Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam! Mam taki problem: Jest samochód, który porusza się po ścieżce. Chciałem żeby ten ów samochód wychylał się na zakrętach i nie mam pojęcia jak taki efekt uzyskać. Testowałem Reaktor Toy Car ale tutaj na zakrętach wychylają się tylko opony, samochodu(karoserii) nie da się nakłonić do wychyleń.

 

I jeszcze jedno. Przerobiłem tutka o Toy Car i wszystko fajnie. Ale kiedy chce nadać ruch pojazdowi to muszę włączyć funkcję „Umyielding”, przez co samochód przestaje reagować z podłożem(poprosi lata w powietrzu). Czy ktoś może wie jak mam to zrobić??

 

Zgóry dzięki

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A ni lepiej byłoby użyć animowania po ścieżce zamiast reactora?

 

BTW nie ten dział ;)

Napisano
  • Autor

No właśnie animuje po ścieżce. Samochód uczestniczy w ruchu ulicznym i wszystkie skręty wykonuje tak jak idzie ścieżka. Ale chcę uzyskać efekt wychyleń na zakrętach. wiadomo im zakręt ciaśniejszy a szybkość duża to działa siła odśrogkowa co powoduje że samochów wychyla się.

Napisano

W maxie w utawieniach kontrolera path masz takie coś jak Bank - włącz to i ustaw odpowiednio.

Napisano

to moze karoserji nadaj ciezar, opony zrob z softbody a amortyzatory ze springow, zawieszjac za ich pomoca karoserie na kolach ? :)

Napisano

zriguj sobie pojazd (troche tego bedzie) i animuje recznie (poza glownym dummy puszzonym po sciezce).

pozdrawiam

Napisano

Do animacji pojazdow polecam plugin vehicle simulator 1.5. Dziala calkiem pryzwoicie.

 

kannu - masz gdzies moze jakies linki do stronek gdzie jest cos o rigowaniu pojazdow? Chodzi mi o cos w stylu autodetekcji podloza i lub jakies automatyzowanie riggu skryptami (np. praca zawieszenia)? Probowalem wszystko ogarnac recznie tak jak pisales i w sumie skonczylem w vehicle simulatorze:)

 

Sorry Lis ze sie tak wstrzelilem w Twoj watek;)

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Kannu. tak keż robiłem ale trochę tego mam do zanimowania :-(

S3B - Komercyjne pluginy niestety odpadają.

Ale myślę ze zrobie to tak że koła i karoseria będą jako 2 obiekty i obydwum przypisze patch track controll z tym ze dla karoseri włącze wychylanie się. i tak koła zostaną na drodze a karoseria będzie się bujała (chyba bo to jak narazie teoria).

 

 

Chiałem uzyskać taki efekt jak na obrazku:

1. Kwadrat stoi.

2. Kwadrat rusza.

3. kwadrat zatrzymuje się.

 

Prubowałem to zrobić przez LINEAR DASHPOT bo on dział tak jak amortyzator po trosze. ale jak tylko wprowadzam podstawę w ruch to górny zaczyna wariować i obracać się wokół własnej osi a mi zależy żeby pozostał sztywny i byjał się tak jak trzeba.

 

Pomocy!

Help!

Hilfe!

Napisano

gdzie moge odpalic wgrane pluginy wgralem vehicle simulator 1.5 i niewiwm jak go odpalic czytalem FAQ nie mam tam napisane gdzie sie znajduja pluginy

Napisano

flashmaster - jak prawidlowo zainstalowales VS to na gotowe auto nakladasz modifikatory NPChassis oraz na kola NPWheel na powierzchnie po ktorej ma jezdzic auto NPScennery i NPGravity na jakiegos dumiego poza scena. Trzeba pamietac by dobrze ustawic pivoty w dummym od gerawitacji oraz karoserii. Symulacje odpalasz przez wybramie z zakladki utility->more->Phisics Calculator

Sciagnij sobie tutki ze strony newplugins.

 

pozdro

 

------> Wlasnie skonczylem liczyc moja testowa animke z VS. Tak dla jaj w sumie to zrobilem bo efekt mial byc inny tylko za duzo momentu obrotowego przylozylem do auta:)

Dla ciekawskich

Shelby test animation

Napisano

S3B - nie znam stronek o rigowaniu samochodow, jesli chcesz to Ci to rozrysuje :), tylko napisz gdzie mam wklejic obrazki (do ktorego wątku)

 

---edit---

acha, a tego plugina do autek nie znam - ja wszystko robilem recznie (z automatyzacjiu to

jest jedynie skrypt do automatycznego obracania kołami)

 

 

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

kanuu - dzieki - w sumie zrobic rig gdzie wszystko kontroluje sie "recznie" potrafie. Problem jest tylko potem z animacja by wszystko wyszlo w miare realistycznie. Za duzo jak dla mnie jest elementow do kontrolowania. No ale to juz widocznie moja ulomnosc:) Ale jak mozesz to wklej tu co nieco to moze czegos nowego sie naucze a przy okazji i inni sie czegos dowiedza:)

 

pozdrawiam

 

aha - troche o rigowaniu pojazdow mozna sie tez dowiedziec z plytek z serii "3Ds max Master class series" a konkretnie z czesci 3-ej. Ale jak dla mnie to srednio pomocna sprawa. (raczej nie dla osob raczkujacych w animacji i max scripcie)

Napisano
  • Autor

Tratatata. Nawet sam Chuck Norris nie doszedłby do tego sam!! Ale ja doszedłem!!

 

Tak więc są 2 kwardaty. Dolny i górny.

Zaznaczamy je i klikamy Create Brigid Body Collection

Ten dolny będziemy animować, więc w włanczamy dla niego „Unqieldind” w Rigid Body Propreties. A górnemu dajemy jakąś masę.

Dalej tworzymy L Dashpot Za parent ustawiamy ten dolny box a za child ten górny.

Tworzymy A Dashpot i przypisujemy jako child górny box.

Teraz możemy zaanimować dolny kwadrat.

I gotowe. Teraz trzeba się jeszcze pobawić ustawieniami L Dashpota i A Dashpota.

 

Sam Chuck Norris nie zagmatwałby tego bardziej niż ja !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności