Napisano 15 Styczeń 200619 l Witam! Szukam dobrych materiałów dydaktycznych;] ( literatura, tutoriale, a może po prostu dobre rady) dotyczących różnych shader'ów w VRay'u. Chodzi mi głównie o drewno (odbicia, rozproszenie swiatła, itp. do wizualizacji). Proszę o pomoc;] Pozdrawiam!!
Napisano 15 Styczeń 200619 l ale o co dokładnie chodzi? bo ja nie kumam :) najlepsza jest obserwacja otoczenia, nic więcej ci nie jest potrzebne..
Napisano 15 Styczeń 200619 l Autor Interesuje mnie jak uzyskać taki efekt w Max'ie?;] Żeby podłoga (np. panele) nie odbijała wszystkiego tak jak lustro... Chodzi mi o efekt taki jak np w pracy Mario: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=21647 czy Mariusza W: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=21820
Napisano 15 Styczeń 200619 l w scanlinie.. bierzesz sobie materiał raytrace, w diffuse wrzucasz teksturę drewna a w polu reflect ładujesz mapę falloff :) sory :) no to w vrayu bierzesz sobie materiał vraymtl, w diffuse wrzucasz teksturę drewna a w polu reflect ładujesz mapę falloff :D
Napisano 15 Styczeń 200619 l otyczących różnych shader'ów w VRay'u w scanlinie. kome - nie rób offtopa :p
Napisano 15 Styczeń 200619 l Autor Dobra;] Tyle wiedziałem... Będę bawił się ustawieniami, bo o nie mi chodzi;] Falloff'a jest kilka typów, np. fresnel i jeszcze parę parametrów... Nie chcę lustra na podłodze tylko, lekkie, lekko rozmyte odbicie;] Pozdrawiam
Napisano 15 Styczeń 200619 l Fresnel jest niby fizycznie poprawnym rodzajem odbić. A żeby odbicie było rozmyte musisz zmniejszyć Glossiness poniżej 1,0.
Napisano 15 Styczeń 200619 l ..no to jak za bardzo odbija to zmień kolor biały w falloffie na ciemno szary..
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto