Skocz do zawartości

REACTOR : Odchylenia samochodu


Lis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam taki problem: Jest samochód, który porusza się po ścieżce. Chciałem żeby ten ów samochód wychylał się na zakrętach i nie mam pojęcia jak taki efekt uzyskać. Testowałem Reaktor Toy Car ale tutaj na zakrętach wychylają się tylko opony, samochodu(karoserii) nie da się nakłonić do wychyleń.

 

I jeszcze jedno. Przerobiłem tutka o Toy Car i wszystko fajnie. Ale kiedy chce nadać ruch pojazdowi to muszę włączyć funkcję „Umyielding”, przez co samochód przestaje reagować z podłożem(poprosi lata w powietrzu). Czy ktoś może wie jak mam to zrobić??

 

Zgóry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No właśnie animuje po ścieżce. Samochód uczestniczy w ruchu ulicznym i wszystkie skręty wykonuje tak jak idzie ścieżka. Ale chcę uzyskać efekt wychyleń na zakrętach. wiadomo im zakręt ciaśniejszy a szybkość duża to działa siła odśrogkowa co powoduje że samochów wychyla się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do animacji pojazdow polecam plugin vehicle simulator 1.5. Dziala calkiem pryzwoicie.

 

kannu - masz gdzies moze jakies linki do stronek gdzie jest cos o rigowaniu pojazdow? Chodzi mi o cos w stylu autodetekcji podloza i lub jakies automatyzowanie riggu skryptami (np. praca zawieszenia)? Probowalem wszystko ogarnac recznie tak jak pisales i w sumie skonczylem w vehicle simulatorze:)

 

Sorry Lis ze sie tak wstrzelilem w Twoj watek;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kannu. tak keż robiłem ale trochę tego mam do zanimowania :-(

S3B - Komercyjne pluginy niestety odpadają.

Ale myślę ze zrobie to tak że koła i karoseria będą jako 2 obiekty i obydwum przypisze patch track controll z tym ze dla karoseri włącze wychylanie się. i tak koła zostaną na drodze a karoseria będzie się bujała (chyba bo to jak narazie teoria).

 

 

Chiałem uzyskać taki efekt jak na obrazku:

1. Kwadrat stoi.

2. Kwadrat rusza.

3. kwadrat zatrzymuje się.

 

Prubowałem to zrobić przez LINEAR DASHPOT bo on dział tak jak amortyzator po trosze. ale jak tylko wprowadzam podstawę w ruch to górny zaczyna wariować i obracać się wokół własnej osi a mi zależy żeby pozostał sztywny i byjał się tak jak trzeba.

 

Pomocy!

Help!

Hilfe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

flashmaster - jak prawidlowo zainstalowales VS to na gotowe auto nakladasz modifikatory NPChassis oraz na kola NPWheel na powierzchnie po ktorej ma jezdzic auto NPScennery i NPGravity na jakiegos dumiego poza scena. Trzeba pamietac by dobrze ustawic pivoty w dummym od gerawitacji oraz karoserii. Symulacje odpalasz przez wybramie z zakladki utility->more->Phisics Calculator

Sciagnij sobie tutki ze strony newplugins.

 

pozdro

 

------> Wlasnie skonczylem liczyc moja testowa animke z VS. Tak dla jaj w sumie to zrobilem bo efekt mial byc inny tylko za duzo momentu obrotowego przylozylem do auta:)

Dla ciekawskich

Shelby test animation

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S3B - nie znam stronek o rigowaniu samochodow, jesli chcesz to Ci to rozrysuje :), tylko napisz gdzie mam wklejic obrazki (do ktorego wątku)

 

---edit---

acha, a tego plugina do autek nie znam - ja wszystko robilem recznie (z automatyzacjiu to

jest jedynie skrypt do automatycznego obracania kołami)

 

 

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanuu - dzieki - w sumie zrobic rig gdzie wszystko kontroluje sie "recznie" potrafie. Problem jest tylko potem z animacja by wszystko wyszlo w miare realistycznie. Za duzo jak dla mnie jest elementow do kontrolowania. No ale to juz widocznie moja ulomnosc:) Ale jak mozesz to wklej tu co nieco to moze czegos nowego sie naucze a przy okazji i inni sie czegos dowiedza:)

 

pozdrawiam

 

aha - troche o rigowaniu pojazdow mozna sie tez dowiedziec z plytek z serii "3Ds max Master class series" a konkretnie z czesci 3-ej. Ale jak dla mnie to srednio pomocna sprawa. (raczej nie dla osob raczkujacych w animacji i max scripcie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tratatata. Nawet sam Chuck Norris nie doszedłby do tego sam!! Ale ja doszedłem!!

 

Tak więc są 2 kwardaty. Dolny i górny.

Zaznaczamy je i klikamy Create Brigid Body Collection

Ten dolny będziemy animować, więc w włanczamy dla niego „Unqieldind” w Rigid Body Propreties. A górnemu dajemy jakąś masę.

Dalej tworzymy L Dashpot Za parent ustawiamy ten dolny box a za child ten górny.

Tworzymy A Dashpot i przypisujemy jako child górny box.

Teraz możemy zaanimować dolny kwadrat.

I gotowe. Teraz trzeba się jeszcze pobawić ustawieniami L Dashpota i A Dashpota.

 

Sam Chuck Norris nie zagmatwałby tego bardziej niż ja !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności