Napisano 28 Styczeń 200619 l witam mam pytanie a jest ono takie: mam teren sa wyzyny i niziny robie nową teksturke gradient nadaje 3 bitmapy gury trawa i piasek chce aby lanie mu mapowalo od gory do doly ale zeby tekstury sie nie (pikselowaly) musze dac mapowanie PLANE i ot od góry widok top ale wtedy mapuje mi teren od lewej do prawej a nie od gory do doly co z tym zrobic??
Napisano 28 Styczeń 200619 l Obróć tego plana, który reprezentuje kierunek mapowania. W maxie klika się na krzyżyk obok modyfikatora UVWMap zaznaczasz pozycję, która się pojawiła i obracasz narzędziem rotate.
Napisano 28 Styczeń 200619 l Proponowałbym zastosowanie kilku kanałów mapowania - gradient zostawiamy tak jak jest dobrze (UVW C:1 zapewn), a reszte dodajemy na kolejnych kanałach.
Napisano 29 Styczeń 200619 l Autor to mi wychodzi a kiedy obracam gizmo to wyglada gorzej niewiwm natomiast jak zastosowac te kanały moze to by dzialało Hynol mozesz to blizej opisac? http://www.klasabp.prv.pl/MAX0003.jpg
Napisano 29 Styczeń 200619 l Ja bym potraktował mapowaniem planarnym z góry, nie z boku, a następnie ręczna zabawa z UV'kami.
Napisano 29 Styczeń 200619 l Po prostu nakładasz UVW modyfikator taki jak potrzebujesz, ale zmieniasz w okienku Channel jedynke na inną liczbe (2,3...). W materiale a dokładniej w mapie którą nakładasz również zmieniasz liczbe z domyślnej jedynki na liczbe którą podałeś podczas nakładania nowego mapowania i po sprawie. Trudno mi to prościej wyjaśnić.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto