Napisano 26 Styczeń 200619 l Mam box'a :-) Chce by mozna go bylo przesuwac w viewport'cie maksymalnie np. o 10 jednostek w kazdej osi. when transform $box01 changes do ( if $box01.pos.X>10 then $box01.pos.X=10 ) Taka postac skryptu dziala, ale tylko wzgledem osi X (oczywscie ogranicza ruch tylko w prawo). Gdy dopisuje: if $box01.pos.Y>10 then $box01.pos.Y=10 i alternatywnie dla Z to nie dziala. O co chodzi?
Napisano 26 Styczeń 200619 l Napisałeś tak: if $box01.pos.Y>10 then $box01.pos.X=Y Nie powinno być: if $box01.posY>10 then $box.posY=10 ?
Napisano 27 Styczeń 200619 l Faktycznie dziwne. Rzucilem to pytanie na forum cgtalku, zobaczymy co tam wymysla.
Napisano 29 Styczeń 200619 l Dostalem taka odpowiedz: This might not be exactly an error, but it is a limitation. I *assume* it is caused by the way interactive manipulations are applied to the controller hierarchy and the notifications sent to the system and MAXScript. A workaround I found is to assign a Bezier Position controller to the Position track - when there are no sub-controllers, all 3 axes are being processed correctly. Another workaround is to use the handerAt:#redrawViews option. The object does not stop when the Y reaches the limit, but as soon as the view is redrawn, the object jumps back to the limit. And of course the Limit controller in Max 8 would be the clean solution to the problem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto