Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam! Mam kilka pytań związanych z renderowaniem wnętrze.

Zamieszaczam wynik i ustawienia.

 

1 - Co to za białe plamy na ścianach?? (czy ma to jakiś związek z ilością fotonów?)

 

2- Czy jest jakiś sposób aby zoptymalizować moje ustawienia bo ten obraz rrenderował się 12 godzin a to wydaje mi się śmieszne.

 

p_05.jpg

ustaw.jpg

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pobaw sie final gatheringiem opcjami min/max w celu zredukowania plam, mozesz wystrzelic takze wiecej fotonow (to ustawiasz w opcjach w swiatla)

Napisano

pytanie czy masz "scenę rzeczywistą" czyli czy np: wysokośc kanapy ma realnie 70 cm czy może 700?

polecam także zwiększenie liczby fotonków. btw: ile teraz ich masz?

 

[+]

do testowych renderów używaj samplingu 4x4 albo 1x16 itp. 64x64 daję z reguły na pólfinał. prawdopodobnie daltego render trwał 12h. wyłacz też materiał DGS z procesu przeliczania (zawsze to dodatkowe 20min do przodu).

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

No chyba macie rację. Porównałem scenkę z poprzednim renderem gdzie obraz był cacy i miałem tam 10x Więcej Fotonów(z drugiej strony tam były tylko 2 światła a tu są 4) oraz miałem zaznaczone przy finall gatter Fast Lookup i Rebuild.

 

Mam pytanie Bo szukałem i nie znalazłem czy gdzieś na forum jest wytłumaczone dokładnie co znaczy każde z tych pól w GI i FG. Po co aż tyle radiusów do ustawiania?? Czy w finalnym rendeże te radiusy odgrywają jakąś znaczącą rolę?? Co to jest Decey?? I co to jest Sum w Max Trace Depth?? I czym do holery różnią się te Filter Type i jaką rolę odgrywa ich rozmiar?? KOSMOS.

 

God Deamed!!!!

Za odpowiedz na wszystkie nurtujące i flustrujące oraz podkreślające poziom mojej głupoty pytania z góry dziękuję!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności