iza Napisano 7 Luty 2006 Napisano 7 Luty 2006 Witam wszystkich. Od niedawna zajmuje sie 3d (studiuję na 1 roku ASP) i staram się połączyć tę technikę z moim zamiłowaniam do rysunku no i tym, czego się teraz uczę w szkole. Kombinuję, jak połączyć jedno z drugim, to znaczy nie bardzo mnie "kręci" realizm (choć podziwiam, ale się do tego nie nadaję), a bardziej przeniesienie świata ze szkiców do 3d, tak by zachować podobieństwo do kreski itp. i szczerze mówiąc nie wiem, jak sobie z pewnymi rzeczami poradzić. W sieci jest dużo tutoriali na temat realizmu scen, a nie ma prawie nic na temat, który mnie interesuje. Czy ktoś z Was, drodzy grupowicze, może mi pomóc? Mam w zasadzie 2 pytania, które na dzień dzisiejszy najbardziej mi zatrzymują działania: 1. Chcę zamapować zrobiony przedmiot tak, żeby tam, gdzie jest oswietlony miał inna teksturę, a tam, gdzie cień inną (obydwie pochodziłyby z rysunku). Chciałabym, zeby pomiedzy tymi teksturami było łagodne przejście. Czy jest to możliwe? 2. Czy w 3dsmax można jakoś rozmyć same kontury przedmiotu, żeby się płynnie wtapiał w tło? Z góry wielkie dzięki. Będę wdzięczna za wszelkie rady w tym temacie.
tweety Napisano 7 Luty 2006 Napisano 7 Luty 2006 Witamy na forum :) ad1. najlepiej będzie (jeśli to nie animacja) jak przygotujesz sobie wcześniej texturę. musisz najpierw rozłożyć siatkę modelu narzędziem UnvrapUVW. wtedy będziesz mogła idelanie dopasowac sobie texturę do miejsc zacienionych i oświetlonych (np: w cieniu niebieska kratka a w słońcu zielone paski). ad2. można zrobić Depth Of Field czyli coś jak focus w fotografii. ale imo lepsza kontrolę nad wtapianiem obiektów w sceny uzyskasz w pózniejszej postprodukcji w Photoshopie. Pozdrawiam [+] tutaj jest dobry przykład połączenia tradycyjnie malowanych textur z modelem 3d: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=323345&postcount=1
jaccunio Napisano 7 Luty 2006 Napisano 7 Luty 2006 1) material typu blend i odpowiednia maska chyba 2) a nie mozna tego psie zrobic?
Hynol Napisano 7 Luty 2006 Napisano 7 Luty 2006 1) Materiał blend - niepotrzebny - dowolny materiał, na difuse mapa falloff z parametrem light/shadow i w odpowiednie sloty wkładamy odpowiednie tekstury.
arcade Napisano 7 Luty 2006 Napisano 7 Luty 2006 ja bym na twoim miejscu poeksperymentował ze zwykłymi planami z odpowiednią alphą + teksturą koloru - w połączeniu z jakimś ręcznym rysunkiem / obrazkiem daje bardzo ciekawe rezultaty. pzdr
demigod Napisano 8 Luty 2006 Napisano 8 Luty 2006 jesli malujesz w Ps to bym Ci polecal Max Body Peint malujesz bezposrednio na obiekcie ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się