Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam box'a :-) Chce by mozna go bylo przesuwac w viewport'cie maksymalnie np. o 10 jednostek w kazdej osi.

 

when transform $box01 changes do (

if $box01.pos.X>10 then $box01.pos.X=10

)

 

Taka postac skryptu dziala, ale tylko wzgledem osi X (oczywscie ogranicza ruch tylko w prawo). Gdy dopisuje:

 

if $box01.pos.Y>10 then $box01.pos.Y=10

 

i alternatywnie dla Z to nie dziala. O co chodzi?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dostalem taka odpowiedz:

This might not be exactly an error, but it is a limitation. I *assume* it is caused by the way interactive manipulations are applied to the controller hierarchy and the notifications sent to the system and MAXScript.

 

A workaround I found is to assign a Bezier Position controller to the Position track - when there are no sub-controllers, all 3 axes are being processed correctly.

 

Another workaround is to use the handerAt:#redrawViews option. The object does not stop when the Y reaches the limit, but as soon as the view is redrawn, the object jumps back to the limit.

 

And of course the Limit controller in Max 8 would be the clean solution to the problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności