Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Gallardo<proby nurbsow>


miwt

Rekomendowane odpowiedzi

witam..postanowilem zalozyc ten watek bo wiem ze wiele osob zna tutaj ta technike nurbsow zdecyodwanie lepiej ode mnie i zeby wysluchac waszych rad bo napewno sie przydadza...postanowilem zaczac robic sobie ten oto wozik...gdyz w sumie dla aut zaczelem sie nurbsow uczyc...a napewno nie ma lepszej nauki jak praktyka...licze na to ze powiecie mi cos zle robie....na wstepie mam pytanko

 

1...zaczelem modelowanie od tworzenia surfacow...z tego co przegladalem inne watki doszlem do wniosku ze na konku po calym surfactingu dopiero sie filletuje itp...a wiec ...a wiec skoro tak to jak zrobic plynne przejscia miedzy surfami....bo wlasnie nie moge zbytnio do tego dojsc...cos jak na 1 obrazku ktory zalaczam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Opcja "Match Curve" twoim przyjacielem ;) Uzyj jej zeby zrobic continuity miedzy curvsami na ktorych opieraja sie te surfacy zaznaczone :]

 

Poza tym moge rzucic rada ogolna - tworz i mysl z rozmachem - w nurbsach to pomaga, nie skupiac sie na jakiejs jednej czesci tylko od razu patrzysz na cala bryle pojazdu i wymyslasz jakby ja stworzyc w najprostszy sposob.

 

Powodzenia :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WTorek-dzieki za rade...napewno na przyszlosc mi sie przyda...i moze jeszcze nawet w tym modelu..poki co mam wiele niewiadomeych..w sumie wiekszosc plaszczyzn to sweepy poki co:)

RA-wiesz jestem zwolennikiem ze nauczyc sie cos mozna przez praktyke..a nawet jesli czegos nie bede wiedzial to w sumie po to jest forum zeby sie dowiedziec...najwyzej bede zaczynal ten model kilka razy...ale kiedys powinno sie udac:)

 

ps.dzieki za zainteresowanie:)

 

No to mam kolejne pytania nie bede zasmiecial innych dzialow...zrobie to juz w swoim wipie...a wiec:

1.......odrazu nasuwa mi sie pytanie....jaka jest roznica w towrzeniu powierzchni surfacem networkiem a sweepami...czy to potem ma wplyw w pozniejszej fazie tworzenia plaszczyzn czy przy filletowaniu itp...

2...kiedy najlepiej robic match curve..w trakcie tworzenia plaszczyzn czy raczej pod koncem...w sumie to zabardzo nie wiem jak tej funkcji uzywac...bo gdy wpisuje match...to nie mam do wyboru curve...a gdy wpisuje match c...to zaznaczam edgy i potem nic sie nie dzieje...chyba cos zle robie..sorry za takie tlumaczenie ale niestety takie sa poczatki:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

match curve uzywa sie przed zrobieniem sweepow i sluzy do tego by pomiedzy nimi bylo gladkie przejscie widoczne na analizie im wieksze G czyli position to poprostu stykajace sie krzywe ale jest kant potem jest tangency i curvatura w wiekszosci tangency wystarczy dalej to juz w rhino istna zabawa ale ze rhino niema czegos takiego jak tangency czy curvatura na starcie i endzie sweepow i nieraz przydaje sie match surface dizal tak samo tylko ma kilka opcji wiecej ale to juz w helpie

 

czym sie rozni sweep od networka

wiec:

1.w sweepie powierchnie ktore sa zbudowane z n punktow i degree najczesiej odpowiadaja iloscia punktow na profilach lub sweepach(torach) ale jesli maja inne wartosci to są rebuildowane ale jednak mozemy recznie ustawic rebuildowanie na profilach bo na tory niemamy zadnego wplywu, a network hym tu powierchnie i ilosci punktow z ktorych sie skladaja mamy wplyw na odstepy pomiedzy nimi i zawsze sa rowne niby to dobre ale czesto jest ich za duzo przy bardziej zakreconych edgesach inaczej sie nie zjoinują powierzchnie dlatego wybieram sweepy :) a i ma wielko wplyw na tworzenie dalej powierzchni bo nieuda nam sie kontrolowac profili ani torow

 

a i na poczatku jak chesz robic samochody to nie probuj jechac symetrycznie robiac polowe lepiej srdek zrob wcalosci bo bedzie ciezko uwierz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności