Napisano 16 Styczeń 200619 l mam sobie cylinder o promieniu=1 i wys.=40, chce z niego zrobic rurke od długopisa i nadac jej teksture (biało czarne, poprzeczne paski), więc nadaje na cylinder mod. uvw map i ustawiam na cylindrical, length=2, width=2 i height=40 lecz gdy nakładam teksture wychodzi to wszystko jakos dziwnie, za duze i w ogóle... co robię źle? Czy wymiary tekstury muszą być określone, czy to nie ma znaczenia, proszę o szybką odp.
Napisano 16 Styczeń 200619 l Eksperymentuj z różnymi wartościami poszczególnych parametrów, dopóki nie osiągniesz zamierzonego efektu.
Napisano 16 Styczeń 200619 l Autor tzn nie ma na to okreslonego sposobu tylko tak na oko musze probowac z wymiarami tekstury?
Napisano 16 Styczeń 200619 l Jeżeli będziesz miał dużą teksturę, to siłą rzeczy się zmniejszy, aby mieściła się na obiekcie.Najlepiej utwórz teksturę o rozmiarach proporcjonalnych do rozmiarów obiektu.
Napisano 16 Styczeń 200619 l Autor wiec jezeli cylinder ma promien 1 i wys. 40 to jakie wartosci beda, ze tak powiem 'w porzadku'? w sensie dla tekstury... jej wymiary
Napisano 16 Styczeń 200619 l Proporcja 6,28 / 40. Oczywiście im większa rozdzielczość tym lepsza jakość. No i gizmo UVW Map powinno być dopasowne do wymiarów cylindra. Wtedy przy tilingu =1 tekstura rozłoży się na całej powierzchni.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto