Skocz do zawartości

material slots


flashmaster

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lol, ograniczenia w mat. editorze wcale nie oznacza ograniczernia ilosci mat. w scenie. To że zastapisz materoiał w edytorze nie jest jednoznaczne z zastąpieniem materiału w scenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda, że jest to nieco trudniejsze, ale jak się to dobrze opisze i... nie przesadzi, to sie przydaje.

Jest też inny sposób, by mając pełną palete slotów móc stworzyć kolejny materiał.

Ze względu na fakt, że materiał, który juz jest w scenie nie musi byc odzwierciedlony w oknie próbek, żeby istnieć, mozesz wybrac obiekt, którego materiału juz raczej edytowac nie będziesz (np materiał A), po czym kliknąc w slot tego materiału i nacisnąć ikonkę czerwonego X, która ten slot zresetuje. Pojawi Ci się wówczas okienko:

 

"The mtl/map is already used in the scene. Do you want:

* Affect mtl/mab in both the scene and editor slot?

* Affect only mtl/map in editor slot?

 

Należy kliknąć tą drugą opcję, inaczej materiał zniknie na dobre ze sceny i slotu.

Po wyczyszczeniu slotu można stworzyć materiał B i nadać go obiektowi w scenie. W razie konieczności edycji materiału A, należy w opisany juz sposób zresetować któryć ze slotów i w taki sam sposób jak nadaje sie materiał obiektowi przeciągnąć materiał A do wolnego slotu.

Enjoy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest tak, jak w sklepie z lodówkąw ktorej stoją puszki coca-coli, fanty itp.

Jest tam tego mnostwo, a przy szybce jest tylko troche - te ktore mają byc eksponowane - i można to dowolnie przestawiać.

Gdyby w maxie mozna mieć 24 materiały to daleko by sie nie zajechało :).

Poza tym jest costakiego jak lista materiałów w scenie - i tam sa juz wszystkiełacznie z mozliwością przelaczania do tylko trybu root, oraz moz.liwość wlaczania textoego opisu, miniaturek , wiekszych miniaturek.

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest taki patent jak multi subobject material, poczytaj sobie o nim.

W jednym slocie możesz zmieścić dzieki niemu teksturkę dla bardzo wielu róznych obiektów

 

Niby tak ale MultiSubObject nie współpracuje z niekturymi materiałami z Mental raya. Wyskakuje okienko z błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności