Johnny Bravo Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 mam sobie cylinder o promieniu=1 i wys.=40, chce z niego zrobic rurke od długopisa i nadac jej teksture (biało czarne, poprzeczne paski), więc nadaje na cylinder mod. uvw map i ustawiam na cylindrical, length=2, width=2 i height=40 lecz gdy nakładam teksture wychodzi to wszystko jakos dziwnie, za duze i w ogóle... co robię źle? Czy wymiary tekstury muszą być określone, czy to nie ma znaczenia, proszę o szybką odp.
piotrek Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Eksperymentuj z różnymi wartościami poszczególnych parametrów, dopóki nie osiągniesz zamierzonego efektu.
Johnny Bravo Napisano 16 Styczeń 2006 Autor Napisano 16 Styczeń 2006 tzn nie ma na to okreslonego sposobu tylko tak na oko musze probowac z wymiarami tekstury?
piotrek Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Jeżeli będziesz miał dużą teksturę, to siłą rzeczy się zmniejszy, aby mieściła się na obiekcie.Najlepiej utwórz teksturę o rozmiarach proporcjonalnych do rozmiarów obiektu.
Johnny Bravo Napisano 16 Styczeń 2006 Autor Napisano 16 Styczeń 2006 wiec jezeli cylinder ma promien 1 i wys. 40 to jakie wartosci beda, ze tak powiem 'w porzadku'? w sensie dla tekstury... jej wymiary
Tymek Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Proporcja 6,28 / 40. Oczywiście im większa rozdzielczość tym lepsza jakość. No i gizmo UVW Map powinno być dopasowne do wymiarów cylindra. Wtedy przy tilingu =1 tekstura rozłoży się na całej powierzchni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się