Lis Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 Witam! Mam taki problem: Jest samochód, który porusza się po ścieżce. Chciałem żeby ten ów samochód wychylał się na zakrętach i nie mam pojęcia jak taki efekt uzyskać. Testowałem Reaktor Toy Car ale tutaj na zakrętach wychylają się tylko opony, samochodu(karoserii) nie da się nakłonić do wychyleń. I jeszcze jedno. Przerobiłem tutka o Toy Car i wszystko fajnie. Ale kiedy chce nadać ruch pojazdowi to muszę włączyć funkcję „Umyielding”, przez co samochód przestaje reagować z podłożem(poprosi lata w powietrzu). Czy ktoś może wie jak mam to zrobić?? Zgóry dzięki
piotrek Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 A ni lepiej byłoby użyć animowania po ścieżce zamiast reactora? BTW nie ten dział ;)
Lis Napisano 23 Styczeń 2006 Autor Napisano 23 Styczeń 2006 No właśnie animuje po ścieżce. Samochód uczestniczy w ruchu ulicznym i wszystkie skręty wykonuje tak jak idzie ścieżka. Ale chcę uzyskać efekt wychyleń na zakrętach. wiadomo im zakręt ciaśniejszy a szybkość duża to działa siła odśrogkowa co powoduje że samochów wychyla się.
piotrek Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 W maxie w utawieniach kontrolera path masz takie coś jak Bank - włącz to i ustaw odpowiednio.
sbx Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 to moze karoserji nadaj ciezar, opony zrob z softbody a amortyzatory ze springow, zawieszjac za ich pomoca karoserie na kolach ? :)
kannu Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 zriguj sobie pojazd (troche tego bedzie) i animuje recznie (poza glownym dummy puszzonym po sciezce). pozdrawiam
-=S3B=- Napisano 24 Styczeń 2006 Napisano 24 Styczeń 2006 Do animacji pojazdow polecam plugin vehicle simulator 1.5. Dziala calkiem pryzwoicie. kannu - masz gdzies moze jakies linki do stronek gdzie jest cos o rigowaniu pojazdow? Chodzi mi o cos w stylu autodetekcji podloza i lub jakies automatyzowanie riggu skryptami (np. praca zawieszenia)? Probowalem wszystko ogarnac recznie tak jak pisales i w sumie skonczylem w vehicle simulatorze:) Sorry Lis ze sie tak wstrzelilem w Twoj watek;) pozdrawiam
Lis Napisano 24 Styczeń 2006 Autor Napisano 24 Styczeń 2006 Kannu. tak keż robiłem ale trochę tego mam do zanimowania :-( S3B - Komercyjne pluginy niestety odpadają. Ale myślę ze zrobie to tak że koła i karoseria będą jako 2 obiekty i obydwum przypisze patch track controll z tym ze dla karoseri włącze wychylanie się. i tak koła zostaną na drodze a karoseria będzie się bujała (chyba bo to jak narazie teoria). Chiałem uzyskać taki efekt jak na obrazku: 1. Kwadrat stoi. 2. Kwadrat rusza. 3. kwadrat zatrzymuje się. Prubowałem to zrobić przez LINEAR DASHPOT bo on dział tak jak amortyzator po trosze. ale jak tylko wprowadzam podstawę w ruch to górny zaczyna wariować i obracać się wokół własnej osi a mi zależy żeby pozostał sztywny i byjał się tak jak trzeba. Pomocy! Help! Hilfe!
flashmaster Napisano 24 Styczeń 2006 Napisano 24 Styczeń 2006 gdzie moge odpalic wgrane pluginy wgralem vehicle simulator 1.5 i niewiwm jak go odpalic czytalem FAQ nie mam tam napisane gdzie sie znajduja pluginy
-=S3B=- Napisano 24 Styczeń 2006 Napisano 24 Styczeń 2006 flashmaster - jak prawidlowo zainstalowales VS to na gotowe auto nakladasz modifikatory NPChassis oraz na kola NPWheel na powierzchnie po ktorej ma jezdzic auto NPScennery i NPGravity na jakiegos dumiego poza scena. Trzeba pamietac by dobrze ustawic pivoty w dummym od gerawitacji oraz karoserii. Symulacje odpalasz przez wybramie z zakladki utility->more->Phisics Calculator Sciagnij sobie tutki ze strony newplugins. pozdro ------> Wlasnie skonczylem liczyc moja testowa animke z VS. Tak dla jaj w sumie to zrobilem bo efekt mial byc inny tylko za duzo momentu obrotowego przylozylem do auta:) Dla ciekawskich Shelby test animation
kannu Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 S3B - nie znam stronek o rigowaniu samochodow, jesli chcesz to Ci to rozrysuje :), tylko napisz gdzie mam wklejic obrazki (do ktorego wątku) ---edit--- acha, a tego plugina do autek nie znam - ja wszystko robilem recznie (z automatyzacjiu to jest jedynie skrypt do automatycznego obracania kołami) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
flashmaster Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 kannu jesli mozesz to prosilbym o rozrysowanie w tym wątku napewno pomoże :)
-=S3B=- Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 kanuu - dzieki - w sumie zrobic rig gdzie wszystko kontroluje sie "recznie" potrafie. Problem jest tylko potem z animacja by wszystko wyszlo w miare realistycznie. Za duzo jak dla mnie jest elementow do kontrolowania. No ale to juz widocznie moja ulomnosc:) Ale jak mozesz to wklej tu co nieco to moze czegos nowego sie naucze a przy okazji i inni sie czegos dowiedza:) pozdrawiam aha - troche o rigowaniu pojazdow mozna sie tez dowiedziec z plytek z serii "3Ds max Master class series" a konkretnie z czesci 3-ej. Ale jak dla mnie to srednio pomocna sprawa. (raczej nie dla osob raczkujacych w animacji i max scripcie)
flashmaster Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 wlasnie bawie się VS i jest naprawde super w tutkach wszystko ladnie opisane :)
Lis Napisano 27 Styczeń 2006 Autor Napisano 27 Styczeń 2006 Tratatata. Nawet sam Chuck Norris nie doszedłby do tego sam!! Ale ja doszedłem!! Tak więc są 2 kwardaty. Dolny i górny. Zaznaczamy je i klikamy Create Brigid Body Collection Ten dolny będziemy animować, więc w włanczamy dla niego „Unqieldind” w Rigid Body Propreties. A górnemu dajemy jakąś masę. Dalej tworzymy L Dashpot Za parent ustawiamy ten dolny box a za child ten górny. Tworzymy A Dashpot i przypisujemy jako child górny box. Teraz możemy zaanimować dolny kwadrat. I gotowe. Teraz trzeba się jeszcze pobawić ustawieniami L Dashpota i A Dashpota. Sam Chuck Norris nie zagmatwałby tego bardziej niż ja !!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się