Skocz do zawartości

Render i tlo


ckris

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, jak wyrenderować scene, na której model stoi na planarze, wokół niego kula z hdri, podczas renderu kula przecina planar i tymsamym widać krawedzie tego planaru jak i krawedzie kuli na planarze. Nie chodzi mi o tlo, ktorego kolor moge zmienic w ustawieniach kamery?

 

Poza tym kiedy zmieniam rodzaj filmu dla danej kamery przykładowo na 70mm i wracam do user, kamera nadal pracuje w 70mm, jak powrócic do user?

 

Jeszcze jedno pytanie, renderuje przy pomocy enable default light i final gather, chciałbym dodać cień, wymaga to kombinowania z oswietleniem, jak daje przykładowo point light momentalnie niektore fragmenty modelu sa ciemniejsze niektore jasniejsze, oczywiście moge kombinowac kilkoma swiatłami, tak aby rownomiernie rozporowadzić oswietlenie, zastanawiam się jednak czy jest jakis prostszy sposob, co byscie mi doradzili w przypadku tego przykladowego modelu?

Gdzie moge znaleźc w mayi mozliwosc wyłaczenia działania konkretnego swiatla na konkretny obiekt, tzn tak, aby światło funkcjonowało, ale nie wpływało na konkretny obiekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1. Wejdź do attribute editora sfery z mapą hdri. Zaznacz node'a shape (np. pSphereShape1). Na zakładce Render Stats odznacz Primary Visibility. Mapa będzie pojawiać się w odbiciach, ale nie będzie jej widać samej z siebie.

 

3. Używanie Default Light do renderingu końcowego to chyba nie jest dobry pomysł. Nie wiem do końca jaki efekt końcowy chcesz uzyskać, ale możesz np. dodać dodatkową sferę, która doświetli ze wszystkich stron Twój model. Albo po prostu skoncentrować się tylko na oświetleniu za pomocą hdri. Jeśli chodzi o to niewpływanie jednego światła na inne obiekty, to poszukaj w helpie pod "light linking".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pri. visibility to w powyzszym screenie go zastosowałem, jesli możesz skojrzec na screena jeszcze raz to zobaczysz że nie ma sfery, za to na planarze odbija sie krawedź sfery w miejscu, w ktory przecina ona planara.

 

Dzięki za pozostałe rady, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności