać render jako taki :)
Napisano 13 Styczeń 200619 l Autor Model chyba skończony, problem co z teksturką, może jakies pomysły, chodzi przede wszystkim o "osłonę" zewn. tak żeby wyglądał w miare realistycznie. Znalazłem jakiś tutorial http://www.stratauser.com/dirtyengine.pdf jak zrobić ciekawą teksturę, ale ja z ps'a jestem noga :P (może ktoś mi to wytłumaczy jak głupkowi).
Napisano 13 Styczeń 200619 l Trochę mnie zastanawia , dlaczego robiłeś środkowe łopatki turbiny skoro i tak ich nie widać ??? no i przydałoby się coś czym byłby ten silnik mocowany do skrzydła....lub do czegokolwiek :).......no i " ja z ps'a jestem noga" .......wg mnie znajomość 2d to podstawa w 3d =:-o
Napisano 13 Styczeń 200619 l Taki troche cartoon-nowy ten silnik- przynajmniej obudowa, nawet nie troche a bardzo mocno cartoon-nowy. Wydłuż go troche i zmniejsz te "przegrubienie". Pokaż jeszcze randerka od tyłu bo z tego co mi się zdaje tam jest nieco więcej szczegółów o których można by co nie co powiedzieć. Edit- tak sobie patrze patrze i nie moge sie oprzeć wrażeniu że mi to wygląda jak taka pralka przyszłości.
Napisano 13 Styczeń 200619 l Brzydko wyszedl - jakis taki kulkowaty, nie powinien byc dluzszy? A co do pomyslu zeby to pod cos podczepic (skrzydlo) to jestem za. A i zwieksz liczbe segments na tej obudowie bo kanciasto wyszedl na renderze
Napisano 14 Styczeń 200619 l albo zbytnie jajo wyszło albo zła perspektywa. Podczep to pod kawałek skrzydła i będzie git.
Napisano 14 Styczeń 200619 l Autor Trochę mi się zebrało, ale chyba słusznie, naniosłem kilka poprawek, może teraz będzie lepiej. Co do tego po co robiłem wnętrze itp. odpowiedź brzmi - bo ja lub ktoś inny będize robił prostą animkę "zasada działania" tegoż silnika.
Napisano 14 Styczeń 200619 l To moim zdaniem chyba zadobrze nie będzie wytłumaczona zasada działania bo nie ma dyszy wylotowej z tego co po cieniach widze...
Napisano 14 Styczeń 200619 l Autor To moim zdaniem chyba zadobrze nie będzie wytłumaczona zasada działania bo nie ma dyszy wylotowej z tego co po cieniach widze... jeśli będę robił coś takiego to będzie dość uproszczone (gdzie wlatuje powietrze, sprężanie, zapłon, wylot) miej więcej jak na tym obrazku
Napisano 14 Styczeń 200619 l A mi cały czas się zdaje że brakuje tobie otworu przez który wylatują "hot gases"
Napisano 14 Styczeń 200619 l O właśnie o to mi chodziło. Model nadal wygląda na cartoon`a ale jeżeli ma służyć do wyjaśnienia jak taki silniczek działa to myśle że nawet fajnie jeżeli będzie troche "pękaty". Rozumiem że "Panie" zostało użyte z zabarwieniem humorystycznym bo ja jeszcze młoda dupa jestem i z tego co widze młodszy od ciebie (Pana) :D:D:D
Napisano 14 Styczeń 200619 l Autor Panie oczywiście z humorem ;) takie powiedzonko, to że wyląda sztucznie/kreskówkowo wiem, mam nadzieję że po oteksturowaniu tak nie będzie :P najwyżej trzeba będzie pokombinować.
Napisano 14 Styczeń 200619 l No jeżeli nie ma być kreskówkowo to przód jeszcze w miare można zostawić chociaż łopatki powinny być mniejsze i w większej ilości. Co do tyłu to tu jest więcej nieprawidłowości: "obudowa" jest w porządku ale dysza turbiny powinna wychodzić poza obrys obudowy poza tym powinna mieć większą średnice na początku i taką jak ma obecnie na końcu. "Szkic" do góry przedstawia sprawe jak powinno być moim zdaniem a "szkic" u dołu ukazuje jak prawdopobonie Pan ma to rozwiązane:
Napisano 14 Styczeń 200619 l to że wyląda sztucznie/kreskówkowo wiem, mam nadzieję że po oteksturowaniu tak nie będzie :P najwyżej trzeba będzie pokombinować. IMO sztuczny kreskowkowy wyglad to wina proporcji a nie braku tekstur. Obadaj inne zdjecia silnikow odrzutowych i odpowiedz na pytanie - czy moj tak wyglada? :] edit: skorzystalem z mojej wlasnej porady i obadalem zdjecia silnikow odrzutowych - widziales ten: http://www.mosaiikki.net/works/images/jet_engine_valmis.gif ? Dysze wylotowe tak jak mus_Spajder napisal.
Napisano 15 Styczeń 200619 l Autor oo dziękuję, nie widziałem na żadnym zdjęciu dyszy wychodzącej tak na zewnątrz :) spróbuję to porpawić. dzięki Spajder nie pisz do mnie Pan proszę, bez jaj :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto