flashmaster Napisano 28 Styczeń 2006 Napisano 28 Styczeń 2006 witam mam pytanie a jest ono takie: mam teren sa wyzyny i niziny robie nową teksturke gradient nadaje 3 bitmapy gury trawa i piasek chce aby lanie mu mapowalo od gory do doly ale zeby tekstury sie nie (pikselowaly) musze dac mapowanie PLANE i ot od góry widok top ale wtedy mapuje mi teren od lewej do prawej a nie od gory do doly co z tym zrobic??
piotrek Napisano 28 Styczeń 2006 Napisano 28 Styczeń 2006 Obróć tego plana, który reprezentuje kierunek mapowania. W maxie klika się na krzyżyk obok modyfikatora UVWMap zaznaczasz pozycję, która się pojawiła i obracasz narzędziem rotate.
Hynol Napisano 28 Styczeń 2006 Napisano 28 Styczeń 2006 Proponowałbym zastosowanie kilku kanałów mapowania - gradient zostawiamy tak jak jest dobrze (UVW C:1 zapewn), a reszte dodajemy na kolejnych kanałach.
flashmaster Napisano 29 Styczeń 2006 Autor Napisano 29 Styczeń 2006 to mi wychodzi a kiedy obracam gizmo to wyglada gorzej niewiwm natomiast jak zastosowac te kanały moze to by dzialało Hynol mozesz to blizej opisac? http://www.klasabp.prv.pl/MAX0003.jpg
piotrek Napisano 29 Styczeń 2006 Napisano 29 Styczeń 2006 Ja bym potraktował mapowaniem planarnym z góry, nie z boku, a następnie ręczna zabawa z UV'kami.
Hynol Napisano 29 Styczeń 2006 Napisano 29 Styczeń 2006 Po prostu nakładasz UVW modyfikator taki jak potrzebujesz, ale zmieniasz w okienku Channel jedynke na inną liczbe (2,3...). W materiale a dokładniej w mapie którą nakładasz również zmieniasz liczbe z domyślnej jedynki na liczbe którą podałeś podczas nakładania nowego mapowania i po sprawie. Trudno mi to prościej wyjaśnić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się